Flere med modning på gang?

Minimarmor

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
jeg er 3 gangsgravid, 37 uker på søndag. Hodet har vært festet i ca 2 uker, og har mye modningsrier/ kynnere. Alt er veldig annerledes fra mine tidligere svangerskap! Veldig spent på når lille faktisk kommer, kjenner jeg blir lurt titt og ofte pga sterke og regelmessige kynnere/ modningsrier. Tror jeg skal få jordmor til å sjekke etter åpning når jeg skal på kontroll på mandag, er så redd for veldig rask fødsel, og å ikke rekke fødestuen! Flere som har modning på gang?

Jeg er uke 36+2 og driver også med modningsrier og mensmurringer! Håper på at dette er et tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet :-D

Heldigvis er du i uke 37, så da blir ikke baby prematur :-D

Her var storesøster født i uke 37+1 og alt var perfekt! Ingen ammeproblemer, fin fødsel og hun var frisk som en fisk! :-D

Masse lykke til! Håper for din del at du slipper å gå med disse kynnerene/modningsriene veldig mye lenger :-D

Jeg er uke 36+2 og driver også med modningsrier og mensmurringer! Håper på at dette er et tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet :-D

Heldigvis er du i uke 37, så da blir ikke baby prematur :-D

Her var storesøster født i uke 37+1 og alt var perfekt! Ingen ammeproblemer, fin fødsel og hun var frisk som en fisk! :-D

Masse lykke til! Håper for din del at du slipper å gå med disse kynnerene/modningsriene veldig mye lenger :-D
Veldig spennende tid fremover!:) Gleder meg veldig til lille kommer! <3 håper det skjer noe ilø neste uke:p veldig klar for å bli kjent med det lille mirakelet

Jeg hadde mye kraftige kynnere og menssmerter i forrige uke (uke 36), men har vært mindre denne uken.

Kombinasjon av sengskos og sterk mat ga meg noen sinnsyk kynnere noen dager siden, men har roet seg nå. Små kynnere har jeg hele veien, men ikke så veldig gale. Er 36+ 3. Er så spennende om hvem som begynner å føde først i vår gruppe :P . De begynner vel å poppe ut snart tenker jeg :) .

Spennende med modning! :-D Har hatt bare en episode i løpet av de siste ukene med kynnere som jeg har vært i tvil om det var noe på gang eller ikke. Men de roet seg :) Så har ikke mye modning enda! Glad for det siden morkaken fortsatt ligger for langt nede så om baby bestemmer seg for å komme nå blir det hastekeisersnitt.

37+0 idag og det har begynt å modne. Begynner å få kort livmorhals og er myk. Når jeg var hos jm på tirsdag, så sa hun at hun sikkert kunne satt igang fødselen om hun hadde stappa to fingre oppi der og røska rundt :p haha

Får se om hu gjør det neste timen (da vil jeg være 38+4)

37+0 idag og det har begynt å modne. Begynner å få kort livmorhals og er myk. Når jeg var hos jm på tirsdag, så sa hun at hun sikkert kunne satt igang fødselen om hun hadde stappa to fingre oppi der og røska rundt :p haha

Får se om hu gjør det neste timen (da vil jeg være 38+4)
Åh så gøy! Får be hun gjøre det neste gang da:p hihi! Nå er det virkelig ikke lenge igjen før noen i gruppa vår føder:D

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men hvordan vet dere om dere modner? Jeg er førstegangs og i uke 37, og jeg aner ikke, var hos jordmor på tirsdag og hodet har begynt å feste seg :)

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men hvordan vet dere om dere modner? Jeg er førstegangs og i uke 37, og jeg aner ikke, var hos jordmor på tirsdag og hodet har begynt å feste seg :)
Man vet jo egentlig ikke helt sikkert, men ting som mensmurringer, nedpress Etc kan være tegn på at det modnes. Om man er inne på føden for sjekk av en grunn så kan de sjekke det, og noen leger og jordmødre sjekker. Men det sier deg ikke så mye om hvor nært forestående fødselen er. Hos noen starter modningen flere uker før fødsel, mens hos andre går det veldig raskt fra helt umodent til fødsel.

Man vet jo egentlig ikke helt sikkert, men ting som mensmurringer, nedpress Etc kan være tegn på at det modnes. Om man er inne på føden for sjekk av en grunn så kan de sjekke det, og noen leger og jordmødre sjekker. Men det sier deg ikke så mye om hvor nært forestående fødselen er. Hos noen starter modningen flere uker før fødsel, mens hos andre går det veldig raskt fra helt umodent til fødsel.

Okei, tusen takk for svar. Da får jeg nok bare vente å se når jordmor jeg går til ikke sjekker på den måten :)

Noen få murringer, og endel nedpress, ikke mye å skrive hjem om med andre ord :-)

Kjenner jeg er passelig misunnelig på dere :p
Nærmer med uke 31 bare jeg :p men født alle mine tidlig så derfor jeg er her hos dere også å ikke bare på desemberforumet :p

Gleder meg til å lese fødehistorier.

Jeg har masse nedpress og murringer, men er ikke moden fordi om, helt lukket og låst . Er i uke 33+2 så er absolutt ikke sagt at man modnes og får åpning osv bare fordi man har dette :-/

Jeg har masse nedpress og murringer, men er ikke moden fordi om, helt lukket og låst . Er i uke 33+2 så er absolutt ikke sagt at man modnes og får åpning osv bare fordi man har dette :-/
Nei, det er liksom ikkenoe fasit på noe. Så utrolig individuelt og kan variere fra gang til gang.

Back
Topp