Flere som er ‘’eldre’’ her?

Når jeg fikk første i slutten av tjueåra ble jeg omtalt som ung mor av jordmor/helsesøster, nå er jeg plutselig ‘’eldre’’.

Vi har sannelig ikke mange år å gjøre det på uten at noen reagerer på alderen, så er det artikler i avisene med leger som mener gravide planlegger alt for mye.
Vi skal rekke det mellom selvrealisering og en viss alder, og tenke på barnehagestart ifht termin så vi ikke blir ruinert av ulønnet perm, og helst få flere barn i følge Erna, men ikke for tett eller for langt fra hverandre sier diverse eksperter.

Glad jeg er gammel nok til å gi blanke! :woot:

Når jeg fikk første i slutten av tjueåra ble jeg omtalt som ung mor av jordmor/helsesøster, nå er jeg plutselig ‘’eldre’’.

Vi har sannelig ikke mange år å gjøre det på uten at noen reagerer på alderen, så er det artikler i avisene med leger som mener gravide planlegger alt for mye.
Vi skal rekke det mellom selvrealisering og en viss alder, og tenke på barnehagestart ifht termin så vi ikke blir ruinert av ulønnet perm, og helst få flere barn i følge Erna, men ikke for tett eller for langt fra hverandre sier diverse eksperter.

Glad jeg er gammel nok til å gi blanke! :woot:

Alle blir plutselig eksperter når man er gravid/har barn. Glad jeg er gammel nok til å gi f.., ja.!

Ang bhgstart, -om det blir en liten en i August så blir det ulønnet frem til 2 års dagen. For min del hadde det vært helt perfekt!
Stresser på ingen måte med å få minier raskest mulig ut i bhg.. digger den hjemmeperioden. Ammingen. Tilknytingen.

37 og fortsatt 37 i august når barnet kommer. Har et barn født i 2018 fra før. Noen som vet, for ekstra ultralyd og evt sjekker, må man ha fylt 38 eller holder det at man blir ila året??:nailbiting:

Jeg er 38 og får en attpåklatt nå. Førstemann er tenåring
Hvordan oppfølging får dere som er over 38 år? Skal dere ta KUB-test?

Ble 36 i høst. Har ett barn fra før på 4,5 år, og har prøvd i 2 år på barn nr 2. Fikk til slutt IVF på St.Olavs og den satt på første forsøk. 9 uker i morgen. Føler meg ikke gammel, men klokken tikka voldsomt under prøvingen. Håper å rekke barn nr 3 før 40 år. Min bestemor fikk siste barnet da hun var 44, og min mor fikk siste da hun var 40. Så vi er ikke gamle

37, 38 ved termin. Prøvd et år med tre positive tester med noen mnd mellomrom men ble med det. Tok ikke test før et par uker etter uteblitt mens denne gang for å være sikker. Tok i tillegg tre tester fram til julaften for å være sikker denne gang. Har en på 6 år fra før. Skulle ikke bli så mye tid mellom barna men den faste jobben man ventet på tok sin tid. Men nå er det endelig vår tur igjen.

Last edited:
Back
Topp