Flere som er ekstremt slitne?

Lykkelivet

Betatt av forumet
Sommerfuglene
Jeg har vært gravid tidligere å vært så pigg..det var jeg forsovit nå også, helt til jeg nærma meg uke 8... Jeg er så enormt sliten. Er liksom klar for senga når klokka nærmer seg 20.00.. :wtf::wacky:

Ja, utslitt hele tiden. Hvis jeg gjør litt for mye en dag blir det hangover og helt flata ut neste dag. Generelt orker jeg kanskje å gjøre noe i 15-30 min før jeg må hvile.

Denne uka har vært ille. I dag var jeg oppe ca 11, satt på sofan og surret og jobbet litt på PC. Snakket litt med snekkere vi har i huset, så jeg var oppegående ca 2 kvarter. Kl 15 var jeg utslitt, måtte gå og legge meg. Takla ikke lyd og styr fra han på 4 da han kom hjem fra bhg, så jeg lå i mørket med ørepropper.. :( Kom meg ikke før etter en paracet i 18:30-tiden slik at jeg kunne være med sønnen en liten stund før leggetid.

Er det mulig å bli så sliten av ingenting!? Virkelig NULL energi nå. Spiser greit, men har ikke matlyst, så det utsettes i det lengste. Sikkert ikke bra for energinivået. Sulten hele tiden også..

Vet fra sist at det kunne bli sånn, samma greia da. Håper det snur snart.. Blir så frustrert og deppa av alt jeg ikke orker. Prøver å bruke energien fornuftig, og i hvert fall ha litt igjen til sønnen. Kjenner jeg gruer meg til helg :sorry:

Ja, det er helt på bånn :(
Orker virkelig ingenting, og er der for ille blir jeg sliten av å sitte i stua. Må opp i senga og ligge flatt :confused005
Både utmattelse og kvalme er verre enn i tidligere svangerskap, dette er fjerde gangen jeg er gravid. Samboer tar 2åringen nesten hver morgen og 90% av alt husarbeid. Håper det blir bedre til andre trimester, for da er liksom hverdagen og en haug av plikter i full gang. Da MÅ jeg nesten ha litt mer energi enn nå :joyful:

Jeg er også døds sliten om dagen. Hviler hele dagen på sofaen og er bare oppe for do, mat og hjelpe ungene i ny og ne. Må ha en hvil midt på dagen også. Men jeg såver utrolig dårlig om natten så kan være grunnen til jeg er så trøtt! Sovner med en gang jeg legger meg men våkner etter 1-2 timer igjen og ligger våken i mange timer. Utrolig slitsomt!

Ja det var da godt vi var fler.. Får inderlig håpe for oss alle sammen at 2.trimester blir mye lettere! Blir nesten sliten av å være sliten. Da er man sliten da :laughing002 god bedring, fine mammaer :Heartred

Jeg håper også at slitenheten blir bedre etter 1. trimester. Når jeg var gravid sist så var jeg utslitt hele svangerskapet.

Jeg er også ekstremt sliten for tiden. Må ha flere pauser på jobb, og ligger på sofaen for det meste hjemme. Heldigvis må bikkja ut på tur innimellom, så får rørt meg litt, men ikke akkurat tempo.

Kombinerer dette med konstant kvalme, men jubler litt, for sist kjente jeg nesten ingenting og da ble heller ingenting. Så lenge alt er dritt, føler jeg meg tryggere på graviditeten :)

Jepp. Føler meg som verdens verste mamma for toåringen, fordi jeg ikke orker noe og har kort lunte. På jobb tar jeg pauser jevnlig og produserer langt fra 100 %. I bilen på vei hjem er jeg så trøtt at det nesten er uforsvarlig.

Sitter langt inne å få sykemelding, men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre?!

Delvis sykmelding da? Ikke press deg selv fir hardt, det tjener ingen på.

Dagens: helt utslitt av å stå opp og ordne meg brødskiver. Kom seg litt med mat, men artig om det nå blir sånn at jeg må legge meg nedpå av å stå opp :hilarious:

Ja, jeg er kjempe sliten og trøtt hele tida. Kaster opp og er kvalm døgnet rundt. Var forberedt på det, da jeg var kjempe dårlig med dattera vår også. Da ga det seg vel rundt uke 15. Ble i veldig god form i andre trimester.

Trøtt og sliten fra jeg står opp til jeg legger meg, gruer meg veldig til jeg starter på jobb etter ferien.

Jeg gruer meg til helg! Frihet å være alene hjemme på dagtid!

Vi har mye som skulle vært ordnet, bagasje fra ferien ligger rundt, oppussing med snekkere som må følges opp og ting skaffes, vaskemaskin som er ødelagt og må fikses. Et berg av klesvask venter.. Skal prøve å fikse den selv, fikk en del i går. Hagen ser ikke ut etter at vi har vært borte en mnd..
Blir helt svett av alt som burde vært ordnet, sammen med en aktiv 3-åring og meg med null energi! :sour::wacky: Samboer står på, men det er mye på han i tillegg til hans jobb som noen ganger drar ut på kveld og natt. Hadde jo hjelpa på om jeg hadde orka å underholde ungen, men det går ikke lenge om gangen gitt!

Burde kanskje vært i klagetråden, men klager litt her. Tar på psyken dette. Tror jeg må avinstallere facebook så jeg slipper å bli påmint hva vi kunne ha gjort på fritida nå, sopptur, bærtur, telttur.. Har liksom nok med å holde det flytende i heimen.

Vi har mye som skulle vært ordnet, bagasje fra ferien ligger rundt, oppussing med snekkere som må følges opp og ting skaffes, vaskemaskin som er ødelagt og må fikses. Et berg av klesvask venter.. Skal prøve å fikse den selv, fikk en del i går. Hagen ser ikke ut etter at vi har vært borte en mnd..
Blir helt svett av alt som burde vært ordnet, sammen med en aktiv 3-åring og meg med null energi! :sour::wacky: Samboer står på, men det er mye på han i tillegg til hans jobb som noen ganger drar ut på kveld og natt. Hadde jo hjelpa på om jeg hadde orka å underholde ungen, men det går ikke lenge om gangen gitt!

Burde kanskje vært i klagetråden, men klager litt her. Tar på psyken dette. Tror jeg må avinstallere facebook så jeg slipper å bli påmint hva vi kunne ha gjort på fritida nå, sopptur, bærtur, telttur.. Har liksom nok med å holde det flytende i heimen.

Skjønner hvordan det er...
Er så fint vær her i dag, vil ta med sønnen min på stranda, men selv om vi kjører og har mer en stol til meg, blir jeg nok så sliten at det ikke er verdt det. Eneste som hjelper på kvalmen og utmattelse er å ligge i senga:arghh: håper vi får til en strandtur i morgen formiddag om formen er grei da.
Er 8+3 nå og vet at dette er de verste ukene fem til uke 11-12. Sånn basert på tidligere svangerskap.
I neste uke har jeg avtaler og jobb/studiegreier som MÅ gjøres. Sånn hvor alt avhenger av meg, liksom så jeg må greie det på ett eller annet vis.. Håper bare det skal gå ellers vil det gå veldig utover andre også, det er kanskje det verste.

Jeg kjenner meg sååå igjen!! Blir så deppa av skitne klær og bager over alt. Orker ikke annet enn å passe på ungen dagtid og lage middag til mannen kommer hjem. Etter det må jeg mest ligge på sofaen mens han ordner med jentungen og legger henne. Da må jo han få slappet av litt også stakkars. Lurer på når det skal slutte å se ut som en seinesti her. Jeg er ikke vant med å bo så rotete, jeg blir skikkelig deppa av det. Ugg.

Jeg kjenner meg sååå igjen!! Blir så deppa av skitne klær og bager over alt. Orker ikke annet enn å passe på ungen dagtid og lage middag til mannen kommer hjem. Etter det må jeg mest ligge på sofaen mens han ordner med jentungen og legger henne. Da må jo han få slappet av litt også stakkars. Lurer på når det skal slutte å se ut som en seinesti her. Jeg er ikke vant med å bo så rotete, jeg blir skikkelig deppa av det. Ugg.
Jeg tåler kaos ganske bra, har bodd i oppussingsopplegg i 6 år, så her er det alltid kaos ett eller annet sted. Men når jeg ikke ser enden på hverken oppvask eller klesvask og det er ekstra mye rot er det til å bli deppa av ja!

Skjønner hvordan det er...
Er så fint vær her i dag, vil ta med sønnen min på stranda, men selv om vi kjører og har mer en stol til meg, blir jeg nok så sliten at det ikke er verdt det. Eneste som hjelper på kvalmen og utmattelse er å ligge i senga:arghh: håper vi får til en strandtur i morgen formiddag om formen er grei da.
Er 8+3 nå og vet at dette er de verste ukene fem til uke 11-12. Sånn basert på tidligere svangerskap.
I neste uke har jeg avtaler og jobb/studiegreier som MÅ gjøres. Sånn hvor alt avhenger av meg, liksom så jeg må greie det på ett eller annet vis.. Håper bare det skal gå ellers vil det gå veldig utover andre også, det er kanskje det verste.

Huff, burde være glad for finvær i Trøndelag, men jeg syns det nesten blir ekstra ille med fint vær og ønsker om å gjøre forskjellig artig med sønnen. Strandturen din blir vel som da jeg sku være med på blåbærtur, orket bare å sitte/ligge i en stol. Og helt utslitt etterpå.. Kjenner jeg knapt orker tanken på å sitte ute i hagen. Må ordne et sted jeg kan ligge i skyggen :hilarious:

Jeg fikk ordnet 80% sykmelding, men ser det blir hardt. Har fått til bare 2-3 timer denne uka. :confused: Hadde også noe jobbting jeg bare måtte ordne i sommer, kontrakt som måtte signeres før 1.aug og mye frem og tilbake. og det var så irriterende at jeg måtte svi av den lille energien jeg hadde på å styre med det i dagesvis! Håper det ordner seg med det du skal gjøre, det høres stressende ut. Ikke godt å føle på at det går ut over andre. Men det er viktig å ta vare på seg selv.
kjenner på at det er verre å være så dårlig denne gangen ettersom vi har barn fra flr. sist kunne alt gå i mitt tempo. Håper det snur snart, 10 uker til helga..

Sliten hele tiden her også! Var akkurat samme sist. Har ikke så mye plager ellers heldigvis, men ikke bare bare å ha null energi! :shifty:
Er ganske driftig ellers, så blir veldig uvant.

Back
Topp