ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer
Jeg tror at hvis man irriterer seg over at folk kommer med velmenende råd om at fødsler ikke bør settes i gang med lakserolje og trampoline eller at man ikke kan forvente at en liten baby kan sove hele natta (man kan jo ikke det?), så er man mest irritert fordi man får svar som innebærer at man må gjøre eller tenke annerledes enn man hadde sett for seg. Jeg kan nemlig ikke se at det er feil å gi råd om situasjonen selv om det ikke er et direkte svar på spørsmålet.
Prøv å opplyse i HI at du kun ønsker svar fra folk som er enige med deg.
FYI: Jeg vet at du sikter til meg når du sier at du blir sur når dj får råd om å roe ned mannejakta, siden du kun virker desperat og bitter (du tar det opp i de fleste av innleggene dine), og jeg kan opplyse deg om at jeg verken har vært gift hele livet eller vassa i mannfolk i singelperioder. Merkelig at du tror at det er eneste alternativ til din situasjon; som om det er umulig å ha et avslappet syn på det å være alene med barn. Når det er sagt så skjønner jeg at du kunne tenkt deg noen, men du skriver stadig om hvordan du tror du vil forbli singel for alltid, og at ingen menn liker deg. Jeg har forsøkt å komme med konstruktive råd, men det er du lite glad for å få, tydeligvis. Kanskje du skal tilføye det også i innleggene dine; "ønsker kun svar fra dem som har medlidenhet med meg".
Nope, sikter ikke til deg i det hele tatt [:)] Søker heller ikke medlidenhet fra noen. Men har fått et par svar om at "er du gal? hva skal du med en partner når barna er små? du må jo nyyyyyte tiden som singel, det er jo så fantastisk, vent til barna flytter ut, så kan du flørte med noen". Og disse svarene kom fra folk som har vært gift med barnefaren nesten siden tenårene, så de har ikke peiling på hva det vil si å være singel i lang tid, og attpåtil med 2 barn.
Beklager at jeg virker bitter i noen innlegg, men er faktisk mektig lei av at det ser ut som alle andre rundt meg blir behandla bedre enn jeg selv. Bedriver heller ikke noe "mannejakt" i egentlig forstand, siden jeg så å si aldri har barnevakt, er aldri ute på fest og er ikke lenger registrert på noen datingssider. Det med "desperat" har jeg heller aldri skjønt... hadde jeg vært DESPERAT etter å ha partner, så hadde jeg kanskje tatt til takke med de som er interessert, men som etter min mening ikke egner seg som kjærestemateriale eller forbilde for mine barn [:)] Har et par tilbud stående, og de er verken voldelige, alkoholiserte eller psykopater. Det som mangler der er kjemi fra min side, og at jeg faktisk IKKE vil ha slik forbilde til mine barn.
Må si at jeg HAR tatt inntil meg enkelte av dine svar, og de hjalp meg til å tenke over situasjonen, fortiden og fremtiden. Noen ganger har jeg svart bittert fordi enten du har truffet spikeren på hode, eller at jeg følte meg dum. Er helt klar over at jeg har sagt og gjort en del dumme ting opp igjennom tidene, men disse tingene har også formet meg slik jeg er i dag og jeg "vokste" på egne feil.