Flere med svangerskapsdiabetes her?

Nystart1975

Betatt av forumet
Hadde glukosebelastning forrige uke, fikk svar om at blodsukkeret er forhøyet, blir dermed henvist til Ahus. Har noe kjennskap til det ifm at min tvillingsøster har hatt det..nå må sjokoladen bort! :wacky:
Hva erstatter dere det søte med?
Er gudskjelov veldig glad i både frukt og grønnsaker :D

Akkurat tatt sukkerbelastningstest og venter på resultatet. Tror ikke den vil vise at jeg har det, men lå på grensa sist svangerskap også. Så jeg skal skjerpe dietten.

Mindre karbo, mer protein, mer grønnsaker og holde meg til maks tre frukt om dagen. Velg mørk sjokolade med lite sukker/uten sukker, honning til søtning. Mindre og oftere måltid. Og masse vann! Det er dette jeg tenker i første omgang :) Men lettere sagt enn gjort :)

Hadde det forrige sv. Skap og akkurat fått beskjed om at jeg har det igjen.. sist klarte jeg heldigvis kostregulere. Og syns egentlig det virka som en lavkarbodiett.. og når jeg satte opp risikoer mot godteri ble det lett og holde seg unna:D å en lærer fort hva og hvor mye en tåler av det man spiser.

Jeg har fått beskjed om 1 frukt om dagen, og heller spise nøtter og bær. Og i fht sukker i mat får du jo alt du trenger på kostholdsbutikker, så desserter, kaker og slikt går fint når ingrediensene erstattes litt :) og laktosefri melkeprodukter inneholder mindre sukker enn vanlig :)

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at dere har tatt glukosebelastning?
Jm tok det nemlig opp på kontroll om onsdagen, men vi ble enige om å vente å se til neste kontroll.

Grunnen var at jeg hadde gått så mye opp i vekt på kort tid, iflg jm!?

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at dere har tatt glukosebelastning?
Jm tok det nemlig opp på kontroll om onsdagen, men vi ble enige om å vente å se til neste kontroll.

Grunnen var at jeg hadde gått så mye opp i vekt på kort tid, iflg jm!?
Jeg tok testen på bakgrunn av at min tvillingsøster har hatt svangerskapsdiabetes i begge sine sv.skap. Når jeg var gravid med gutten min i 2008 så var det ikke et tema ( det var før min tvillingsøsters første sv.skap) men skal ikke se bort ifra at jeg skulle blitt sjekket da også.. Gikk opp 25 kg og gutten veide 4720, endte med akutt keisersnitt.
Nå veide jeg 10 kg mer i utgangspunktet enn når jeg ble gravid i 2008, men fortsatt "normal bmi"... Derfor valgte jeg å ta testen denne gangen :)

Jeg ble testet på grunn av høy bmi Før graviditet. De har Vært veldig opptatt av det i mitt tilfelle men jeg har visst et fantastisk perfekt blodsukker de virket ganske sjokkerte tilogmed :p jeg lever derimot som om jeg skulle hatt det, spiser så lite karbs og sukker som overhode mulig fordi jeg får halsbrann av sukker :p

Hadde glukosebelastning forrige uke, fikk svar om at blodsukkeret er forhøyet, blir dermed henvist til Ahus. Har noe kjennskap til det ifm at min tvillingsøster har hatt det..nå må sjokoladen bort! :wacky:
Hva erstatter dere det søte med?
Er gudskjelov veldig glad i både frukt og grønnsaker :D

Du kan fint bruke sukrin og stevia. Ingen effekt på bs. Lykke til.

Jeg ble testet på grunn av høy bmi Før graviditet. De har Vært veldig opptatt av det i mitt tilfelle men jeg har visst et fantastisk perfekt blodsukker de virket ganske sjokkerte tilogmed :p jeg lever derimot som om jeg skulle hatt det, spiser så lite karbs og sukker som overhode mulig fordi jeg får halsbrann av sukker :p
Så flink du er da :) Lykke til videre :D

Hadde det forrige sv. Skap og akkurat fått beskjed om at jeg har det igjen.. sist klarte jeg heldigvis kostregulere. Og syns egentlig det virka som en lavkarbodiett.. og når jeg satte opp risikoer mot godteri ble det lett og holde seg unna:D å en lærer fort hva og hvor mye en tåler av det man spiser.

Jeg har fått beskjed om 1 frukt om dagen, og heller spise nøtter og bær. Og i fht sukker i mat får du jo alt du trenger på kostholdsbutikker, så desserter, kaker og slikt går fint når ingrediensene erstattes litt :) og laktosefri melkeprodukter inneholder mindre sukker enn vanlig :)
Tusen takk for gode tips :D

Jeg var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at jeg må ta sukkerbelastningstest om en måneds tid... bmi på 29, og alle over 27 burde testes. Viste at jeg hadde litt ekstra på kroppen, men det ble et tryneklask å høre det fra noen andre i dag. Må vel bare begynne å skjerpe meg jeg også...

Jeg har nå en bmi på 24, har lagt på meg 11 kg og syns såklart at det er en del.
Men føler liksom ikke at det er så mye at jeg må testes for sv.dia :p

Får se hva vekta er neste jm time som er 19 august, om det gikk i samme tempo må jeg bare teste :p

Back
Topp