Flere med masrier?

nøffenaff

Forelsket i forumet
Hvordan er deres masrier?

- Jeg har i to netter nå etter hverandre hadd det jeg tror jeg vil kalle masrier. Tiltross for at dette er mitt 2.svangerskap så føler jeg meg som 1.gangs fordi jeg ikke husker spesielt mye fra forrige svangerskap da det er så lenge siden :p
Jeg kjenner det godt nede ved trusekanten og hele veien rundt. varer i noen sekunder (kanskje 15-20sek) så slipper det. tar en liten stund så kommer det på ny igjen. Har kun hadd dette om natten og merker ikke noe til det på dagtid. Det er vondt men samtidig som at det ikke er det. :)
 
Samme her. Hatt tak på ca 1 min. Hadde de regelmessig hvert 10.min i 4 timer i helga,.men det stoppet opp. Nå har det vært rolig et par netter, men fortsatt mye kynnere hele dagen og vondt i korsrygg. Er også 2 gangs, men 7 år siden sist.. Dette svangerskapet er ganske ulikt.
 
Samme her. Hatt tak på ca 1 min. Hadde de regelmessig hvert 10.min i 4 timer i helga,.men det stoppet opp. Nå har det vært rolig et par netter, men fortsatt mye kynnere hele dagen og vondt i korsrygg. Er også 2 gangs, men 7 år siden sist.. Dette svangerskapet er ganske ulikt.
Det er 7 år siden mitt forrige svangerskap også:):) Mitt svangerskap er også ulikt, har vært mye mer plaget i dette i forhold til sist. Har også hadd mye kynnere i dette svangerskapet. Men når det kommer til dette med rier osv så tror jeg ikke at jeg hadde noen masrier sist. der startet alt natten før med fryktelig vondt i korsrygg; dagen etter kjente jeg ingenting. men når kvelden kom så begynte jeg å blø og etterhvert kom åpningsriene som var så fryktelig vonde at jeg krøket meg hver gang de kom.
 
Det er 7 år siden mitt forrige svangerskap også:):) Mitt svangerskap er også ulikt, har vært mye mer plaget i dette i forhold til sist. Har også hadd mye kynnere i dette svangerskapet. Men når det kommer til dette med rier osv så tror jeg ikke at jeg hadde noen masrier sist. der startet alt natten før med fryktelig vondt i korsrygg; dagen etter kjente jeg ingenting. men når kvelden kom så begynte jeg å blø og etterhvert kom åpningsriene som var så fryktelig vonde at jeg krøket meg hver gang de kom.

Kjente heller ingenting sist. Startet med litt og litt vann 18 dager før. Så vondt i rygg og påfølgende rier. 15 timer etter, kom hun :) håper det går litt fortere denne gangen, men kjedelig om det skal fortsette med disse maseriene over lengre tid.
Når er din termin? jeg er 37+5, like langt som da jeg fødte sist. Håper håper noe skjer snart ;)
 
Kjente heller ingenting sist. Startet med litt og litt vann 18 dager før. Så vondt i rygg og påfølgende rier. 15 timer etter, kom hun :) håper det går litt fortere denne gangen, men kjedelig om det skal fortsette med disse maseriene over lengre tid.
Når er din termin? jeg er 37+5, like langt som da jeg fødte sist. Håper håper noe skjer snart ;)
så spennende :) jeg er i uke 38+3. 14 dager igjen til termin 12.februar. jeg er også like langt i dag som jeg var da min sønn kom til. han kom 14 dager før tiden :)
ganske slitsom fødsel, så jeg gruer meg litt nå. men gleder meg til å bli ferdig:p
 
Har hatt regelmessige masrier som starter på kvelden og varer til kl 03.30-04.00 på natta siden torsdag!! De er vonde nok og varer i 1 minutts tid..kommer hvert 4-5 minutt[emoji31]begynner å bli rimelig sliten nå for å si det sånn! Har en del på dagtid også, men de er uregelmessige! Er 38+2, så hadde absolutt ikke gjort noe om de hadde kunne gått over i rier[emoji847]
 
Har hatt regelmessige masrier som starter på kvelden og varer til kl 03.30-04.00 på natta siden torsdag!! De er vonde nok og varer i 1 minutts tid..kommer hvert 4-5 minutt[emoji31]begynner å bli rimelig sliten nå for å si det sånn! Har en del på dagtid også, men de er uregelmessige! Er 38+2, så hadde absolutt ikke gjort noe om de hadde kunne gått over i rier[emoji847]
Kjedelig med sånt lureri. Håpe de har noe for seg og at det skjer noe ganske snart :dance008
 
Er masrier det samme som sterke kynnere ? [emoji848] Spør gjerne dumt nå
 
Er masrier det samme som sterke kynnere ? [emoji848] Spør gjerne dumt nå
kan være vanskelig å vite forskjell på masrier og kynnere. Men det er to forskjellige ting.
Masriene er i allefall i mitt tilfelle mer "krevende". de er vondere. Ved kynnere er det ikke vondt i det heletatt.
med masriene kjenner jeg det nede ved trusekanten og hele veien i rundt bak i korsryggen, de tar tak når de kommer og holder seg på ett nivå; de tar seg ikke opp i styrke.
men disse masriene kan gå over til åpningsrier som igjen vil ta seg opp i styrke og være enda mer krevende og vonde. :)
 
Jupp! Første gang jeg opplever de slik. Hadde det i tre dager med minsten før han ble født, men denne gangen på en annen måte.

Skikkelig tak i ryggen, strammer seg foran på magen og kommer jevnlig.... så gir seg etter noen timer! Men da går vel fødselen raskt vil jeg tro
 
Sniker fra januar! Jeg hadde termin forrige uke og har ikke født enda. Jeg får sammentrekninger/rier hvis jeg ligger i en halvveis sittende stilling. Kommer hvert tiende eller femte minutt, men de går over om jeg beveger meg litt. Skikkelig slitsomt! Er veldig klar for å føde:rolleyes:
 
Back
Topp