Flere som er arb.ledige?

Mamma*til*Marcus

Forumet er livet
Det er jammen kjipt!:-( Har vært på NAV i dag for å søke om dagpenger... Er desperat etter jobb no, har vært arb.ledig i 2 veker, men føler eg MÅ ha jobb no for å få nok penger i permisjonstida... Men kem gidder vel å ansette ei som er gravid? Har ikkje tenkt å opplyse om det, men ettersom tida går, så blir eg jo større...
 
Er ikkje arbeidledig denne gang, men var det i starten sist. Er heilt grusomt, så eg føler med deg!!!  Blei nesten litt desp etter å få noe jobb. Gjekk til renholdsledern i kommunen her og nabo kommunen å hørte om dei trenkte vikar eg(treng nesten alltid det), fekk vikar jobb beggeplasser. Fortalte at eg var gravid, men så lenge eg klarte jobben så var ikkje det noe problem.

Masse lykke til med å få finne ein jobb!!!!! Håper noe dukker opp kjapt!...
 
Du skal ikke bekymre deg om at du er gravid. Sist jeg gikk gravid fikk jeg jobbtilbud når jeg var 4 1/2 måned på vei. Følte da at jeg måtte informere arbeidsgiveren om dette under intervjuet. Men klart du kan jo være uheldig å bli overkjørt på grunn av graviditeten. Men om du søker etter jobb nå, så trenger du jo ikke å si noe før du er 6 måneder på vei. Den som intervjuer deg har vel heller ikke lov til å spørre om du er gravid eller om du har planer om å stifte familie i nærmeste fremtid mener jeg å ha hørt.
Om du er utdannet som noe, så har jo du rett på å få jobben om du er den som er mest kvalifisert for jobben. De har jo ikke lov å ansette ei som er mindre kvalifisert enn deg, selv om du er gravid. (Har skjedd med meg flere ganger, at gravide har fått jobben før meg og jeg har gått som vikar, siden den personen har sykemeldt seg etter 1-2 måneder i jobb..)

Ønsker deg ivertfall lykke til i jobb jakten og krysser fingrene for at du finner deg en jobb så fort som mulig
 
Takk! Håper det ordner seg...blir stressa av det.. Eg blei totalt overkjørt på min forrige arb.plass, og ei som har halvparten av min kommuneansenitet og som ikkje har vgs engang gjekk forran meg....eg har vore der i 4 år...det er takka liksom. Men var ingen hjelp å få fra fagforbundet heller, og å kjempe mot det åleine er rimelig håpløst... Så håper det dukka opp nåkke så eg kan nyte babytida med litt penger på kontoen vertfall...
 
jeg er delvis arb.ledig...har bare en liten stilling...men får dagpenger for resten liksom. Så penger permisjonen regner jeg med at jeg får...blir ikke så mye men alt hjelper.
 
eg går hjemme på uføre trygd, men komme jo ikkje til og klare og forsørge 5 barn på det. må prøve og få meg en side jobb, men minsten går ikkje i bhg heller.. sukk. jobbet på eldrehjem og div inne i helse tjenesten før og på plattform. 
så eg får sjå ka eg klare, e jo en grunn til uføren.
 


veslemøy skrev:
eg går hjemme på uføre trygd, men komme jo ikkje til og klare og forsørge 5 barn på det. må prøve og få meg en side jobb, men minsten går ikkje i bhg heller.. sukk. jobbet på eldrehjem og div inne i helse tjenesten før og på plattform. 
så eg får sjå ka eg klare, e jo en grunn til uføren.



 
Jupp.. Jeg er arb.ledig, og det suger!!
jeg har fått innvilga dagpenger da, men det er jo ikke akkurat mye det er snakk om, så hvis jeg ikke får meg jobb snart (hvis noen vil ansette meg i det hele tatt), så blir det engangsstønad istedenfor foreldrepenger, hvis ikke kommer ikke jeg/vi til å klare oss..
*sukk* skulle ønske situasjonen var veldig annerledes..
 
Eg har perm uten lønn og skulle etter planen bjynne igjen august neste år.. Så det blir nok engangsstønad på meg denne gongen! Någen som vet om reglane er endra sånn pappaen får sin del av permisjonen?
 
Delvis arbeidsledig her, er tilkalling et sted men det blir ikke så ofte.. Får heldigvis dagpenger. 
 
Live Smart 360 tilbyr en unik mulighet til å bygge opp en forretning basert på 360 sjokoladeprodukter. Dette er sjokoladeprodukter som inneholder naturlige ingredienser som har mange helsefremmende fordeler. Live Smart 360 tilbyr 15 bonus og belønningssystemer. Du kan jobbe hvor du vil i verden og bygge en internasjonal forretning eller business. Du kan jobbe så mye du vil, når du vil og ikke minst med hvem du vil. Vi tilbyr deg å jobbe med oss, et team som legger vekt på samarbeid og support.

Webinar kan man skaffe til de som vil vite mer og det er 60dager fornøyd garanti for distributører og kunder. Diabetes folk kan og spise denne sjokoladen.

Når det gjelder hva du tjener på det så er det en god del måter men man må jobbe litt for det og yte litt. men står man på så kan man leve av det. er ein eg kjenner som har holdt på i ca 3måned og han tjener allerede en del. men det er pga han har stått på og bygge seg og bedriften godt. :)

så gi en lyd om noen vil være med på dette. evt send meg en mail på monica_555@hotmail.com
 
Back
Topp