Flere med pcos?

Litt usikker... Husker ikke hva gynekologen sa... Men mener hu sa jeg hadde en normal eggstokk og en m polycyster... Får noen cyster som sprekker m jevne/ ujevne mellomrom ... Skulle ta kontakt om jeg fikk prbl m å bli gravid. Men blitt gravid to ganger v uhell og denne satt på pp2.

Hva innebærer studiet? Får en ekstra oppfølging?

Litt usikker... Husker ikke hva gynekologen sa... Men mener hu sa jeg hadde en normal eggstokk og en m polycyster... Får noen cyster som sprekker m jevne/ ujevne mellomrom ... Skulle ta kontakt om jeg fikk prbl m å bli gravid. Men blitt gravid to ganger v uhell og denne satt på pp2.

Hva innebærer studiet? Får en ekstra oppfølging?

Studien går på slik jeg har forstått det, bruk av Metformin under sv.skapet. De skal se hvordan dette kan forhindre/redusere risiko for senaborter og tidlige fødsler siden de med pcos har litt større sjangs for dette. Vet egentlig ikke mer enn det som står på linken jeg la ved :)

Man får ekstra oppfølging av spesialister på kontroll i første trimester, uke 19,28 og 32 - altså på vanlige kontroller, bare at de gjøres på de sykehusene som er med i studiet :)

Last edited:
Back
Topp