Flere som ammer?

Ja, jeg gjør :) ganske mye også :p
Jeg ammer også mye[emoji6]
Hyggelig du også har kommet inn hit! Husker deg fra 'vi som prøver'[emoji1]
Hvordan synes du ammingen hitil i svangerskapet har gått?[emoji6] mini har ikke reagert på noe smaksendring[emoji4]?

Her har heldigvis ikke mini reagert på noe. Så ammer som før.
Eneste er at nå begynner puppene å bli sååå ømme[emoji28][emoji28]
Så klarer absolutt ikke sove meg gjennom natta ingen lengre[emoji14][emoji28]

Ammer fortsatt småen på snart 2 år. Like mye som før, ser ikke ut til at han har reagert på noe smaksendring og har fortsatt mye melk Er spent på om jeg kommer til å miste melken eller ikke.

Men fy så vondt det er når han kobler seg på og det første minuttet med amming!

Akkurat sluttet, gjorde så vondt[emoji30] klarte ikke mer.
Hehe ja gjør kjempevondt her også, vertfall med en gang hun tar tak. Men mini er kun 11 mnd, så ikke aktuelt å slutte enda.
Så håper smartene roet seg etterhvert[emoji14][emoji28][emoji120]

Ammer fortsatt småen på snart 2 år. Like mye som før, ser ikke ut til at han har reagert på noe smaksendring og har fortsatt mye melk Er spent på om jeg kommer til å miste melken eller ikke.

Men fy så vondt det er når han kobler seg på og det første minuttet med amming!
Så bra du ammer enda![emoji1][emoji122][emoji122] Kan man miste melka på tross av hyppig amming under svangerskapet altså? Det viste jeg faktisk ikke[emoji85]
Får virkelig håpe vi ikke må oppleve det[emoji120]
Jaa, det er veldig vondt i starten ja[emoji28][emoji28] håper det roet seg utover svangerskapet. Men skal nå holde ut uansett! Har som mål å amme til hun er minst to (om mulig) og slår ett slag for naturlig ammeslutt![emoji1][emoji1][emoji106]

Jeg ammer også enda:) meeeen kjenner det begynner å minke noe veldig. Frøkna begynner å være sulten når ho våkner om morgenen:( Før kunne vi ligge å dra oss lenger for hun hadde jo mat. Syns egentlig det er sikkelig synd for hun er så veldig avhengig av puppen sin.

Så bra du ammer enda![emoji1][emoji122][emoji122] Kan man miste melka på tross av hyppig amming under svangerskapet altså? Det viste jeg faktisk ikke[emoji85]
Får virkelig håpe vi ikke må oppleve det[emoji120]
Jaa, det er veldig vondt i starten ja[emoji28][emoji28] håper det roet seg utover svangerskapet. Men skal nå holde ut uansett! Har som mål å amme til hun er minst to (om mulig) og slår ett slag for naturlig ammeslutt![emoji1][emoji1][emoji106]

Er ganske sikker på at en del mister melka for en periode, eller hvertfall at produksjonen går kraftig ned for å så ta seg opp igjen. Satser også på til minst 2 år, jeg har og planer om naturlig ammeslutt :)

Hvor gammel er jenta di? :) Har du tenkt noe på tandemamming?

Hehe ja gjør kjempevondt her også, vertfall med en gang hun tar tak. Men mini er kun 11 mnd, så ikke aktuelt å slutte enda.
Så håper smartene roet seg etterhvert[emoji14][emoji28][emoji120]

Hadde vondt under hele ammingen:/ skjønne den, her e lille 1,5 år så gjorde ingenting å slutte[emoji4]

Jeg ammer også enda:) meeeen kjenner det begynner å minke noe veldig. Frøkna begynner å være sulten når ho våkner om morgenen:( Før kunne vi ligge å dra oss lenger for hun hadde jo mat. Syns egentlig det er sikkelig synd for hun er så veldig avhengig av puppen sin.
Åneei? Så dumt det begynner å minke da! Jeg har heldigvis ikke merket noe til det enda. Hvor langt er du på vei? Og hvor gammel er jenta di[emoji4][emoji175]?

Er ganske sikker på at en del mister melka for en periode, eller hvertfall at produksjonen går kraftig ned for å så ta seg opp igjen. Satser også på til minst 2 år, jeg har og planer om naturlig ammeslutt :)

Hvor gammel er jenta di? :) Har du tenkt noe på tandemamming?
Hmm, ja da lærte jeg noe nytt i dag også! Heldigvis er mini såpass stor da at hun klarer fint å spise litt mer mat en periode![emoji6] men her er vi skikkelig avhengig av ammingen..spesielt når hun skal legge seg, klarer ikke å sovne uten å ammes i søvn. Også må hun fortsatt ammes flere ganger om natten...Så blir litt krise om der ikke er nokk melk[emoji28][emoji23]
Men men, går nokk på ett vis det også[emoji4]
Jenta mi er 11 mnd. Jaa, tenker jeg vil tandemamme. Det blir bare 19 mnd mellom mine, så håper virkelig vi får det til[emoji1] har du tenkt noe på det[emoji4]?

Hmm, ja da lærte jeg noe nytt i dag også! Heldigvis er mini såpass stor da at hun klarer fint å spise litt mer mat en periode![emoji6] men her er vi skikkelig avhengig av ammingen..spesielt når hun skal legge seg, klarer ikke å sovne uten å ammes i søvn. Også må hun fortsatt ammes flere ganger om natten...Så blir litt krise om der ikke er nokk melk[emoji28][emoji23]
Men men, går nokk på ett vis det også[emoji4]
Jenta mi er 11 mnd. Jaa, tenker jeg vil tandemamme. Det blir bare 19 mnd mellom mine, så håper virkelig vi får det til[emoji1] har du tenkt noe på det[emoji4]?

Ser på ammehjelpen at det står at det er vanlig å få redusert melkemengde en periode i første trimester. Står ikke noe om å miste den, men mener å ha lest noe om det på amming uten grenser på fb. Men skal ikke være for påståwlig altså :)

Vi var også helt avhengige av pupp både ved legging og på natt på den alderen. Småen her får fortsatt pupp før han legger seg, men kan og bli lagt uten. Våkner sjelden mer enn en gang på natt for pupp nå, bare når han er syk.

Vi har i perioder tilbudt vann etter at han har tømt brystene før kvelden, det har gått veldig fint :) men det kan kanskje bli litt verre når hun er så liten. Krysser fingrene for at det går helt fint med dere :)

Så lenge småen fortsatt er intressert i puppen så tenker vi å prøve oss på tandemamming

Okei, er 8+5 idag...så heldigvis ikke så lenge igjen av første trimester![emoji4]
Jeg er faktisk også medlem av den gruppen på Facebook. Men har ikke lest så mye der inne enda, kanskje det er på tide å gjøre det[emoji4][emoji4][emoji108]
Vet du hvordan Jormødre og Helsesøstre stiller seg til tandemamming? [emoji4]
Her har jeg en Hs som fraråder amming etter 1 år, og mener at nattamming etter 6 mnd bare ødelegger tennene deres...[emoji35]Og mener at samsoving ikke er bra, og det gjør ingenting om hun gråter når jeg legger henne i egen seng, for hun har ikke vondt!![emoji35][emoji15]
Fekk hennene etter flytting i januar, men nekter å gå til henne igjen...Så får heldigvis byttet nå[emoji1]

Okei, er 8+5 idag...så heldigvis ikke så lenge igjen av første trimester![emoji4]
Jeg er faktisk også medlem av den gruppen på Facebook. Men har ikke lest så mye der inne enda, kanskje det er på tide å gjøre det[emoji4][emoji4][emoji108]
Vet du hvordan Jormødre og Helsesøstre stiller seg til tandemamming? [emoji4]
Her har jeg en Hs som fraråder amming etter 1 år, og mener at nattamming etter 6 mnd bare ødelegger tennene deres...[emoji35]Og mener at samsoving ikke er bra, og det gjør ingenting om hun gråter når jeg legger henne i egen seng, for hun har ikke vondt!![emoji35][emoji15]
Fekk hennene etter flytting i januar, men nekter å gå til henne igjen...Så får heldigvis byttet nå[emoji1]

Du er jo nesten ferdig med første trimester da! :D

Uff, ser ut som du har vært ordentlig uheldig med helsesøster. Tror det er veldig forskjellig.

Min forrige jordmor er langtidsammende og har ammet under graviditet og tandemammet. Så hun er veldig støttende :) Ser at hun er flyttet, så jeg er veldig spent på hvem som tar over.

Ang. helsesøster har vi og vært heldig, bare fått positivt ang babystyrt amming og langtidsamming :)

Jeg ammer også mye[emoji6]
Hyggelig du også har kommet inn hit! Husker deg fra 'vi som prøver'[emoji1]
Hvordan synes du ammingen hitil i svangerskapet har gått?[emoji6] mini har ikke reagert på noe smaksendring[emoji4]?

Her har heldigvis ikke mini reagert på noe. Så ammer som før.
Eneste er at nå begynner puppene å bli sååå ømme[emoji28][emoji28]
Så klarer absolutt ikke sove meg gjennom natta ingen lengre[emoji14][emoji28]

Koselig! :D Ja, egentlig termin 5. Jan, men føder mest sannsynlig før termin denne gangen også. :) han har ikke reagert noe særlig egentlig. Jeg hadde mer vonde bryster i el perioden enn nå faktisk :p går greit enn så lenge ihvertfall :p nå er jeg bare 3+6 da :p
Skal du fortsette og amme til etter fødselen hvis dere vil? :)

Åneei? Så dumt det begynner å minke da! Jeg har heldigvis ikke merket noe til det enda. Hvor langt er du på vei? Og hvor gammel er jenta di[emoji4][emoji175]?
Ja det er kjedelig :/ satser på at det blir lettere med naturlig ammeslutt, før babyen kommer da hvertfall :) jeg er 7 uker. Og datteren min er straks 9 mnd :)

Du er jo nesten ferdig med første trimester da! :D

Uff, ser ut som du har vært ordentlig uheldig med helsesøster. Tror det er veldig forskjellig.

Min forrige jordmor er langtidsammende og har ammet under graviditet og tandemammet. Så hun er veldig støttende :) Ser at hun er flyttet, så jeg er veldig spent på hvem som tar over.

Ang. helsesøster har vi og vært heldig, bare fått positivt ang babystyrt amming og langtidsamming :)
Så bra dere har vert heldige med helsesøster da[emoji1] håper vi er like heldig med neste[emoji4][emoji120][emoji120]

Back
Topp