Flere med lite bevegelser?

findus

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Jeg er 23+3 i dag og kjenner lite bevegelser. Ble sendt til ahus på fredag for sjekk og der var alt bra. Lille lå med ryggen vendt ut mot magen min/morkaka (som dekker hele fremsiden). Navlestrengen og fostervannmengden så bra ut og lille vokser riktig så legen var ikke bekymret. Men skulle jo ønske at jeg fikk en liten bekreftelse hver dag på at mageboern har det bra. Er jeg heldig kjenner jeg litt kiling på en av sidene, men kan gå 1-3 dager uten å kjenne noe.
Flere som har det slik?

Jeg er 20+5 og har ikke kjent så mye som en boble enda. Blir litt smånervøs men alt var bra på oul og jeg bruker doppler annenhver dag så vet jo at alt er bra,men den første bevegelsen venter jeg på hele dagen

Ja - jeg håper og tror at alt er bra. Har hatt ma tidligere så stoler ikke helt på at kroppen min sier i fra. Og tør heller ikke ha doppler selv i tilfelle jeg ikke skulle klare å finne hjertelyd selv. Men er heldig og har en søster som er jordmor:) Hun bor en time unna, men er heldigvis mange bursdagsselskap i familien og hun pleier å ta med doppler da så vi får lytte. Neste gang blir på søndag;)
Snakket forresten med en kollega som også hadde morkake foran på første - og hun kjente veldig lite hele graviditeten selv om alt var bra.
Men er jo misunnelig på de av dere som kjenner masse liv hver dag;p

Har også morkake foran, og kjenner lite. 20+5 idag. Men jeg går opp i vekt og magen vokser, så håper og tror at hun har det fint inni der selv om morkaka tar mesteparten av støyten :)

Kjente i grunn ganske lite hele forrige gang da jeg hadde morkaka foran. Nå når jeg sammenligner, og vet hva det egentlig vil si med masse liv daglig, er jeg glad det ikke har vært motsatt, for da ville jeg vært mye mer bekymra (uten grunn, alt var helt fint hele veien - men jeg kjente ganske lite). Sist tenkte jeg ikke så mye over det, og var ganske avslappa på at ting jo stort sett går bra, og hadde ikke noe å sammenligne med.

Er 22+1 og har morkaken bak. Kjenner ikke sånn sykt mye, men så lenge jeg merker bevegelser noen ganger i løpet av dagen så er det greit. :) Kan gå flere timer uten at jeg engang tenker på det, så er ikke så veldig bekymret heller. Men skjønner at andre kan bli det da.

Godt å høre at det er flere:) Er vel litt ekstra på tuppa pga ma-en i fjor. Skal prøve å glede meg at alt så bra ut på ultralyden - og de små kilingene jeg kjenner<3

Har morkaka bak, men er veldig varierende om det er noke liv... noken dagar er det masse, mens andre dagar ingenting. Blir jo litt bekymra når det plutselig går mange dagar uten noke liv, så sikkert vanskelig å ikkje kjenne noke!

Jeg er i uke 21 og har morkaken foran jeg også. Jeg kjenner av og til litt bevegelse på siden av magen, men det kan fint gå en dag eller to uten at jeg kjenner noe. Men jeg tenker ikke så mye på deg, siden magen fortsetter å vokse, og alt så fint ut på ul :)

Nå har jeg begynt å kjenne noen små dunk innimellom. Akkurat som noen tapper på magen med et par fingre på innsiden, medium fingerstyrke. Har til nå bare kjent kiling innimellom. Kan dette være at jeg kjenner sterkere bevegelser nå? Eller er det bare fordøyelse eller noe annet kjedelig..?:p Er 24+0 i dag.

Back
Topp