Flere som er overveldende trøtte?

Tulipen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Julikulene 2020
Jeg sover godt. Dvs jeg sover oppstykket, men likevel nok sånn timemessig.

Dog er jeg helt utrolig trøtt og sliten om dagen, og det føles som om jeg går på sparebluss hele tiden. Klarer rett og slett ikke konsentrere meg over lengre perioder uten å bli totalt utslitt. Øynene blir sandpapir hodet spinner, og jeg må bare legge meg ned og sove.

Andre som har det sånn? Hvis dette fortsetter vet jeg ikke hvordan jeg skal klare 100% jobb. Akademia er liksom ikke tilrettelagt for et hode som ikke fungerer.

Er det noe jeg bør/kan gjøre for å bli kvitt det?

Frøkna begynte i barnehagen på mandag, og jeg har vært ulidelig sliten og trøtt hele dagen siden det. Jeg har bare tenkt at det er «smellen» for å ha styrt på som en helt hele dagene de siste 5-6 ukene! :) prøver å spise næringsrikt så det i hvertfall ikke skal stå på matinntaket at jeg har lavt energinivå for tiden :-) men det kjennes ut som at armene veier 720 kg hver om dagen, alt er så tuuungt :shifty:

Ja har vært sånn hele veien denne gangen, helt pyton. Sover og sover og sover.... hjelper ikke at jeg har pådratt meg isjas og knasker paralgin forte for i det hele tatt klare å gå heller da.....:confused:

Ja, sover hele natta, våkner riktignok en del, og så sover jeg 2-3 tiner men frøkna er i barnehagen :p

Dog er jeg helt utrolig trøtt og sliten om dagen, og det føles som om jeg går på sparebluss hele tiden. Klarer rett og slett ikke konsentrere meg over lengre perioder uten å bli totalt utslitt. Øynene blir sandpapir hodet spinner, og jeg må bare legge meg ned og sove.

Andre som har det sånn? Hvis dette fortsetter vet jeg ikke hvordan jeg skal klare 100% jobb. Akademia er liksom ikke tilrettelagt for et hode som ikke fungerer.

100% sykemeldt og noen dager føles det som om jeg aldri kommer ut av sengen, men jeg står likevel opp. Sover som regel fra 20.30 til 6.00

Kjenner meg veldig igjen! Jeg fikk påvist alt for lite jern nå og håper det vil ta seg opp i takt med jernet. Ellers skjønner jeg ikke hvordan jeg skal orke en fødsel eller ta vare på denne ungen :wideyed: Så det kan være verdt en tur til legen :)

Jeg har det på samme måte! Sover for såvidt godt når jeg sover, men er alltid våken et par timer midt på natta. Kan ikke forklare hvorfor, men jeg er lys våken. Så blir jeg tung i kroppen og ekstremt trøtt sånn rundt lunsj. Og nei, akademia er ikke en ideell tilværelse akkurat nå. Jeg skal liksom skrive på en doktorgrad, men det går helt ekstremt sakte i hodet.

Har også blitt mye mer trøtt i det siste! Merker det veldig mens jeg jobber på dagtid, mister fort konsentrasjonen og må ta pauser. Sover godt på natten når jeg først sovner, men det hjelper ikke på dagen uansett...

Har også fått en periode hvor jeg er mer trøtt og sliten enn vanlig. Trening frister ikke osv. Men tror kanskje pollen spredningen nå om dagen kan ha en finger med i spillet...

Jeg har det på samme måte! Sover for såvidt godt når jeg sover, men er alltid våken et par timer midt på natta. Kan ikke forklare hvorfor, men jeg er lys våken. Så blir jeg tung i kroppen og ekstremt trøtt sånn rundt lunsj. Og nei, akademia er ikke en ideell tilværelse akkurat nå. Jeg skal liksom skrive på en doktorgrad, men det går helt ekstremt sakte i hodet.

Doktorgrad her og. Det går jo ikke! Vurderer å be om sykemelding sånn at jeg kan få tid tilbakeført ... Er det et alternativ for deg?

Kjenner også at jeg kan sove mye mer nå, har mindre overskudd igjen, er litt som første trimester igjen.

Jeg er også mer trøtt og vær den siste måneden. Var enda værre i starten av svangerskapet for da hadde jeg så lavt jernnivå. Fikk tlf fra fastlegen forrige uke om at nivået forsatt er lavt. Så nå tar jeg jern både morgen og kveld. Ville ha sjekket opp dette om du ikke har gjort det?

Jeg er også mer trøtt og vær den siste måneden. Var enda værre i starten av svangerskapet for da hadde jeg så lavt jernnivå. Fikk tlf fra fastlegen forrige uke om at nivået forsatt er lavt. Så nå tar jeg jern både morgen og kveld. Ville ha sjekket opp dette om du ikke har gjort det?

Skal gjøre det :-) Har time om to uker.

Så rart at legene gir så forskjellige beskjeder. Jeg begynte på jerntabletter pga lavt jernlager for 2 måneder siden (niferex annen hver dag). På forrige svangerskapskontroll viste det seg at jeg har synkende jernlager, altså mindre jern enn før jeg begynte på jerntabletter. Men jeg skulle ikke ta mer jerntabletter.. Men snakket med ei venninne om det igår. Hun er sykepleier, og informerte meg om at melk kan hemme jernopptaket. Og jeg drikker alltid masse melk til frokost, etter at jeg har tatt tablettene. Så tror jeg skal begynne å ta tablettene før jeg legger meg fremover.

Dagene mine er veldig svingende. Noen dager går fint, mens andre dager vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg fordi jeg er så trøtt.

Jeg er helt zombie mellom 10.00 og 12.00 og etter 16.30:dead: Så jeg har i alle fall noen timer om dagen der jeg fungerer:hilarious:

Går rundt i en halvtrøtt modus hele dagen :p Hadde en kort periode i 2.trimester jeg var litt mer våken, men det snudde fort :p så jeg har egentlig bare godtatt at jeg kommer til å gå halvsøvnig en god stund til (sånn ca frem til frøkna sover rundt:) ).

Går rundt i en halvtrøtt modus hele dagen :p Hadde en kort periode i 2.trimester jeg var litt mer våken, men det snudde fort :p så jeg har egentlig bare godtatt at jeg kommer til å gå halvsøvnig en god stund til (sånn ca frem til frøkna sover rundt:) ).

Så de neste 4 til 6 årene? :hilarious:
Det jeg mistenker bli tilfelle for meg :hilarious:

Back
Topp