Flere som drikker kaffe?

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Flere enn meg som drikker litt kaffe nå som de er gravide? Eller klarer dere å holde dere vekk fra det? :)

Flere enn meg som drikker litt kaffe nå som de er gravide? Eller klarer dere å holde dere vekk fra det? :)

Drikker ikke kaffe, men må ha min halvliter pepsi max på morgenen. Så tar koffeindosen i det i stedet.

Jupp. Prøver å holde meg til 2 kopper. Sprekker noen ganger

Ja, glad i kaffen min! Men drikker mest americano, og det er mindre koffein i espressobaserte drikker. Også har jeg gjerne 1 kopp vanlig utenom hvis jeg er på jobb :-)

Drikker kanskje 1 kopp kaffe nå.. var avhengig av pepsi max før, men har ikke drukket det på flere mnd:)

Drikker ca to kopper kaffe daglig
Så et intervju med en forsker som hadde gjort en stor studie med gravide og Kaffe drikking. Hun var høygravid selv og drakk tre kopper om dagen :-)

Jeg drikker kaffe, men bare en kopp nå og da :-) når jeg er i "kaffeselskap" kan det bli to små. Men hjemme har jeg koffeinfri.

Drikker en kopp hver morgen :) Hender det blir en til i løpet av dagen også, men holder meg stort sett til én kopp daglig pluss en kopp te :)

Drikker også 1-2 kopper om dagen. Så har jeg kjøpt koffeinfri til maskinen hjemme.. kjekt å ha når jeg får lyst på mer utover det. Drikker aldri brus, så får ikke i meg koffein fra andre steder.

Har rett og slett ikke fått med meg at enn ikke skal drikke kaffe under svangerskapet :coffee2:confused3

Man kan drikke kaffe, men prøve å holde det på et lavere nivå. 1-2 kopper er greit sies det :-) Jeg går dager hvor jeg går over det, men har også dager hvor jeg ikke drikker det.
Og koffeinfri er et greit alternativ :D
Prøver å holde meg til det på jobb, da blir det fort noen kopper av ren vane/kjedsomhet. :joyful:

Jeg drikker kaffe mest i sosiale sammenhenger og kan da drikke både 4-5 koppa på en dag. Men ofte går det gjerne mange dager før neste gang jeg drikker kaffe :)

Jeg har drikki 1-2 kopper nesten hver dag gjennom hele svangerskapet... Ellers får jeg hodepine, og det er så hyggelig med den daglige kaffekoppen sammen med mannen min etter middagen midt i uka eller etter frokost i helga... Blir det mer kaffe enn 1-2 kopper så tar jeg koffein-fri..

Jupp! Men det begrenser seg selv, får hjertebank og blir uvel hvis jegnærmer meg anbefalt mengde, så det gidder jeg ikke :P

Back
Topp