Flere opplevd feil på kjønn?

Pardon97

Betatt av forumet
VIP
Jeg sitter litt forvirret her..

I uke 18 var vi på UL, når vi skulle sjekke kjønnet så såg jordmor lenge uten å si noe. Jeg ser jo streker og antar det kun er gutt, og spør henne om det er gutt. Nølende svarer hun kanskje det. Men hun sjekket ikke noe mer etterpå.. (Fant jo ut etterpå at jenter også har streker..)

Så jeg bestilte privat UL uken etterpå, der ble opplevelsen det samme og vi så akkurat det samme. Babyen lå dumt til men hun mente at det er gutt. Hun virket mye mer sikker.

Nå nylig var jeg på kontroll og fikk muligheten til UL, i uke 27. For nå er jo babyen så stor at vi kanskje ser noe tissefant tenkte jeg! Men babyen lå litt dumt til denne gangen og, men hun kom delvis til mellom bena. Men da slet hun med å se noen tissefant.. Skal ikke det være lett å se nå når babyen er så stor??

Nå er jeg i sterk tvil på om det i det hele tatt er gutt siden hun ikke kunne se den, for vet at man lett tar feil på streker. Mens nå når en kan se i større grad forskjellen ville jeg tro at en blir mer sikker på hva en får utifra om en ser tissefant eller ikke.. Noen som har opplevd noe lignende men fortsatt fått gutt?

Noen ligger mer kronglete til og da er det vanskelig å se ene eller andre veien. UL er ikke nødvendigvis lett. Fasiten kommer ved fødsel :)

Her har de vært sikre på ultralyd. Fått vite 2 ganger. Denne gangen valgte vi å ikke vite. Det er litt spennende å ikke vite synes jeg

Kjenner flere som har fått beskjed om et kjønn på ultralyd, og fått kontrabeskjed på en annen ultralyd eller ved fødsel. Både jenter som plutselig viste seg å være gutter, og motsatt.

Så lenge den som utfører ultralyden ikke er sikker, eller jeg ser kjønnet med egne øyne, hadde jeg basert meg på kjønnsnøytral handling på de minste plaggene gitt.

Har en bekjent som fikk beskjed om jente på alle ultralyder i svangerskapet (3 stk) og ut kom en gutt :p Man kan aldri vite

Kjenner flere som har fått beskjed om et kjønn på ultralyd, og fått kontrabeskjed på en annen ultralyd eller ved fødsel. Både jenter som plutselig viste seg å være gutter, og motsatt.

Så lenge den som utfører ultralyden ikke er sikker, eller jeg ser kjønnet med egne øyne, hadde jeg basert meg på kjønnsnøytral handling på de minste plaggene gitt.
Ja er ikke godt å vite!

Sist jeg var gravid så de det ikke på UL, og jeg fulgte bare magefølelsen, som var gutt. Det stemte slett ikke, og vi hadde bare gutteklær, så måtte rett på shopping etter jenteklær da vi dro fra sykehuset. :D

Denne gangen fikk vi beskjed om at det nok var jente, men at hun aldri ville si at hun var 100% sikker. Vi går nå ut ifra jente, men håper på bekreftelse, eller evt avkreftelse, på oppfølgingsultrslyd imorgen. 31+2 nå.

Sist jeg var gravid så de det ikke på UL, og jeg fulgte bare magefølelsen, som var gutt. Det stemte slett ikke, og vi hadde bare gutteklær, så måtte rett på shopping etter jenteklær da vi dro fra sykehuset. :D

Denne gangen fikk vi beskjed om at det nok var jente, men at hun aldri ville si at hun var 100% sikker. Vi går nå ut ifra jente, men håper på bekreftelse, eller evt avkreftelse, på oppfølgingsultrslyd imorgen. 31+2 nå.
Wæh! Alt er mulig! :blob5

Kjenner noen som ventet tvillinger og fikk beskjed om 2 gutter, og der ble det en av hver :)

Gjerne si ifra hvordan det gikk!:happy:

Det gikk veldig fint. Meeeeen, det var ikke snakk om å vise fram noe kjønn nå, så vi får fortsette å forholde oss til at det er jente, som det ble sagt sist, selv om hun sa at hun ikke kunne si det med 100% sikkerhet.
Ellers var alt bra, og hun ligger nå med hodet ned, og jeg tenker hun kan holde seg der de siste ukene. 9 uker til termin idag. :happy:

Men det var en ting jeg syntes var rart. Legen jeg var inne hos på poliklinikken sa at jeg var i uke 31.
Jeg sa "ehm, nei, jeg er i uke 32. For jeg er 31+3"
"Ja, da sier jeg uke 31, jeg", svarte hun
:wtf
For en merkelig ting å si, er det ikke? :scratch hun kan vel ikke bare bestemme seg for å si det annerledes enn alle andre? Eller er det vanligere enn jeg tror? Ble bare forvirra, og litt irritert av det der, altså. :confused:

Streker var jente her. Alle 3 viste seg ganske godt frem da. Men var ingen tvil om at det var gutt når vi så det. Nr 2 gjemte seg og da ville de ikke gjette en gang så de ikke skulle ta feil.

Back
Topp