flere som ble satt ut av..

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
ordet dedisere??

Hørte på xfactor at de dedisere sangene til folk..vel, eg trodde at d hette dedikere. D gjorde sambo også..stor overraskelse å finne ut at d hete dedisere..[8|] jaja..lærer e eg, men dette måtte eg lære meg gjennom et tvprogram..
Flere som lærte noe nytt nå?? Eller bare vi som ikke visste dette..[8|]

Dette stod når eg googlet d:

Verbene dedisere og dedikere er nært beslektet, både i ordlyd og betydning, men har forskjellig betydning. Forskjellen er best forklart ved hjelp av et eksempel.

Om du skriver en bok og du vil dedisere den til din mor, så holder det at du skriver et ektefølt "Til min mor" på en av de første sidene. Å dedisere betyr altså å tilegne, som oftest for å takke eller hedre noen.

Hvis boken derimot er dedikert til din mor, så må boken handle om henne eller på en annen måte ha henne som sitt formål. Dedikere betyr å vie eller tilpasse noe til et bestemt formål

Jeg satt også å tenkte på dette og irriterte meg over at de sa det. Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag og [:)]

godt å høre vi e flere[8D] 

Trodde de var helt teite jeg som sa dediserte..
Men når flere kom og sa det samme, så skjønte jeg ingen ting![8|]
Var brennsikker på at det het dedikerte jeg...!!!

Det var jeg ikke klar over, men flott at jeg lærte noe i dag og![:D]

Er lærer selv jeg også, men dette var helt nytt for meg..[8D] Så ikke på Xfactor i går da, men aldri hørt ordet en gang!!

bra vi e flere lærere i samme bås[8D]

meNNN var det ikke noen som sang hvor teksten passet til den de sang til, har ikke da de dedikert den da, eller er det da bare den som har skrevet sangen som får Lov til å dedikere, mens de som synger den igjen kan bare dedisere den da.......

ORIGINAL: eadni

ååååja, jeg dediserer- jeg har dedikert?!
eller e æ på bærtur no?

Då e du på bærtur..[8D]

ORIGINAL: eadni

meNNN var det ikke noen som sang hvor teksten passet til den de sang til, har ikke da de dedikert den da, eller er det da bare den som har skrevet sangen som får Lov til å dedikere, mens de som synger den igjen kan bare dedisere den da.......

D vet eg faktisk ikke..men skulle egentlig tro at de dedikerte den da. Min oppfatning e iallefall slik..rart viss d e bare oppretteren som kan dedikere bort sangen..

Back
Topp