Flere som enda er i seteleie?

32+2 her, og han ligger i seteleie. Men det er mitt tredje barn, så han har vist god plass til å snu seg enda. Tror han snur seg stadig vekk utifra hvor jeg kjenner spark. På ultralyden for fire uker siden lå han på tvers.
 
32+2 her, og han ligger i seteleie. Men det er mitt tredje barn, så han har vist god plass til å snu seg enda. Tror han snur seg stadig vekk utifra hvor jeg kjenner spark. På ultralyden for fire uker siden lå han på tvers.
Er det større plass om du har vært gravid før? Er litt grønn da jeg er første gangsfødende.
 
Ja, er i uke 34 og tror han fortsatt ligger i sete. Vil heller ha ks enn å føde i sete merker jeg. Neste kontroll hos jm er om to og en halv uke, så hvis ikke han har snudd seg til da blir det UL og vurdering av hva man gjør.
Har du vært på kontrollen enda? Vet du om han har snudd seg?
 
Flere av mine nærmeste reagerer på at jeg ikke vil prøve snuing, men heldigvis er samboer på min side :happy: og godt å høre at det er flere her som tenker i samme baner.
Det har ikke de med å gjøre :eek: Det er du som bestemmer! Jeg hadde aldri villa prøvd snuing, da ble det keisersnitt ja! (føler nesten det er synd hun ligger med hode ned nå for da hadde jeg hatt en grunn til keisersnitt :p)
 
Hei. Sniker fra september.

Leser her at det er mange som er veldig redd for setefødsel.
Jeg er nå 38+ 2 og skal føde vaginalt setefødsel.

Har vært på samtale og på måling av bekken.

Fikk beskjed om at så lenge målingene av bekkenet er stor nok så er det ikke noe fælt å føde vaginalt. Man får epidural, ekstra oppfølging og flere fødsels leger vil være tilstede under fødselen.
Barnet får elektroder på rumpa slik at de kan følge med formen hele tiden.

Jeg tror nok at å føde seteleie høres mye mer skummelt ut enn hva det kanskje er.
Men kommer baby ut med rumpa eller fotan først? :eek: jeg synes det høres superskummelt ut og hadde maset til meg snitt med en gang :eek: men nå er jeg livredd for å føde generelt da, og jeg skrek meg til et snitt første gang, helt uten medisinsk grunn (annet enn at jeg ikke klarte å leve et normalt liv og mest sannsynlig stresset babyen av all min uro).

Jeg blir imponert av deg! :) håper alt går bra! Eller har du født allerede? :)
 
Fortsatt seteleie her :/ Fått time til ul på onsdag da :)
 
Var på kontroll nå, uke 33 og lillegutt ligger som den skal, men hodet ned! Håper han holder seg i denne stillingen, har absolutt ikke lyst på keisersnitt!
 
Ok... Hva sa de da? Og hva tenker du? :/

Først og fremst skal jeg bare på UL for å bekrefte det, og så ta røntgen av bekkenet. Men vet ikke om det gjøres samtidig. Men jeg har virkelig ikke lyst til å føde i sete, så kommer til å insistere på keisersnitt hvis han ikke snur seg. Har ikke lyst på utvendig vending heller.
 
Var på kontroll nå, uke 33 og lillegutt ligger som den skal, men hodet ned! Håper han holder seg i denne stillingen, har absolutt ikke lyst på keisersnitt!
Til meg sa de at om de har lagt seg med hodet ned så seint, da holder de som regel den posisjonen etterpå (jeg var 32 uker da)
Men det finns jo ALLTID unntak :eek:
 
Først og fremst skal jeg bare på UL for å bekrefte det, og så ta røntgen av bekkenet. Men vet ikke om det gjøres samtidig. Men jeg har virkelig ikke lyst til å føde i sete, så kommer til å insistere på keisersnitt hvis han ikke snur seg. Har ikke lyst på utvendig vending heller.
Hmm... Du får vent og se da. De kan jo ikke tvinge deg til å føde om du ikke vil (sier en som fikk KS bare pga angst for smerte)
Men det er greit om han ligger rette veien? :)
 
Men kommer baby ut med rumpa eller fotan først? :eek: jeg synes det høres superskummelt ut og hadde maset til meg snitt med en gang :eek: men nå er jeg livredd for å føde generelt da, og jeg skrek meg til et snitt første gang, helt uten medisinsk grunn (annet enn at jeg ikke klarte å leve et normalt liv og mest sannsynlig stresset babyen av all min uro).

Jeg blir imponert av deg! :) håper alt går bra! Eller har du født allerede? :)

Ved setefødsel kan babyen komme enten med føttene eller rumpen først. I mitt tilfelle skulle hun komme med rumpen først. Jeg har nå født. Jeg var veldig klar og innstilt på å klare å føde vaginalt. Presset å presset alt jeg maktet men baby sin rumpe bare glei opp igjen av bekkenet så det hele endte i haste keisersnitt desverre.
Alt står bra til med både baby og mor :)
 
Ved setefødsel kan babyen komme enten med føttene eller rumpen først. I mitt tilfelle skulle hun komme med rumpen først. Jeg har nå født. Jeg var veldig klar og innstilt på å klare å føde vaginalt. Presset å presset alt jeg maktet men baby sin rumpe bare glei opp igjen av bekkenet så det hele endte i haste keisersnitt desverre.
Alt står bra til med både baby og mor :)
Gratulerer så mye med overstått fødsel!! Så trist at det måtte keisersnitt til, men det viktigste er at det går bra med dere :)
 
Det blir UL på meg på fredag får å finne ut hva vi skal gjøre. Jeg kjenner veldig tydelig at hun fremdeles ligger med hode opp. Masse spark nedover og det harde runde hode som presser opp og utover.
Noen ganger er magen helt skjev for hun ligger bare på høyre siden :p
 
Hmm... Du får vent og se da. De kan jo ikke tvinge deg til å føde om du ikke vil (sier en som fikk KS bare pga angst for smerte)
Men det er greit om han ligger rette veien? :)

Ja, hvis hodet ligger ned så skal jeg klare det en gang til, men hvis rumpa er ned så kan de bare prøve å tvinge meg. Håper ikke de er vrange på Ahus. Aner ikke hva normal praksis er der.
 
Ja, hvis hodet ligger ned så skal jeg klare det en gang til, men hvis rumpa er ned så kan de bare prøve å tvinge meg. Håper ikke de er vrange på Ahus. Aner ikke hva normal praksis er der.
Nei det var det. Spørs om det er opp til den lege du møter mer enn hvilket sykehus du er på.... Men jeg vil da tru at om rumpa ligger ned og den fødende nekter føde i seteleie så synes man at de burde være grei med å gå for snitt isteden?
 
Nei det var det. Spørs om det er opp til den lege du møter mer enn hvilket sykehus du er på.... Men jeg vil da tru at om rumpa ligger ned og den fødende nekter føde i seteleie så synes man at de burde være grei med å gå for snitt isteden?

Vi får satse på det :)
 
Back
Topp