Flere med påvist nakkefold?

Applepie

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
På siste ul fikk vi vite at babyen hadde nakkefold på 1,5mm. Noe jeg måtte ta ekstra prøver for.
Men som legen/gynekologen sa, er det normalt! Gjett om jeg klarer å slå meg til ro her...
Kan noen komme med litt mer info, beroligende ord?
:Heartpink

Hvor langt er du på vei nå?

Hvilken uke målte de dette?

Var på ultralyd på Riksen på torsdag, 13+1 uke, nakkefolden ble da målt til 2,1 mm, helt innenfor normalen. :)

Måtte du ta ekstra prøver etter at de målte nakkefolden?
Ja! Blodprøver, samt beskjed om at jeg ikke får sett resultatene, men at de sendes direkte til legen og dersom det er noe, vil legen ringe meg.
Prøven skulle også tas nå samme uke for da var det ellers for sent:confused:

Hvilken uke målte de dette?

Var på ultralyd på Riksen på torsdag, 13+1 uke, nakkefolden ble da målt til 2,1 mm, helt innenfor normalen. :)
Ja, legen mente også at det er normalt men ble jo så urolig da hun på laboratoriet var så seriøs om prøvene:/ og at jeg i det hele tatt tar ekstra prøver

Ja, legen mente også at det er normalt men ble jo så urolig da hun på laboratoriet var så seriøs om prøvene:/ og at jeg i det hele tatt tar ekstra prøver
Hmm så merkelig, men vil så absolutt stolt mest på legen. Er jo de som kan "faget".

Etter hva jeg kan forstå og etter tilbakemeldingen jeg fikk så høres dette ut til å være innenfor normalen.
Var på fosterdiagnostikk på Riksen og alt ble målt grundig.
Deilig å høre! Tror det bare ble ekstra prøver i selve systemet her.. Er så forskjell fra år til år. Tok aldri disse med nr3 som var født her, ikke med de to første som var født i Norge heller, derfor ble så skeptisk.

Vi var på ul når jeg var 11+5, og jeg TROR nakkefolden ble målt til 1,4 på vår lille.. Fikk beskjed om at det var veldig fint :) Er jeg heeelt på jordet om jeg påstår at han spesialisten mente at alt under 5 mm var innafor? Kan ikke huske dette helt, så ta det med en klype salt..

Jeg måtte sjekke papirene mine nå
:p Og det stemte fint, vår ble målt til 1,49..:) står i papiret at det er normalt..

Nskkefolden er synlig fra uke 11+3 - 13+6.
Tykkelsenopp mot 2,5 beregnes som innafor normalen. Jeg har vært på Haukeland og tatt duotest. Babyen haddde nakkefold på 2,7 ifølge Haukeland. Jeg kom ut med lav risiko, men har bedt om tettere oppfølging.

Lykke til :) skjønner at du blir bekymret men mest sannsynlig så er alt i skjønneste orden :)

Back
Topp