Så de neste 4 til 6 årene?
Det jeg mistenker bli tilfelle for meg![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så de neste 4 til 6 årene?
Det jeg mistenker bli tilfelle for meg![]()
![]()
får satse på litt skjønnhetssøvn her og der
det gjør jeg
![]()
Så rart at legene gir så forskjellige beskjeder. Jeg begynte på jerntabletter pga lavt jernlager for 2 måneder siden (niferex annen hver dag). På forrige svangerskapskontroll viste det seg at jeg har synkende jernlager, altså mindre jern enn før jeg begynte på jerntabletter. Men jeg skulle ikke ta mer jerntabletter.. Men snakket med ei venninne om det igår. Hun er sykepleier, og informerte meg om at melk kan hemme jernopptaket. Og jeg drikker alltid masse melk til frokost, etter at jeg har tatt tablettene. Så tror jeg skal begynne å ta tablettene før jeg legger meg fremover.
Dagene mine er veldig svingende. Noen dager går fint, mens andre dager vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg fordi jeg er så trøtt.
Nei, dessverre. Også er jeg jo ellers helt frisk og i god form. Bare det at hjernen ikke fungerer. Men nå har jeg «heldigvis» måttet ta meg fri fra skriving i en periode for å jobbe med nye prosjektsøknader. Litt enklere, men fortsatt utrolig krevende!Doktorgrad her og. Det går jo ikke! Vurderer å be om sykemelding sånn at jeg kan få tid tilbakeført ... Er det et alternativ for deg?
Nei, dessverre. Også er jeg jo ellers helt frisk og i god form. Bare det at hjernen ikke fungerer. Men nå har jeg «heldigvis» måttet ta meg fri fra skriving i en periode for å jobbe med nye prosjektsøknader. Litt enklere, men fortsatt utrolig krevende!

Tar også Niferex. Fastlegen sa det var viktig å ta de utenom måltid. Så nå tar jeg en om kvelden og en tidlig om morgenen når jeg alikevel er oppe på do. Så rart at du ikke skal ta oftere. Hva var verdien din? Jeg hadde nå sist på 13 og det er jo vedig lavt. I uke 12 var den på 10. Jordmora sa at alle får lavere jernnivå på slutten av svangerskapet.Så rart at legene gir så forskjellige beskjeder. Jeg begynte på jerntabletter pga lavt jernlager for 2 måneder siden (niferex annen hver dag). På forrige svangerskapskontroll viste det seg at jeg har synkende jernlager, altså mindre jern enn før jeg begynte på jerntabletter. Men jeg skulle ikke ta mer jerntabletter.. Men snakket med ei venninne om det igår. Hun er sykepleier, og informerte meg om at melk kan hemme jernopptaket. Og jeg drikker alltid masse melk til frokost, etter at jeg har tatt tablettene. Så tror jeg skal begynne å ta tablettene før jeg legger meg fremover.
Dagene mine er veldig svingende. Noen dager går fint, mens andre dager vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg fordi jeg er så trøtt.
Tar også Niferex. Fastlegen sa det var viktig å ta de utenom måltid. Så nå tar jeg en om kvelden og en tidlig om morgenen når jeg alikevel er oppe på do. Så rart at du ikke skal ta oftere. Hva var verdien din? Jeg hadde nå sist på 13 og det er jo vedig lavt. I uke 12 var den på 10. Jordmora sa at alle får lavere jernnivå på slutten av svangerskapet.
Ja. Tar 2 tabletter daglig. Skal ha ny blodprøve om et par uker. Synes det er veldig rart at du ikke skal ta mere jern. Vet det fins retningalinjer for jernnivå i svangerskapet og hvilken dose man skal ta.Tar du to tabletter daglig?!
Jeg hadde 12 nå sist. Men vet ikke hva jeg hadde i uke 12 (men ihverfall høyere enn 12 siden verdien hadde sunket siden da).
I dag tok jeg tabletten på kvelden, satser på at det gjør susen!
Ja. Tar 2 tabletter daglig. Skal ha ny blodprøve om et par uker. Synes det er veldig rart at du ikke skal ta mere jern. Vet det fins retningalinjer for jernnivå i svangerskapet og hvilken dose man skal ta.
. Masse liv i magen.
kjennes ut som magen konstant er i ubalanse pga intaket av jern.. Men men hva gjør man ikke for å prøve å hjelpe kroppen litt 
Har så dårlig samvittighet ovenfor storesøster på 2,5 år, da jeg ikke har overskudd til å følge hennes tempo lenger