Flere som blir irritert?

Seemless

Glad i forumet
Når folk svarer på innlegg ikke for å svare på spørsmål i innlegget, men for å fremheve sin ideologi og meninger, og skryte.

F eks, svare på hvordan man kan få et lite barn til å sove med "du kan ikke regne med at de sover i den alderen, kan du ikke heller..." eller "mine unger sov heeeele natten fra fødselen av" (uten å svare på det TS lurer på)
Svare til ei som er redd for å gå på overtid at "innen 14 dager etter UL termin er IKKE overtid, så trenger ikke stresse"
Svare til ei som sier hun har vært singel i 5-6 år og sliter alene og søker råd for å finne noen med å "du MÅ jo nyte tiden som singel, det er så fantastisk, hvorfor MÅ du absolutt finne noen" (de som svarer det er som regel sånne som har vært i fast forhold siden de var 17, eller vasset i mannfolk som singel og BARNLØS).

Lurer på hvorfor det er slik? At folk svarer på innlegg bare for å svare/øke antall innlegg på BV eller skryte av seg selv?

[8|]

Fordi sånn er det bare! Jeg også kan synes det blir voldsomt irriterende, så plutselig har jeg gjort det selv. Ikke for å skryte av meg selv, men for å komme med egen erfaring. En digresjon. 

Nei, det irriterer meg ikke. Føler da folk kommer med mer infromasjon rundt saken det dreier seg om i tråden.

ORIGINAL: Labambie

Fordi sånn er det bare! Jeg også kan synes det blir voldsomt irriterende, så plutselig har jeg gjort det selv. Ikke for å skryte av meg selv, men for å komme med egen erfaring. En digresjon. 

Som jeg skulle sagt det selv så jeg stjeler denne...

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Haha, det har jeg lurt på ofte og. Blir ikke irritert, bare litt oppgitt over hvorfor ikke folk bare kan svare på DET som blir spurt om.

For meg føles det som belærende og nedsettende når man spør og får svar som

* "babyen kommer uansett av seg selv når den kommer, ikke stress" (nei, ikke alle babyer gjør det, en del folk settes faktisk i gang [:)])
* "hvorfor MÅ du ha barnevakt da, sette ungene til fremmede, du må jo ta vare på dine unger selv"
* "først må du begynne å elske singellivet, før du kan finne noen, du er uattraktiv som vil ha forhold" (ja, for jeg eeeeelsker å sitte hjemme alene hver kveld hele året jeg, supert!)

Det verste er, at mange av de som belærer andre, har aldri opplevd lignende situasjon selv.

Hva med å faktisk svare på spørsmålet i TS: hvilke ufarlige kjerringråd som hjelper fødselen i gang etter uke 38 (når ungen allerede er fullbåren), tips til nettsider for dating, antrekk eller det å finne barnevakt?

Nei, jeg blir ikke irritert. Jeg blir derimot irritert når folk svarer KUN på spørsmålet når det åpenbart er bruk for mer utfyllende info/begrunnelse for å iverta sikkerhet eller liv og helse. 

ORIGINAL: Sicily

Nei, jeg blir ikke irritert. Jeg blir derimot irritert når folk svarer KUN på spørsmålet når det åpenbart er bruk for mer utfyllende info/begrunnelse for å iverta sikkerhet eller liv og helse. 

Halleluja for den [:)]

ORIGINAL: Sicily

Nei, jeg blir ikke irritert. Jeg blir derimot irritert når folk svarer KUN på spørsmålet når det åpenbart er bruk for mer utfyllende info/begrunnelse for å iverta sikkerhet eller liv og helse

Den er grei. Men å påpeke at uke 41 og 42 EGENTLIG ikke kalles "overtid" på fagspråk, og ikke svare på spørsmålet i TS i det hele tatt, synes jeg blir for tøvete [8|]

nei blir ikke irritert!
de svarer jo uansett på noe som har med HI og gjøre?

men hvis d feks er ei som skriver at " ungen er oppe hele natta, har ikke sovet på 1uke",
og noen svarer, "min sover alltid som ein stein".
DET er litt irriterende, og "godte" seg over at andre har d ille - og slenge i trynet hvor bra dere har d selv!

ORIGINAL: funnybunny85

nei blir ikke irritert!

men hvis d feks er ei som skriver at " ungen er oppe hele natta, har ikke sovet på 1uke",
DET er litt irriterende, og "godte" seg over at andre har d ille - og slenge i trynet hvor bra dere har d selv!

Synes også det er ille å gni det inn. Eller å fortelle ei som sliter med vekta etter fødsel at "jeg har gått ned alle mine kilo på 14 dager jeg". At ei som har vært gift hele livet forteller at "nei, det går fiiint an å være alene i flere år, du må være svak/ha dårlig selvinnsikt når du ikke klarer det".

Blir liksom "æda bæda"-sleng over det hele [:'(]

Både og. De eksemplene du gir, er åpenbart irriterende, fordi de tilføyer ingenting positivt eller informativt til HI eller det TS lurte på. Samtidig er det ofte sånn at man får lyst, som Labambie skriver, å dele egne erfaringer som en slags digresjon, uten at man nødvendigvis kan svare helt eksakt på spørsmålet. Og så blir det jo litt dyttehjelp utav det [:D]

Nah... Egentlig ikke. Er jo bare å skrive "ønsker KUN svar på det jeg spør om" i tilfelle [8D] Liker igrunn at folk kommer med egne erfaringer osv jeg

Men hvorfor spør man i første omgang da, om man ikke ønsker andres meninger og erfaringer? For er det et klinisk og pålitelig svar man er ute etter, så kan man google, ringe jordmor e.l.

Dette og andre forum er for meningsutvekslinger først og fremst.

Så, nei, det irriterer meg stort sett ikke, men jeg legger jo merke til at noen er ektremt glad i å snakke om seg selv da[:D]

ORIGINAL: funnybunny85

nei blir ikke irritert!

Sign.

Synes å huske jeg hadde en slik tråd oppe på terminforumet mitt noen år tilbake. Fant ut at det er bedre med "allslags" svar, enn ingen, for det ble en stund til at ingen svarte på spørsmålene mine, fordi jeg sa klart fra at jeg ville bare ha svar som gikk tilbake på nettopp det jeg lurte på. Klart folk vegret seg for å svare i det hele tatt[;)]

Jeg tror at hvis man irriterer seg over at folk kommer med velmenende råd om at fødsler ikke bør settes i gang med lakserolje og trampoline eller at man ikke kan forvente at en liten baby kan sove hele natta (man kan jo ikke det?), så er man mest irritert fordi man får svar som innebærer at man må gjøre eller tenke annerledes enn man hadde sett for seg. Jeg kan nemlig ikke se at det er feil å gi råd om situasjonen selv om det ikke er et direkte svar på spørsmålet.

Prøv å opplyse i HI at du kun ønsker svar fra folk som er enige med deg.

FYI: Jeg vet at du sikter til meg når du sier at du blir sur når dj får råd om å roe ned mannejakta, siden du kun virker desperat og bitter (du tar det opp i de fleste av innleggene dine), og jeg kan opplyse deg om at jeg verken har vært gift hele livet eller vassa i mannfolk i singelperioder. Merkelig at du tror at det er eneste alternativ til din situasjon; som om det er umulig å ha et avslappet syn på det å være alene med barn. Når det er sagt så skjønner jeg at du kunne tenkt deg noen, men du skriver stadig om hvordan du tror du vil forbli singel for alltid, og at ingen menn liker deg. Jeg har forsøkt å komme med konstruktive råd, men det er du lite glad for å få, tydeligvis. Kanskje du skal tilføye det også i innleggene dine; "ønsker kun svar fra dem som har medlidenhet med meg".

Back
Topp