Flere med skikkelig kvalme??

Sliter skikkelig med kvalmen! Får nesten ikke sovet, og mat-alt lukter vondt og ingenting smaker. Får i meg vann, eple og iskald cola. I går kastet jeg opp på morran for første gang, og det er forferdelig. Har ingenting i magen og når jeg brekker meg gjør det veldig vondt i mage pg kropp!

Flere som har det slik?
Får i meg litt av 2 måltider for dagen, men skulle gjerne hatt så mye mere! :hungover:

Er 6uker i dag.
 
Huff stakkars, kvalme er det verste jeg vet! Har begynt å komme her også, med hodepine. Men ikke brekt meg enda.
Har du prøvd ingefær mot kvalme? Jeg har ingefær te fea helsekost, jeg synes det døyver kvalmen litt :)
 
Huff stakkars, kvalme er det verste jeg vet! Har begynt å komme her også, med hodepine. Men ikke brekt meg enda.
Har du prøvd ingefær mot kvalme? Jeg har ingefær te fea helsekost, jeg synes det døyver kvalmen litt :)
Nei, det har jeg ikke prøvd.Eneste som hjelper er et iskaldt oppskjært eple fra kjøleskap som må være sprøtt og iskald cola. Men skal teste det ut jeg:)
Håper kvalmen din ikke blir verre!Det er forferdelig å gå som jeg gjør nå.Håper virkelig det Gir seg og at ikke jeg må gå slik hele svangerskapet. Med forrige så var jeg ikke slik, bare når jeg kjente matlukter ol.
 
Nei, det har jeg ikke prøvd.Eneste som hjelper er et iskaldt oppskjært eple fra kjøleskap som må være sprøtt og iskald cola. Men skal teste det ut jeg:)
Håper kvalmen din ikke blir verre!Det er forferdelig å gå som jeg gjør nå.Håper virkelig det Gir seg og at ikke jeg må gå slik hele svangerskapet. Med forrige så var jeg ikke slik, bare når jeg kjente matlukter ol.
Surt er jo og bra, som mange epler er. Her har det gått mye grønne sure epler i begynnelsen av begge de forrige svangerskapene.. Eneste som fristet! Og nå fikk jeg lyst på iskald cola! :O
 
Surt er jo og bra, som mange epler er. Her har det gått mye grønne sure epler i begynnelsen av begge de forrige svangerskapene.. Eneste som fristet! Og nå fikk jeg lyst på iskald cola! :O
Epler er perfekt:D Jeg kjøper bare pink lady nå, fått så dilla på de.
Iskald cola er godt, jeg tar jo ikke mye av det, men bruker en 0,5 flaske på en hel dag ved siden av vann osv. Tar en svelg innimellom når det er ille, og legen oppfordret til det når jeg ikke får i meg så mye annet:)
Og jeg har fått dilla på Elias potetgull:p
Eller spist det bare ett par dager, men var så godt da:D

Satser på kvalmen gir seg snart!!
 
Epler er perfekt:D Jeg kjøper bare pink lady nå, fått så dilla på de.
Iskald cola er godt, jeg tar jo ikke mye av det, men bruker en 0,5 flaske på en hel dag ved siden av vann osv. Tar en svelg innimellom når det er ille, og legen oppfordret til det når jeg ikke får i meg så mye annet:)
Og jeg har fått dilla på Elias potetgull:p
Eller spist det bare ett par dager, men var så godt da:D

Satser på kvalmen gir seg snart!!
Du tuller, haha. Jeg levde på pink lady nå sist, siste 6 mnd av svangerskapet. Og etter fødsel, bom stopp. Nå når jeg ble gravid igjen sa mannen at ja.. Vi får vel begynne å kjøpe epler igjen :D
 
Kvalme er noe skikkelig forferdelige greier, jeg er så dårlig :hungover:

Men ble fristet av iskalde epler :p
 
En ting jeg kom på nå som jeg hadde dilla på i forrige svangerskap, nemlig frisk-is :p
Lurer på hvor mange pakker av den jeg spiste iløpet av de 9mnd, det var ikke få:p

Tror jeg må prøve den igjen, saft is kan jo hjelpe på kvalmen og, ikke sant?:p
 
Ja, kødder du!

Er kvalm når jeg er sulten og når jeg har spist feit mat. Så det spiser jeg ikke.

Brød og annen fiberrik mat funker best for meg mot kvalmen. Men ingenting frister, akkurat. Bare merker det hjelper litt. Eller har faktisk spist en del agurk. Må skrelle dem, skallet er for bittert, blir kvalm av det ...

Hm, må kanskje prøve kalde grønne epler, jeg også da.
 
Ja, kødder du!

Er kvalm når jeg er sulten og når jeg har spist feit mat. Så det spiser jeg ikke.

Brød og annen fiberrik mat funker best for meg mot kvalmen. Men ingenting frister, akkurat. Bare merker det hjelper litt. Eller har faktisk spist en del agurk. Må skrelle dem, skallet er for bittert, blir kvalm av det ...

Hm, må kanskje prøve kalde grønne epler, jeg også da.
Ja, de kalde eplene er å anbefale allså;) jeg er oppe om nattan også og kan spise eple da og:p

Jeg klarer ikke å spise brød, og det å finne pålegg og ha på, det er et mareritt. Hva spiser du på?

Nå spiste jeg litt middag for en time siden, men kjenner det begynner å komme snikende igjen!
 
Ja, de kalde eplene er å anbefale allså;) jeg er oppe om nattan også og kan spise eple da og:p

Jeg klarer ikke å spise brød, og det å finne pålegg og ha på, det er et mareritt. Hva spiser du på?

Nå spiste jeg litt middag for en time siden, men kjenner det begynner å komme snikende igjen!
Pålegg er et problem, ja. Det som funker er:

- leverpostei og agurk (agurka er viktig!)
- rekesalat, faktisk. Må være en med mye reker, blir kvalm når det bare er sånn saus igjen. Har faktisk kjøpt reker i lake og putter oppi ...
- rømme og syltetøy

Nå spiste jeg akkurat brunost, det gikk også greit. Rister brødet, og kan ikke ha smør på.
 
Back
Topp