Flere med svangerskapsdiabetes her?

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Var hos legen idag og fikk vite at jeg har svangerskapsdiabetes... Så nå må jeg måle blodsukkeret 5ganger om dagen og passe på hva jeg spiser :-( Vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg er avhengig av mr freeze nå i svangerskapet, og som dere alle vet er det ikke lett å la være når man har lyst på noe ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har svangerskapsdiabetes. Har hatt det i snart 4 uker nå.
Når du bare blir vant tildet, og klarer og vende deg av med alt det søte, går det egentoig ganske så greit..
Du kan jo fryse egne is av fun light saft, og spise en om dagen? Alt som inneholder kunstig søtning påvirker også blodsukkeret, men MÅ du ha, er det bedre enn vanlig sukker..

Jeg har forresten fått litt dilla på bær, bruker frossen skogsbærblanding, og vaniljekesam. Har som regel en skål til kvelds.. :) Men jeg bruker insulin da, og kan regulere litt mer utifra hva jeg får i meg..
Må du bruke insulin? Eller skal du bare kostholdsregulere det?

Foreløpig bare kostholdsregulering til de finner ut om det er nok eller ikke. Så håper det holder ;-) Det jeg synes er vanskelig er hva jeg skal lage til middag. Gutten min på 5 er glad i pannekaker, og det fikk jeg høyt blodsukker av... Bruker også å spise noe søtt for å kjenne liv i magen hvis det har vært rolig, det kan jeg jo ikke gjøre :-(

Foreløpig bare kostholdsregulering til de finner ut om det er nok eller ikke. Så håper det holder ;-) Det jeg synes er vanskelig er hva jeg skal lage til middag. Gutten min på 5 er glad i pannekaker, og det fikk jeg høyt blodsukker av... Bruker også å spise noe søtt for å kjenne liv i magen hvis det har vært rolig, det kan jeg jo ikke gjøre :-(

Hvor høye verdier hadde du etter to timers målinga? Jeg målte 8.1(akkurat som forrige svangerskap) og da holdt det fint med kostholdregulering :)

Jeg hadde 8,2, så var ikke så mye over heldigvis ;-) Håper jeg også klarer det da ;-)

8,2 her også. Skal kun kostregulere og på to ekstra ul for å sjekke vekst.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere andre som hadde 8, 1 og 8, 2 må dere også sjekke blodsukkeret flere ganger om dagen?

Hvordan får man svangerskaps diabetes egentilig? Noen ide?

Sent from my SM-T2105 using BV Forum mobile app

Hvordan får man svangerskaps diabetes egentilig? Noen ide?

Sent from my SM-T2105 using BV Forum mobile app

Det aner jeg ikke.. hadde det ikke forrige svangerskap, men har nå.. dessuten er grensene for svangerskapsdiabetes strengere enn vanlig diabetes..

Sniker frå oktober! Har hatt sd sidan veke 17! Kostholdregulert! Kan lage grove pannekaker, evt bruke fullkornsmjøl evt byggmjøl i stedet for vanlig kv.mel. Må berre prøve seg frem! Hadde 8,4 etter 2 timer når eg tok glukosetesten!

Ipaden min <3

I et svangerskap vil man ha redusert glukose toleranse generelt. Hos noen så mye at det blir diabetes. Det er økt risiko for dette ved overvekt, enkelte etnisiteter, diabetes 2 i familien. Og man har da større risiko for type 2 diabetes senere.

Jeg har ikke diabetes, men heller motsatt - sliter med lave blodsukker..

Dere andre som hadde 8, 1 og 8, 2 må dere også sjekke blodsukkeret flere ganger om dagen?

Jeg måtte det forrige gang, vikarlegen jeg snakka med nå sa det ikke var nødvendig...men skal på kontroll til vanlige legen min til uka, så spent på hva hu sier :p

Må få høre hva hun sier da gla'jenta78 ;-) Jeg skal på mandag levere inn resultatene mine for en uke, så spent på hva legen sier ;-)

Back
Topp