Flere med kramper i beina?

Underfullt

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Nå har jeg begynt å få kramper i legger og fotblad, særlig om natta. Husker det godt fra de andre svangerskapene. Så da er det bare å bli flinkere til å huske å ta magnesium og drikke mer vann.

Flere som er plaget? Hvor langt på vei var du når det startet?

En av de første symptomene mine på at jeg var gravid var faktisk kramper i leggene.. Husker ikke helt når det var, kanskje ca uke 5-8 eller no. Men det ga seg da, håper ikke det kommer tilbake ;)

Første kramper natta som var.. Kramper på forsiden av leggen på venstre bein, bakleggen på høyre bein. Juhu. Da var det gøy :P

Last edited:
Jeg småvåkner ofte et par ganger i løpet av natta av at det er like før jeg får krampe i leggen eller under fotbladet. Rekker heldigvis alltid å strekke ut slik at det ikke kommer.

Jaa! Savner å kunne strekke meg ordentlig :( Om jeg bare prøver litt på å strekke meg, så kommer krampene med en gang :P

Har fått et godt råd om å sove med ullsokker etter jeg begynte med dette har jeg ikke hatt kramper i leggen om natta

Har hatt det hele tiden. Er vel forde jeg har dårlig blod omløp tenker jeg. Har hatt to blodpropper tidligere. og går nå på fragmin under svangerskapet. Begynte på magnesium med det ble jeg dårlig av. Det har blitt verre nå som jeg har fått bekkenløsning. Nå får jeg det nesten hele tiden til og med i armen har jeg fått krampe noen ganger nå.

Oh ja nesten hver natt våkner av at jeg har kjempe vondt i beinet hadde masse av dette sist gang også og da var det så gale at jeg våkna og måtte hinke rundt spyle beinet med vann og nesten ikke turte og sovne itilfelle jeg våkna til samme smertene ! Håper ikke det blir sånn nå også , bank i bordet! :P

Last edited:
Slet veldig med det før og merket at det alltid skjedde når jeg ikke hadde drukket melk på en stund! Nå drikke jeg hver dag og ikke hatt det siden

Oh ja nesten hver natt våkner av at jeg har kjempe vondt i foten hadde masse av dette sist gang også og da var det så gale at jeg våkna og måtte hinke rundt spyle beinet med vann og nesten ikke turte og sovne itilfelle jeg våkna til samme smertene ! Håper ikke det blir sånn nå også , bank i bordet! :p
Du vet det gir seg om du står på beinet som har krampe? Noen ganger er det så ille at jeg må stå og dra meg ned med å dytte et dørhåndtak oppover eller en annen kant. Det kan også hjelpe å rette ut foten og bøye fotbladet alt du kan oppover med tærne mot leggen. Går nok mye raskere over av det enn av hinking og vann.

Du vet det gir seg om du står på beinet som har krampe? Noen ganger er det så ille at jeg må stå og dra meg ned med å dytte et dørhåndtak oppover eller en annen kant. Det kan også hjelpe å rette ut foten og bøye fotbladet alt du kan oppover med tærne mot leggen. Går nok mye raskere over av det enn av hinking og vann.
Ja vett det ;) men det hjalp ikke og strekke ut beine og stå på det prøvde det først av og te fikk jeg ikke til og strekke det ut heller. Da hjalp kun og skylle vann over det .. Men denne gangen er det nok og strekke det ut noen ganger så går det over ;) hååper det bare forblir sånn.. fikk jo helt "panikk"første gang det skjedde for viste jo ikke hva dette var , nå vet jeg heldigvis at det er helt normalt :P

Ja vett det ;) men det hjalp ikke og strekke ut beine og stå på det prøvde det først av og te fikk jeg ikke til og strekke det ut heller. Da hjalp kun og skylle vann over det .. Men denne gangen er det nok og strekke det ut noen ganger så går det over ;) hååper det bare forblir sånn.. fikk jo helt "panikk"første gang det skjedde for viste jo ikke hva dette var , nå vet jeg heldigvis at det er helt normalt :p
Huff høres fælt ut. Jeg hadde det så mye i oppveksten, spesielt i ungdomstida, så jeg kjenner godt til det fra før. Jeg måtte ganske ofte sprette opp av senga midt på natta for å rette ut foten. I svangerskapene har jeg heldigvis bare fra midten og ut, men det hjelper hvis jeg tar den hvite tabletten i gravidpakka med vitaminer. Er ellers litt dårlig på å ta vitamintilskudd, men når det hjelper sånn konkret er det litt lettere å få gjort det.

Kjente det for første gang i går. Har skrevet magnesium på handlelista ;-)

Back
Topp