Flere som er mye plaget av kvalme?

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Noen tips for å komme seg gjennom dagen?
Den siste uken har det tatt helt av her... :hungover:
Jeg kaster ikke opp så mye, men er utrolig kvalm, hele døgnt. Brekker meg av "ingenting" og får ikke i meg stort.:sick009
I dag har det blitt en neve salt chips og litt cola. :bag:
Blir så utrolig trøtt av det, og kan sovne flere ganger om dagen selv om jeg bare ligger på sofaen.
Dette er ikke i nærheten av kvalmen jeg hadde i mine to første graviditeter, så det overrasket meg litt.
Sliter med dårlig samvittighet i forhold til jobb, men sånn jeg er nå er jeg ikke brukbar til noe uansett :rolleyes:
Tror jeg må krype til korset og ringe legen i morgen... :sad010

Uff, det hørtes ikke noe godt ut! Jeg er veldig glad jeg ikke har det så ille. Det var vanskelig en ukes tid, men det viste seg at jeg fikk omgangssyke. Nå er jeg kommet meg fra den, og er heldigvis bare litt kvalm. Det som hjelper meg er sea bands: akupressurbånd fra apoteket. Går med dem hele døgnet. Én gang måtte jeg ty til postafen, men da ble jeg også sykt trøtt, mer enn ellers.

Ja, også har konemor laget drikk til meg av fersk ingefær, sitron og honning. Smaker ikke noe særlig for meg som ikke liker ingefær, men funker, særlig som varm te :-)

• Liker
Reactions: Bee
Jeg fikk tips om Lovehearts, det funka faktisk ganske bra for meg :)

Uff ! Høres utrolig slitsomt ut !!
Jeg har hørt at en del venninner har gått postafen(reisesyketabletter) og har hatt god effekt av det.

Selv brukte jeg ingenting, men satt meg små mål om hva jeg skulle få i meg i løpet av hver dag. Ble mye grønne epler, gulrøtter og knekkebrød. Spiste bitte litt og lå strak ut 30 min etterpå for å holde det nede:-)

Om det er noe trøst, så opplevde jeg tidenes energi boost når kvalmen gav seg i uke 14 ! Da var livet rett og slett en lek:-)

Jeg måtte også krype til korset når det gjaldt sykemelding noen uker.
Jeg tenker at det er helt innafor og nødvendig når formen er så dårlig!

God bedring :-)

Jeg er myee kvalm om dagen ja :( spyr heller ikke mye, mest magesyre.. Forje uke spydde jeg vel 5/7 dager men er kvalm hele tiden.. Jeg må bare tvinge i meg mat, selv om jeg ikke har lyst på.. Har konstant ondt i magen og i tillegg løs mage :P takler ikke kjøtt, men spiser litt forde for å få i meg proteiner.
Det jeg "liker" enda er brød, banan, frukt generelt og godteri :P
Har egentlig ingen tips, men jeg spiser når jeg orker, som oftest mest på kvelden, prøver å trene/gå tur dersom jeg orker det, drikke litt og litt vann, og ta det veeeldig med ro. Merker at stress og jobb gjør alt verre :( men jeg må jo ha penger osv :/ føler at jeg "later meg" da jeg ikke er vant til å være i så dårlig form, har alltid hatt god helse. Men vet jo at jeg er gravid og har en gyldig grunn :)

Jeg er ganske kvalm for tiden, og har kastet opp noen få gange. Men brekker meg også av absolutt alt.. Jeg fikk beskjed om å ta postafen av overlegen på sykehuset. Har tatt det 2 dager, og dagen blir mye bedre:)

Noen tips for å komme seg gjennom dagen?
Den siste uken har det tatt helt av her... :hungover:
Jeg kaster ikke opp så mye, men er utrolig kvalm, hele døgnt. Brekker meg av "ingenting" og får ikke i meg stort.:sick009
I dag har det blitt en neve salt chips og litt cola. :bag:
Blir så utrolig trøtt av det, og kan sovne flere ganger om dagen selv om jeg bare ligger på sofaen.
Dette er ikke i nærheten av kvalmen jeg hadde i mine to første graviditeter, så det overrasket meg litt.
Sliter med dårlig samvittighet i forhold til jobb, men sånn jeg er nå er jeg ikke brukbar til noe uansett :rolleyes:
Tror jeg må krype til korset og ringe legen i morgen... :sad010

Jeg kjenner meg igjenn! Har heller ikke vært sånn i mine 2 foregående svangerskap! Men i går ble jeg plutselig mye bedre! Nesten bekymret for at det kan være noe galt vettu, fordi formen kom seg så betraktelig! Men deilig er det!:) jeg er 8+5 i dag! Tror kanskje formen var værst med mi førstefødte også fra uke 6-9 ;)

Jeg kjenner meg igjenn! Har heller ikke vært sånn i mine 2 foregående svangerskap! Men i går ble jeg plutselig mye bedre! Nesten bekymret for at det kan være noe galt vettu, fordi formen kom seg så betraktelig! Men deilig er det!:) jeg er 8+5 i dag! Tror kanskje formen var værst med mi førstefødte også fra uke 6-9 ;)
Jeg også ble plutselig bedre fra kvalmen, og ble nesten litt bekymra! Ble bedre på 7+1. Nå er jeg bare kvalm hvis jeg er sulten. Veldig deilig ☺️ og har fremdeles andre symptom, så er ikke egentlig bekymra heller.

Takk for tips :) Jeg skal forsøke postafen etter råd fra legen.
Hun ga meg i tillegg sykemelding i 3 uker med diagnosen Hypermesis Gravidarum :depressed:
Jeg var på grensen til dehydrert, men siden jeg fikk i meg et glass vann mens jeg var der, og det ikke kom opp igjen, så fikk jeg dra hjem.
Men uff så dårlig samvittighet ovenfor jobb :arghh:
Det hagler inn med meldinger og telefoner...
Har ikke spesielt lyst til å dele dette med alle og hvermann enda!

Takk for tips :) Jeg skal forsøke postafen etter råd fra legen.
Hun ga meg i tillegg sykemelding i 3 uker med diagnosen Hypermesis Gravidarum :depressed:
Jeg var på grensen til dehydrert, men siden jeg fikk i meg et glass vann mens jeg var der, og det ikke kom opp igjen, så fikk jeg dra hjem.
Men uff så dårlig samvittighet ovenfor jobb :arghh:
Det hagler inn med meldinger og telefoner...
Har ikke spesielt lyst til å dele dette med alle og hvermann enda!
Jobben er ikke viktig nå! Som legen min sier: dette er bare en kort periode i et langt (yrkes-)liv :-)
Og som jeg sier til gravide folk jeg kjenner: det er ikke du som er sjefen over kroppen din nå :-)
Slapp godt av, og håper du kommer deg snart!

Jobben er ikke viktig nå! Som legen min sier: dette er bare en kort periode i et langt (yrkes-)liv :-)
Og som jeg sier til gravide folk jeg kjenner: det er ikke du som er sjefen over kroppen din nå :-)
Slapp godt av, og håper du kommer deg snart!

Uffameg ! Vet hvordan du har det !!
Og vet akkurat hvor fælt det er:-(

Ikke tenk på jobben, noen uker i et langt yrkesliv et ikke mye:-)

Riktig god bedring - håper postafen hjelper deg til bedre dager !

S
Jeg også ble plutselig bedre fra kvalmen, og ble nesten litt bekymra! Ble bedre på 7+1. Nå er jeg bare kvalm hvis jeg er sulten. Veldig deilig ☺️ og har fremdeles andre symptom, så er ikke egentlig bekymra heller.
Samme her!:) blir veldig kvalm og uvell uten mat ;)

Er nærmest helt sofa-/sengeliggende av kvalmen og trøtthet! Er 8+5 og kvalmen kom som et lynnedslag i uke 6. Den har igrunn bare tatt seg opp siden da, så håper det snart snur litt :/ Får i meg noe mat, men som regel kun noe frukt eller annet svært lett. Syrlige frukter er nesten det eneste som lindrer kvalmen i øyeblikket innimellom. Graviditet er ingen sykdom, men jeg synes jo det er ganske nært en flere ukers lang omgangssyke dette her!

God bedring til dere alle!

Som om jeg skulle sagt det selv.
Her kom det også i uke 6. Før det hadde jeg kun kortere kvalmebølger innimellom.
Varmmat/middag har jeg knapt spist i det siste. Det går i knekkebrød og fruktsalat med ananas/jordbær/druer.
Føler Sea-Bands hjelper en del, og når det topper seg så tar jeg postafen. Selv om de gjør meg trøtt så er det bedre enn den kvalmen...!
Er det ikke rart at noe så lite kan gjøre så mye ugagn? :P
God bedring til dere andre som sliter med det samme :)

Som om jeg skulle sagt det selv.
Her kom det også i uke 6. Før det hadde jeg kun kortere kvalmebølger innimellom.
Varmmat/middag har jeg knapt spist i det siste. Det går i knekkebrød og fruktsalat med ananas/jordbær/druer.
Føler Sea-Bands hjelper en del, og når det topper seg så tar jeg postafen. Selv om de gjør meg trøtt så er det bedre enn den kvalmen...!
Er det ikke rart at noe så lite kan gjøre så mye ugagn? :P
God bedring til dere andre som sliter med det samme :)

Jeg tar også postafen :) tipset mitt er å ta det på kvelden rett før du går å legger deg! Man blir kjempe trøtt av de ja :/ men det hjelper å ta de på kvelden så om morgenen er du ikke så kvalm, og kan starte dagen med frokost i stedet for å spy ;) det hjalp hvertfall meg da ❤️ god bedring alle sammen!

Back
Topp