Flere med treg mage?

Silje_V

Glad i forumet
August 2018
Desemberlykke 2018
Er det bare meg eller er det flere med treg mage og sjeldnere avføring nå under graviditeten?

Jeg har fått helt motsatt [emoji23]
Men så er jeg flinkere med matinntaket nå enn ellers [emoji4]

Det jeg syns er sært er at jeg har en mye høyere toleranse for laktose under graviditeten! Jeg spiste softis i stad uten å få vondt i magen! [emoji50]

Det er ikke bare deg!
Jeg har aldri vært sånn før.. jeg må ty til laktulose, men det virker ikke sånn supert det heller :oops:

Ugh! :hungover: Legen sa jeg kunne sette miniklyster om det ble for ille, men er ikke noe fan av det heller altså- føler tarmen vrenger seg når jeg setter klyster, også får jeg magesmerter.

Nå har jeg ikke vært på do (altså nummer 2) siden onsdagen... :wideyed:

Ugh! :hungover: Legen sa jeg kunne sette miniklyster om det ble for ille, men er ikke noe fan av det heller altså- føler tarmen vrenger seg når jeg setter klyster, også får jeg magesmerter.

Isj! Pyton... prøv sviskekompott ( :wtf: ) fiber og masse masse vann...

Isj! Pyton... prøv sviskekompott :)wtf:), fiber og masse masse vann...

Haha, ush! :wtf: Føler jeg er flink på både fiber og vann men har ikke akkurat hjulpet noe særlig enda... :meh: får kjøpe sånne tyggetabletter på apoteket igjen tror jeg: Frukt & fiber het de visst :happy:

Jeg sliter heller med det motsatte jeg :') Men de siste dagene har det vært liksom av og på, men jeg får til å gå på do hver dag iallefall :o
greit det er slitsomt og være plaget med løs mage, men fyttigrisen det må være ondt når det er helt stopp :o men går vell an og prøve laktulose/laxoberal dråper, svisker, sviskejuice, biola? eller så kan man jo snakke med legen om å få prøve movicol det er et pulver som skal løses ut i vann og drikkes. Vet ikke om det er reseptfritt eller om lege må skrive resept for deg. Men alltids lurt og snakke med lege om det tenker jeg. Eller så har du jo da som noen andre nevner her inne mini klyster, men har hørt at det kan svi nå enormt :o

Sliter med det samme :rolleyes: jeg tør ikke presse når jeg må på do, redd jeg skal miste da.

Samme her, litt annen hver dag løst/fast... hvis jeg er så heldig at det er noe hver dag da:wtf:

Anbefaler lunken drikke på tom mage om morningen. Det får fart på systemet.

Laktulose skal vel tas daglig over tid.

Miniklyster måtte jeg ta første svangerskap ca uke 30. I retrospekt var det verre enn å føde. Lå på gulvet på badet i 2 timer og tenkte at nå kom babyen snart

Treg mage, og gjør faktisk litt vondt også. Redd det er starten på hemoroider... :nailbiting: Uff, Sorry for mye informasjon. Men enn så lenge har det ikke vært særlig glamorøst å være gravid.... xsmile9

Jeg har også vært utrolig treig i magen. Helt grusomt. Ikke hatt vondt da, men ganske ekkelt å kjenne/vite at "den" ligger rett der, men ikke kommer ut. Fikk endelig gått på do i går kveld, husker ikke hvor mange dager det gikk, men minst 4-5.

Gikk på lactulose lenge i sist svangerskap. Og kjenner at nå må jeg snart begynne igjen. Begynt å bli veldig tregt etter hvert.

Har gått på laktulose fra starten pga sikkelig forstoppelse. Og da med ganske sterke smerter! Anbefaler å sitte litt på do så ting får tid på å komme ut. Og eneste grunnen til at man ikke burde presse er hemorider, det har jeg heldigvis sluppet unna ENDA.. og jeg har presset en del altså [emoji1381]‍♀️

Back
Topp