Flere med planlagt KS?

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Er det flere her inne som skal ha KS som ikke har fått dato eller innkallelse til sykehuset ennå?
Syns det er tregt jeg. Er 78 dager igjen, så greit å få dato.
Skal ringe sykehuset til uka som kommer å høre når jeg får komme inn til samtale.
Vil ha dato nå :p

Fikk innvilga tidligere denne uka, eneste legen sa var 7-10 dager før termin. Synes 7 er litt i korteste laget siden lillebror kom av seg selv 5dager før termin.Hadde vært veldig greit å ha en dato å forholde seg til snart. Ting må planlegges pga skolegutten, og vi må få noen til å bo hos oss for å få ting til å gå opp imens jeg ligger på sykehuset.
St.olavs hører jeg til.

Kan eg spørre hvorfor dere skal/får ks?

Har fått time 08 januar, 7 dager før termin(jeg har født 21 dager og 11 dager før termin tidligere).
Jeg fikk datoen mens jeg var på sykehus til KS vurdering da

Skal ha KS pga reumatisk sykdom og stor forverring etter hver fødsel. Tr KS for å se om det kan gjøre ettertiden bedre, samt at jeg da kan steriliseres

Jeg har allerede vært inne en gang, men da fikk jeg ikke dato. Skal inn igjen 28/10 og da får jeg nok vite dato. Pga mye helligdager foreslår jm fredag 19. Desember, som er 16 dager før termin. Det skal mye til at de tar ut ungen før uke 38. Jeg vil da være 38+1, så fortsatt innenfor "reglene".

Jeg har fått 15dager før termin, og var i sep jeg fikk dato til ks, få dager etter at jm her kontaktet sykehuset. Men da hadde jeg fått godkjent ks av sykehuset før hun ringte :-)

fikk dato 2 januar, 3 dager før termin. Jeg så ingen grunn til å ikke vente lengst mulig og vil heller ha 2015 barn enn 2014 barn....

fikk dato 2 januar, 3 dager før termin. Jeg så ingen grunn til å ikke vente lengst mulig og vil heller ha 2015 barn enn 2014 barn....

Når en først har fått godkjent ks er vel man glad sålenge babyen er frisk, ks er i ordnen og tenker vel ikke på om datoen blir i desember eller januar.. Og det er anbefalt å ta ks 1-2uker før termin ser jeg ingen grunn til å vente i sisteliten og måtte igjennom at en fødsel starter og det blir hasteks som følge av at en får ks dato tett oppi termin.

Når en først har fått godkjent ks er vel man glad sålenge babyen er frisk, ks er i ordnen og tenker vel ikke på om datoen blir i desember eller januar.. Og det er anbefalt å ta ks 1-2uker før termin ser jeg ingen grunn til å vente i sisteliten og måtte igjennom at en fødsel starter og det blir hasteks som følge av at en får ks dato tett oppi termin.
Nå er det ikke farlig for meg om fødsel starter, kan fint gå med modningsrier, og kommer jeg inn med rier blir det fortsatt som et planlagt keisersnitt, bortsett fra at jeg kommer rett inn ved første rie og ikke til planlagt dato. Jeg er sta på 2015 barn pga skolen, ser at det ofte er enklere å være eldst enn yngst. Mamma er født i desember og var alltid minst. Samme med besteveninna mi på barneskolen. Kan jeg velge at mitt barn ikke alltid må være "sist ute" med alt så velger jeg det. Men har ingen garanti for at fødsel ikke starter før og da er hun hjertelig velkommen i desember :)

Har fått time 08 januar, 7 dager før termin(jeg har født 21 dager og 11 dager før termin tidligere).
Jeg fikk datoen mens jeg var på sykehus til KS vurdering da

Er ikke da 7 dager fryktelig seint med tanke på tidligere fødsler?? :o

Har selv fått ks
7dager før termin med nr 1
12 dager før termin med nr 2.

Så håper på 14-17 dager før denne gang.

Jordmor ringte st olavs og jeg var ikke registrert i systemet engang. Selv om dette skal gå automatisk siden dette blir 3dje KS mitt. Systemet suck.
De snakket jo om det på OUL også, men neiii da.
Så nå måtte jordmor sende inn ny henvisning til st olavs :/ dette tar TID :(
Jeg er så hormonell å sliten for tiden så dette var begeret som fikk tårene til å renne over.
Vil bare få en dato snart, slippe å gå i uvisshet. Hater å ikke ha kontroll :(

Last edited:
Er ikke da 7 dager fryktelig seint med tanke på tidligere fødsler?? :o

Har selv fått ks
7dager før termin med nr 1
12 dager før termin med nr 2.

Så håper på 14-17 dager før denne gang.

Jo, syns det var sent. Men tenkte ikke over å nevne det når jeg var der.
Lurer på om jeg skal be om tidligere, men vil ikke mase heller siden jeg er litt i grenseland til KS i utgangspunktet.
Kunne gjerne tenkt 2 januar, det er 38+4 og 13 dager før

Jordmor ringte st olavs og jeg var ikke registrert i systemet engang. Selv om dette skal gå automatisk siden dette blir 3dje KS mitt. Systemet suck.
De snakket jo om det på OUL også, men neiii da.
Så nå måtte jordmor sende inn ny henvisning til st olavs :/ dette tar TID :(
Jeg er så hormonell å sliten for tiden så dette var begeret som fikk tårene til å renne over.
Vil bare få en dato snart, slippe å gå i uvisshet. Hater å ikke ha kontroll :(

Sååå kjedelig! Men desverre er det ofte sånn at man må mase mye:/

Jeg skal også ha planlagt ks, men fikk beskjed på samtale tidligere at jeg får time TIDLIGST 7 dager før termin. Skal inn på ny samtale 7. November, så spennende å høre hva det blir til da. Har nå termin 14. Januar ;)

Jeg ringte dem, har blitt satt opp til samtale 9 januar og ks 12. Det er 8 dager før termin.

Back
Topp