Flere med null matlyst?

Tweak

Forumet er livet
Julia spiser så innmari lite! Fra å hive i seg to skiver og en yoghurt til et måltid så er det nå kanskje en bit eller to. Får hun yoghurt så spiser hun ikke hele en gang. I dag spiste hun heldigvis endel middag, det var pastaskruer med pesto, men det er langt fra alle middager som går ned som i dag.

Jeg har en sterk mistanke om noen hjørnetenner på vei som kilden til spisenekten.
Flere som har opplevd lignende i det siste?

Her går det opp og ned hele tiden.... Nå har han en "ikke spise" periode. Men det er nok fordi han er litt forkjølet... Og før det var det hjørne tennene (og matnekten pga tennene varte en stund).

Men tror ikke det er uvanlig at det går opp og ned med matlysten =)

Er nok vanlig at matlysten går opp og ned. emoticon  Det ser jeg på alle barna i barnehagen. Småen her har det og til tider.

Er sån med dem små tror jeg å spesielt vis dem er eller brygger på sykdom/anna plager så vil matlysten skrante... Jeg er 29 år og eier ikke mat lyst om morningen og jeg har alltid vert mat vrak om morningen.. nå tvinges det ned på... men når kl begynner å nærmer seg 11-12 på jobb så holder jeg på å dø av sult, da er alt godt.. så dette vil nok vare livet ut tror jeg he he

Her har vi også en med liten matlyst for tiden. Har egentlig alltid hatt lite matlyst, men i det siste har det vært ekstremt. Vil ikke ha pølse engang.. Det er litt frustrerende, for føler jo at jeg må få i han mat. Tenker også at det muligens er hjørnetenner.

Prøv å lag litt babygrøt igjen. Det går iallefall ned her når litja har spisenekt :)

tuppemora skrev:
Prøv å lag litt babygrøt igjen. Det går iallefall ned her når litja har spisenekt :)

Ha ha ha, grøt har hun nektet siden hun var 8 mnd.  Hun liker ikke vanlig risengrynsgrøt en gang.
Men nå er i alle fall spisenekten over, hun spiser godt igjen så det var nok bare en liten fase.

AYla spiser bare halvparten av de andre barna. Hun er ogsâ glad i pasta med pesto og det gâr fort ned, men kan jo ikke gi hun det hver dag heller. ellers veldig glad i fiskepinner og da spiser hun MYE. Hun veier 10.5 kg ( eller gjorde fôr hun ble syk) sâ er ikke veldig bekymret.
Hun begynnte spise veldig lite forrige helg og siklet, trodde det var tannen som var pâ vei men viste seg vaere munn og klovsyke! Er alltid lurt sjekke selvom folk sier at uvelhet og feber er "bare tenner", vi var heldige som oppdaget det sâ tidlig.

Back
Topp