Flere med vondt i halebeinet?

GravidPåHjemmebane

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2018
Jeg har så innmari vondt i halebeinet! Fikk det omtrent i uke 20 i forrige svangerskap, og det gikk over ca et år etter fødsel. Nå kom det jaggu meg tilbake i uke 8, og er verre enn sist. Hittil har det kun vært vondt å gå, og ved belastning, men nå er det blitt vondt å sitte også. Bytta kontorstolen med gymball, og bestilt time hos osteopat, men har ikke så mye trua på at det hjelper i grunn. Man hører endel om bekkenløsning ifm svangerskap, men ikke halebeinsproblemer - men har inntrykk av at det kanskje ikke er så uvanlig?

Jeg har så innmari vondt i halebeinet! Fikk det omtrent i uke 20 i forrige svangerskap, og det gikk over ca et år etter fødsel. Nå kom det jaggu meg tilbake i uke 8, og er verre enn sist. Hittil har det kun vært vondt å gå, og ved belastning, men nå er det blitt vondt å sitte også. Bytta kontorstolen med gymball, og bestilt time hos osteopat, men har ikke så mye trua på at det hjelper i grunn. Man hører endel om bekkenløsning ifm svangerskap, men ikke halebeinsproblemer - men har inntrykk av at det kanskje ikke er så uvanlig?

Det henger nok sammen med bekkenet. Jeg har vondt i halebeinet, og flere andre steder i forbindelse med bekkenet. Etter endt arbeidsdag kan jeg knapt gå :wacky: Jeg har time Nr 2 hos osteopat i dag.

Smertene sitter ikke i halebeinet hos meg ,men det er nok bekkenet ja:) en veninne av meg hadde så syke smerter i halebeinet som gravid att hun nesten hoppa opp av stolene når hun hadde sittet en stund siden det var så vondt. Hun ble jo ett syn uten like ,å jeg lo godt,men hun hadde det fryktelig vondt stakkar:)

Har ubehag om jeg sitter midt på rumpa ei lita stund, så må sitte litt på siden på en måte. Ikke dirrekte vondt. Er så rart da jeg bare er i uke 5.. men kan vel ha sammenheng med at jeg trente en del etter første som nå er 14 år neste mnd, hvem vet.. mest ubehag på ettermiddagen. Er vel mer rundt halebeinet, å ikke selve benet?:)

Jeg har også hatt vondt i halebeinet og opp mot korsryggen fra ca. uke 8, og spurte legen om det. Hun sa at det var vanlig, og gav meg en uttøyingsøvelse jeg kunne prøve. Er ganske stiv i kroppen, så øvelsen var nesten vondere enn halebeinet, så jeg har ikke prøvd det skikkelig enda:knegg: Den gikk ut på å ta høyre fot opp på venstre lår, og bøye seg framover - over noe du kan støtte deg til (gjerne i lårhøyde). Det var viktig å tøye begge sider.

Jeg har også hatt vondt i halebeinet og opp mot korsryggen fra ca. uke 8, og spurte legen om det. Hun sa at det var vanlig, og gav meg en uttøyingsøvelse jeg kunne prøve. Er ganske stiv i kroppen, så øvelsen var nesten vondere enn halebeinet, så jeg har ikke prøvd det skikkelig enda:knegg: Den gikk ut på å ta høyre fot opp på venstre lår, og bøye seg framover - over noe du kan støtte deg til (gjerne i lårhøyde). Det var viktig å tøye begge sider.

Oj! Den funka som gull her på seminar hvor jeg har sittet hele dagen :) takk for tips!

Jeg fikk skikkelig vondt i halebeinet i uke 20. Dro til kiropraktor som sier det er bekkenet. Kiropraktor hjelper dagen jeg har gått og kanskje dagen etter. Kiropraktoren anbefaler å gjøre tøyeøvelser (hjelper litt) og styrke når man begynner å føle seg bedre. Har dessverre begynt å spre seg oppover hoftekammen nå. Spredde det seg for deg. ved forrige graviditet?

Sniker fra Juli. Jeg så overskriften også følte jeg at jeg måtte svare på dette innlegget. Jeg fikk plutselig vondt i halebeinet selv når jeg var 20 uker på vei. Kom egentlig som lyn fra klar himmel. Det som gjorde det verre for meg var å sitte på en stol. Etter å ha prøvd ut litt forskjellige ting fant jeg ut at det som virkelig fungerte for meg var en halebeinspute fra EnklereLiv. Så den kan jeg anbefale hvis du får vondt av å sitte. Verdt sin vekt i gull :)

Legger ved link her:
https://www.enklereliv.no/sittepute-med-utsparring.html

Jeg fikk skikkelig vondt i halebeinet i uke 20. Dro til kiropraktor som sier det er bekkenet. Kiropraktor hjelper dagen jeg har gått og kanskje dagen etter. Kiropraktoren anbefaler å gjøre tøyeøvelser (hjelper litt) og styrke når man begynner å føle seg bedre. Har dessverre begynt å spre seg oppover hoftekammen nå. Spredde det seg for deg. ved forrige graviditet?

Nei, det gjorde ikke det. Det gjorde (og gjør) vondt på ene siden av rompa, og merker det best når jeg går og har anstrengt meg, typ husarbeid. Borte neste dag. Men du har vondt når du sitter?

Vondt i halebeinet er veldig typisk bekkenløsning :) jeg hadde vondt allerede i uke 6 i halebeinet denne gang men jeg bristet/brakk det under fødsel sist så jm trodde det var derfor, med førstemann kjente jeg det i halebeinet først rundt uke 15, så videre til bekkenet. Er sykemeldt 100% nå pga jobb ikke kan tilrettelegge for meg :)

Vondt i halebeinet er veldig typisk bekkenløsning :) jeg hadde vondt allerede i uke 6 i halebeinet denne gang men jeg bristet/brakk det under fødsel sist så jm trodde det var derfor, med førstemann kjente jeg det i halebeinet først rundt uke 15, så videre til bekkenet. Er sykemeldt 100% nå pga jobb ikke kan tilrettelegge for meg :)

Kusina mi brakk og halebeinet under begge sine fødsler. Tenkte at jeg ikke ville blitt overrasket om det skjedde meg og, men lillemann satt bom fast, så det endte med hastekeisersnitt. Spent på denne gangen. Vet du om det er større sjans for at ditt halebein knekker påny siden det har skjedd før?

Har hatt vondt i halebeinet siden ekstremt tidlig i dette svangerskapet jeg og. Typ uke 3 eller noe. Tror det er det som kalles bekkenlåsning. Varierer hvor ille det er. Ligger en del øvelser man kan gjøre på nettet, de funker okei. Det beste mener jeg likevel er skikkelig røff massasje fra mannen, i kombinasjon med bbhugmeputa :) Den er en lifesaver.

Har hatt vondt i halebeinet ett par uker som ble verre. Og det som føles ut som låsning i venstre side av bekkenet. Jeg sitter på kontorstol på jobb og ble tilrettelagt, (fikk ny kontorstol, satt på pute) lang historie kort, er nå 40% sykemeldt og blir nok det resten av svangerskapet. Er 22 uker..

Kusina mi brakk og halebeinet under begge sine fødsler. Tenkte at jeg ikke ville blitt overrasket om det skjedde meg og, men lillemann satt bom fast, så det endte med hastekeisersnitt. Spent på denne gangen. Vet du om det er større sjans for at ditt halebein knekker påny siden det har skjedd før?

Jm visste ikke helt om sjangse var stor denne gangen men ho anbefalte å prøve å føde på siden eller på kne for å prøve å forhindre at det skjer igjen :)

Jaaa [emoji24][emoji24] hatt vondt siden uke 12, er nå 20+4.. noe man kan gjøre med denne vondten i dette unødvendige halebeinet? [emoji30]

Vet du om du har knekt halebeinet? Enten ved et uhell eller under fødselen? For jeg knakk det sist jeg fødte og det plaget meg lenge etter fødselen og nå som jeg er gravid igjen så sliter jeg innmari mye med det. Så skjønner litt frustrasjonen din, det verste av alt er at alle spesialistene jeg har vært hos sier at man ikke kan gjøre noe særlig med det :(

Vet du om du har knekt halebeinet? Enten ved et uhell eller under fødselen? For jeg knakk det sist jeg fødte og det plaget meg lenge etter fødselen og nå som jeg er gravid igjen så sliter jeg innmari mye med det. Så skjønner litt frustrasjonen din, det verste av alt er at alle spesialistene jeg har vært hos sier at man ikke kan gjøre noe særlig med det :(

Jeg fikk faktisk beskjed av kiropraktor nå at det virket som om halebeinet mitt er knukket fra tidligere, så her tror jeg du har et veldig godt poeng!!

Back
Topp