Flere slitne mødre?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Hei! Andre slitne mødre her inne? Graviditeten var så mye mer avslappende med første barn. Kunne hvile på sofaen etter jobb, sove lenge om morgene, se serier hele helgene ol man var sliten.

Livet med en snart 3-åring er alt annet en dette. Han vil helst være ute hele dagen! Passer ganske dårlig for meg med vondt i ryggen. Føler alltid jeg må aktivisere ungen for faren er som (menn flest?), viser lite initiativ til å finne på noe. På toppen av det hele har vi besøk nå. Besøket sover til 10-11 (har forståelse for det), men vi sitter oppe med dem til 24.00, og da blir jeg så trøtt når jeg må opp kl 06.30 med ungen! Huff, sorry klagingen!

Noen andre som kjenner seg igjen eller har frustrasjon de må få ut?

Åååå. Kjenner meg 100% igjen! Har en datter på 2.5 år som er høyt og lavt hele dagen. Jeg er kjempe sliten og har bekkensmerter. Men det nytter ikke å forklare det til henne stakkars. Får så dårlig samvittighet. Syns og at dette svangerskapet er veldig mye tyngre enn det forrige. Har samme behovet for å hvile, men ikke samme muligheten. Det hender at fortvilelsen bygger seg sånn opp at jeg rett og slett setter meg ned og gråter litt. Samboeren min er flink til å finne på noe med datteren vår. Men han uttrykker heletiden hvor sliten og trøtt han er. Hver gang jeg sier at jeg er sliten og i dårlig form så sier han at det er han og. Det irriterer meg. For det er ingenting med hans fysiske form som skulle være årsak til det! Jeg sa han fikk komme seg til legen hvis han er så sliten og dårlig. Da sa han at det er ikke så ille. Himmel altså!!!
Huff det besøket deres hørtes irriterende ut. Jeg hadde blitt rødglødende over å ha noe sånn akkurat nå. Sove til 10-11?? Må de virkelig det? Jeg hadde vært streng mot de hadde jeg vært dere og sagt at dere har en liten som er tidlig oppe, og at for å få noe ut av dagen så kan det være greit om ingen sov lenger enn til 9. Sove kan de gjøre når de blir gamle :D Jeg har en barnløs vennine som klager på at hun alltid er trøtt. Hun må ha 10-12 timer søvn i helgene. Jeg kjenner at jeg koker innvendig.
Takk for en fin tråd hvor man kan få ut litt frustrasjon!! :D Lykke til videre med besøket! :p

Helt enig! Sønnen er just blitt 2 og alt skal hoppes fra/ klatres på eller løpes på. Helt utslitt. Får jo aldri sove! Sist sov jeg heele dagene! Faren hans er veldig delaktig i aktiviseringen men sønnen vil jo ha meg tilstede også. Plus pollenallergien som har knocket meg totalt.

Mammamoo: Kjenner meg sånn igjen id et du skriver. Slik er mannen min også. Når jeg sier jeg er trøtt skal alltid han fortelle meg at han er like trøtt! Så irriterende...

Det endte med at vi bare dro fra besøket og gikk på tur, sendte melding at vi dro. De hadde knapt spist og dusjet til vi kom tilbake uansett

Melder meg inn her eg! Dagene her er også ganske hektiske me full fart hele dagen, og lille tullen på 2,5år e en liten energibombe :p så det blir ikke mye avslapping i dette svangerskapet!

Enig med dere, og godt å få klage litt:dead:

Har vært alene med barna siden torsdag? 3 og 6 år gammel og krangler så innmari:angelic:

I tillegg er det ikke bare bare å løpe opp og ned trapper og ut med hundene fire ganger om dagen. Nesten så jeg gleder meg til å "bare" gå på jobb i mrg:)

Enig med dere, og godt å få klage litt:dead:

Har vært alene med barna siden torsdag? 3 og 6 år gammel og krangler så innmari:angelic:

I tillegg er det ikke bare bare å løpe opp og ned trapper og ut med hundene fire ganger om dagen. Nesten så jeg gleder meg til å "bare" gå på jobb i mrg:)

Huff, det høres slitsomt ut. Du har min fulle sympati! Og hunder i tillegg som skal luftes. Vi kvinner er supermennesker;)

Ja jeg merker godt at det er annerledes enn første gang, men samtidig er det fortsatt ikke så ille som jeg hadde fryktet. Men jeg hopper ikke akkurat rundt av innestengt overskudd :-)

Dette er min 5. Og jeg kjenner meg utrolig godt igjen ja :)

18 Mnd mellom mine 2 første men, da var jeg jo yngre ;)

Har ei på 19 Mnd som jeg må fotfølge.
Hun er utrolig aktiv og en apekatt som klatrer i på alt. Og jeg skulle ønske hun ikke var en morgenfugl. Savner også å kunne legge meg ned å hvile/sove når trøttheten melder seg som verst. Men samtidig nyter jeg min Lille2014 og den verdifulle alenetiden vi fortsatt har sammen <3 ♥️

Back
Topp