Flere med morgenfugler?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Her har ei som gjerne vil opp mellom 06.30-07.00 for tiden. Er jo helt greit siden hun legger seg kl 20.00.

Men dere som har morgenfugler, sover dere sammen med de på første dupp? Jeg kjenner at jeg har hakket for lite søvn for tiden, men når jeg har vært våken fra 06.30-08.00 så får jeg meg ikke til å legge meg igjen (selv om jeg nok burde ha gjort det)

Her er det morgen ca 7 uansett når han blir lagt:) er i samme situasjon som deg med litt forlite søvn, men sliter også med å legge meg nepå når han sovner igjen rundt 8/8:30! Er jo da våken og kan få gjort unna litt ting så prioriterer ikke søvn da. Noe som jeg angrer sterkt på om kvelden, men gjentar likevel neste dag :P

Etter at han begynte å ta kvelden mellom 19.30-20.30 har han begynt morningene mellom 6 og 7. Men jeg mater han og "tvinger" han i søvn etter mat. I går gikk ikke det og da stod vi opp 7. Det er utrolig hvor trøtt man blir av å sove den ene timen mindre enn man pleier. Men han er en helt annen type enn søsteren. Hun har alltid vært en som liker å ligge lenge i sengen. Han her vil opp. Kommer til å få mye ut av dagene hvis han forblir sånn :)

Etter at han begynte å ta kvelden mellom 19.30-20.30 har han begynt morningene mellom 6 og 7. Men jeg mater han og "tvinger" han i søvn etter mat. I går gikk ikke det og da stod vi opp 7. Det er utrolig hvor trøtt man blir av å sove den ene timen mindre enn man pleier. Men han er en helt annen type enn søsteren. Hun har alltid vært en som liker å ligge lenge i sengen. Han her vil opp. Kommer til å få mye ut av dagene hvis han forblir sånn :)

Hu her er lik broren sin tydeligvis! Han har alltid vært opp rundt 6 :P Hadde er periode der han sto opp 5 hver morgen også (Da han var under 1 år)... det var en tøff periode for mor :P Men det gikk seg da til det å ;)

Hun våkner ikke like tidlig, men rundt 8 er det som regel morgen. Det går ikke lange stunden før hun er trøtt igjen. Ca. En time. Så etter bleieskift, litt lek og mat så legger vi oss igjen begge to. Ikke alltid jeg sovner hvis hun bare sover en halvtime, men bare en liten hvil hjelper på også :) Nå er hun oppe og spiser to-tre ganger om natten, så jeg hadde ikke klart meg gjennom dagen ellers.

Hu her er lik broren sin tydeligvis! Han har alltid vært opp rundt 6 :P Hadde er periode der han sto opp 5 hver morgen også (Da han var under 1 år)... det var en tøff periode for mor :P Men det gikk seg da til det å ;)
Ja, da er du jo forberedt i det minste ;) men det er jo utrolig deilig å ligge og dra seg litt i sengen. Jeg har alltid sagt at jeg egentlig ikke vet hvordan det er å ha baby, siden storesøsteren sov seg gjennom natten etter 5-6 uker og gjerne sov til 9 etter morgenflasken kl. 5. Men nå får jeg smakt på babyperioden. På alle måter :p

Ja, da er du jo forberedt i det minste ;) men det er jo utrolig deilig å ligge og dra seg litt i sengen. Jeg har alltid sagt at jeg egentlig ikke vet hvordan det er å ha baby, siden storesøsteren sov seg gjennom natten etter 5-6 uker og gjerne sov til 9 etter morgenflasken kl. 5. Men nå får jeg smakt på babyperioden. På alle måter :p

Her har hun sovet gjennom natta fra hun var 2 uker ;) men nå varierer det litt.. Hun legger seg jo tidligere så hun våkner sv og til på natta for flaske og noen ganger ikke.. Men da er det flaske og rett i seng - sovner med en gang så skal ikke klage ;)

Ho våkner vel rundt 5-6 og spiser litt. Ofte sovner vi igjen og våkner i åtte-tida når papsen drar på jobb. Syns ikke det er så ille. :)

Back
Topp