Flere som begynner å jobbe snart?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg begynner neste uke og er forsovidt klar for det, men litt spent på hvordan det blir med søvn og sånn. Kommer til å fortsette med litt nattamming ettersom det ikke blir noe på dagen. Så lenge hun har en god periode og er frisk sover vi ganske greit. Men det kommer jo sikkert lange netter og tidlige morgen. Så hva gjør man? Legger seg kl ni?

Hvordan er det/blir det hos dere?
Noe du gruer/gleder deg til?

Jeg begynte å jobbe for litt over en måned siden. Siden samboer har nå permisjon, er det han som tar bleieskift og byssing om natta i ukedagene. Jeg nattammer, men rører ellers ikke en finger. Det var jo motsatt når han jobbet og jeg var i perm. Når det er sagt, så har vi etter mye styr begynt å samsove med baby mellom oss (har sovet i egen seng tidligere), dvs vi legger ham i hans seng på rommet vårt ca kl 19, og tar ham opp når jeg legger meg, ofte 22-23tiden. Og jeg/vi sover bedre om nettene enn før, og det har vært minimalt med byssing.

Følger denne! Begynner ikke på jobb før om en mnd, men kjekt å høre hvordan dere gjør det :)

Begynner om en måned... Det er i grunn det der jeg gruer meg til...søvnen. Jeg holdt på med det samme med storebror og det var mye amming på natten. Jeg var mye trøtt, det er alt jeg husker :P Men prøver å ikke stresse med det for jeg føler at jeg ikke har noen reelle valg. Blir det helt krise så for jeg slutte og amme da....men da blir det i hvertfall krise :rolleyes::p Men som nevnt over her, så alt jeg kommer til å gjøre er å legge ut puppen, mannen og snuppa får stå for resten!

Begynner om en mnd.. Og det er altfor tidlig:( hehehe... Må innrømme at jeg ikke gleder meg til å starte igjen.. Men man kommer vel inn i rutiner igjen etterhvert!

Begynner om tre uker. Gruer meg som fy.... Alt for tidlig å begynne i jobb nå. Skal heldigvis bare jobbe i 4 uker til før ferie

Jobbet når mini var 8 uker og jobbet i 15 uker. Var et kav med pumping på jobb hele veien, men det ordner seg på et vis. Mini og min mann har et helt unikt forhold pga dette da, så føler at de har fått utrolig mye igjen for det. Og det går bedre enn man tror når man går og gruer seg til å starte- i alle fall var det slik for meg. Har større kvaler med den barnehagestarten som kommer i august! ;)

Jeg skulle begynt om tre uker, men jeg har tatt ut seks uker ferie, så jeg starter ikke før i juli :) Er veldig glad for det nå, kjenner jeg. Er IKKE klar for å la baby være alene med far enda. Kommer vel kanskje ikke til å bli det heller. :p

Nå som frøkna er frisk og spiser fast føde igjen (etter en forkjølelse), så skal jeg redusere antall amminger til det nødvendige. Altså ikke slenge ut puppen for det minste grynt på natta. Da håper jeg vi får maksimalt med søvn etter hvert. Jeg samsover, så det er lite styr med mating. Kommer det sykdom, trass eller andre uforutsigbare perioder får pappaen trå til og jeg evt. sove på annet rom. Tenker at jeg legger meg tidlig og heller står opp med baby slik at vi får litt tid på morgenen også.

Så gjenstår det å se om dette lar seg gjennomføre. Kommer tilbake med oppdatering om et par uker.. :p

Ser allerede fram til 7 uker ferie om et par måneder! Hehe

Har ikke jobb, men har et jobbintervju om en drøy uke. Turnusarbeid med fast hver tredje helg (tror jeg), så da tar jeg bare de vaktene som ikke går utover veslas leggetid, som er den eneste situasjonen der hun er avhengig av meg. Pappan gleder seg til å gå ut i permisjon, og jeg er ikke det minste bekymret :)

Begynner ikke på jobb igjen før i oktober :D Jeg ble sykmeldt når jeg skulle ha ferie før permisjonen startet i fjor. Så da fikk hele ferien flyttet over til i år, så tar både ferien fra i fjor og årets ferie før jeg begynner på jobb igjen :) Og er veldig glad for det nå siden jeg fortsatt ammer døynet rundt, og lille snupp fortsatt våkner 3ganger om natta og roer seg ikke før hun får puppen :P

Fordelen med å ha "studert" dette semesteret er at jeg nå har to måneders ferie foran meg! Og så blir det studier på deltid til høsten og masse tid til bebis :)

Jeg går tilbake til jobb om ca 2 uker. Føler meg ikke klar i det hele tatt. Jeg ble 100% sykemeldt 22 mai i fjor, så har da vært hjemmeværende i ett helt år. Veldig spent på hvordan det blir å komme tilbake.
Jeg tror samboern vil klare seg helt fint mens jeg er på jobb. Lillemann sover hele natten, så søvn tror jeg ikke blir noe problem. Problemet blir vel når jeg skal jobbe natt (har tredelt turnus) og må sove på dagen. Slet nok med det før babyen kom og det var stille rundt meg.

Begynte litt i mars, for å jobbe inn litt permisjon. Det har gått veldig fint, men merker at det er tyngre nå med litt mindre søvn! Nattevakten var tung, da hun styrte om natten, og når jeg skulle prøve å sove på dagen så klarte jeg det ikke! Det resulterte i 25 timer uten søvn...
Men 3. Juni er permisjonen over og 6 juni begynner jeg 50% i ny jobb! Hun sover stort sett greit om nettene så håper det går fint ! Pappa tar henne om nettene om han har fri, og er veldig flink til å ta henne når hun våkner, så jeg får dra meg en liten time ekstra før jeg må opp og han går på jobb

Hvordan går det med dere??

Klarer hun seg uten pupp på dagtid eller gir pappa flaske/kopp?? Og nettene??

Kunne faktisk tenkt meg å jobbe nå... :rolleyes: Synd de bare sitter og tvinner tommeltotter store deler av dagen. Hadde det vært travelt skulle jeg heller kommet tilbake.

Hvordan går det med dere??

Klarer hun seg uten pupp på dagtid eller gir pappa flaske/kopp?? Og nettene??
Går veldig fint. Faktisk deilig å være litt mer enn bare mamma. ;)

Klarer seg uten melk på dagtid. Vurderte å gi mme til måltid en dag hvor hun hadde spist lite natt og morgen. Det kan bli et alternativ, men foreløpig har det gått fint uten. Ingen brystspreng heller. ;)

Går veldig fint. Faktisk deilig å være litt mer enn bare mamma. ;)

Klarer seg uten melk på dagtid. Vurderte å gi mme til måltid en dag hvor hun hadde spist lite natt og morgen. Det kan bli et alternativ, men foreløpig har det gått fint uten. Ingen brystspreng heller. ;)

Så bra!! Det skal bli veldig fint å komme ut av bobla!!
Jeg er ikke bekymra for meg, jeg skal jo bare på jobb - endelig kan jeg få slappe av litt og gå på do alene :P
Men stresser jo litt med dette med ammingen da... Jobber i tillegg tredelt turnus og nettene kommer til å bli et mareritt for snuppa og mannen! Håper bare ikke naboen ringer barnevernet:nailbiting:

Back
Topp