Flere med kolikkbarn?

Vifsla

Elsker forumet
Jeg holder på å klikke av min egen unge, det var mye uro og gråt med førstemann, men lillebror tar kaka. :p Han skriker og skriker stakkars, når han ikke spiser eller sover, og er kjempeurolig hele tiden.
Dette begynte når han var ca 2.5 uker gammel. Ringte til og med legevakta for jeg tenkte det må jo være noe alvorlig galt siden han hyler så mye...

Har vært hos kiropraktor som hjalp han med noen låsninger, ikke at det hjalp så mye på gråten.
Minifom har vi prøvd, uten effekt. Har prøvd ei uke med melkefri kost, og drikker ikke kaffi/cola. Har redusert melkeproduksjonen så han skal få mer av fettmelka... Er tom for ideer nå :(
Noen tips? Har kontaktet manuellterapeut, men han hadde ferie.

Flere med kolikkunger som vil dele råd eller få ut frustrasjon?

Føler med deg :( Det eneste som funka på våres lillemann var kjøringa, var rolig bare i bilen , så ja det ble mange turer ....

Huff, føler virkelig med deg!
Har dessverre ingen gode råd, ingenting hjalp med storesøster.. Jeg hadde planer om å prøve homeopat og akupunktør dersom jeg får enda en kolikkbaby.
Det viktigste er å skaffe så mye hjelp og avlastning som mulig. Ingen vinner på å ha en utslitt og sulten mamma. Det går over etter hvert, og du nærmer deg med hver dag som går!

Du kan prøve å massere magen med sirkelbevegelser (med klokka) ellers vil jeg anbefale naprapat. Naprapat hjalp veldig da vår jente hadde kolikk

Ta et termometer i rumpa, putt kun inn sølvtuppen, og lag sirkelbevegelser med den i 30 sekunder.

Tror kanskje min har kolikk :( etter å ha lest om det idag kan jeg ikke tro annet ... Ikke så mye tips og komme med da jeg nettopp innså dette, annet enn at jeg føler med deg på frustrasjonen her jeg sitter med 3 dager gammel gulp i håret :(

Tror kanskje min har kolikk :( etter å ha lest om det idag kan jeg ikke tro annet ... Ikke så mye tips og komme med da jeg nettopp innså dette, annet enn at jeg føler med deg på frustrasjonen her jeg sitter med 3 dager gammel gulp i håret :(
Uff! Det er slitsomt!
Min har heldigvis blitt litt bedre, er 6 uker i dag. Tror minifom fikk effekt etter noen dager. I tillegg kuttet jeg all koffeinholdig drikke.

Uff! Det er slitsomt!
Min har heldigvis blitt litt bedre, er 6 uker i dag. Tror minifom fikk effekt etter noen dager. I tillegg kuttet jeg all koffeinholdig drikke.

Det var kolikk her, vært hos kiropraktor 2 ganger og skal tilbake på tirsdag. Miniformen funket ikke så mye :/ han har fler låsninger i ryggen så vi jobber med saken :-) gøy høre det har blitt bedre for deg :)

Det var kolikk her, vært hos kiropraktor 2 ganger og skal tilbake på tirsdag. Miniformen funket ikke så mye :/ han har fler låsninger i ryggen så vi jobber med saken :-) gøy høre det har blitt bedre for deg :)

Hvordan går det med dere? Har det blitt litt bedre?

Hvordan går det med dere? Har det blitt litt bedre?

Nei :( skal tilbake igjen til kiropraktor i morgen, går der med 2-3 dagers mellomrom, han har så mye vondt om kvelden.. Vurderer dra til legen også, kanskje det er noe
Mer ?? Gråter 5-6 timer i strekk hver kveld så noe mindre, men nå Har han begynt på formiddagen også... Men sluttet på miniformen for noen dsger siden for følte at den ikke ga effekt
Men det ser jeg må at det gjorde den..

Nei :( skal tilbake igjen til kiropraktor i morgen, går der med 2-3 dagers mellomrom, han har så mye vondt om kvelden.. Vurderer dra til legen også, kanskje det er noe
Mer ?? Gråter 5-6 timer i strekk hver kveld så noe mindre, men nå Har han begynt på formiddagen også...

Uff jeg føler virkelig med deg! Ja kanskje det kan være greit å ta en tur, om ikke for annet så er det jo greit å utelukke at det er noe annet...

Fyyyyy faen så jævlig m kolikkunge!!! Klikker i hodet snart, føler ingenting hjelper av det vi har prøvd. Er skeptisk til behandlingsmetoder som kiropraktor osv, men nå er jeg så desperat jeg er villig til å prøve det meste! Hodet spinner og jeg går gjennom hva jeg har spist hver dag i tilfelle det kan være noe der han reagerer på, men blir ikke klok på det.. Orker ikke mer, så imorgen tenker jeg å gå over til mormelkerstatning, da jeg vil være sikker på at det ikke er noe jeg gjør vondt mot ham. Noen som har hatt kolikkbarn og har erfaring etter å ha gått over til erstatning?

Fyyyyy faen så jævlig m kolikkunge!!! Klikker i hodet snart, føler ingenting hjelper av det vi har prøvd. Er skeptisk til behandlingsmetoder som kiropraktor osv, men nå er jeg så desperat jeg er villig til å prøve det meste! Hodet spinner og jeg går gjennom hva jeg har spist hver dag i tilfelle det kan være noe der han reagerer på, men blir ikke klok på det.. Orker ikke mer, så imorgen tenker jeg å gå over til mormelkerstatning, da jeg vil være sikker på at det ikke er noe jeg gjør vondt mot ham. Noen som har hatt kolikkbarn og har erfaring etter å ha gått over til erstatning?
Uff! :( hold ut! Jeg har ikke erfaring med mme selv, Har selv vært inne på tanken mange ganger fordi jeg føler han ikke tåler noe jeg har spist, men nå er han snart 7 uker og tåler mer og mer merker jeg. Du kan jo prøve å kutte ut de mest opplagte matvarer som kan gi mageknip? Kål, koffein, sjokolade Osv. Ellers forstår jeg godt du vil bytte over altså :) det er grusomt å høre denne gråten og ikke kunne hjelpe :(
Kiropraktoren jeg var hos var veldig forsiktig, det så ikke vondt ut :p babyen min likte det faktisk, men om det hadde noe stort utslag på kolikken tror jeg ikke.

Har ikke noe erfaring med det du spør om, men vil anbefale deg å prøve kiropraktor eller manuell terapeut, de knekker ikke på samme måte på spedbarn, det er mer massasje. Vi går til kiropraktor, Matheo har ikke kolikk, men er veldig stiv i høyresiden av nakken og har vært mye urolig, virker som at det hjelper å løsne litt ☺ Husk at hele kroppen henger sammen, låsninger i f.eks ryggen kan gjøre at de får andre plager som f.eks magevondt

Han er 8 uker nå og det er endelig litt bedre! Mange omganger hos kiropraktor, semper dråper, ammete og Sukkervann.. Og kutte ut mye matvarer

Tusen takk for innspill :D prøvd manuelterapeut 2x, og skal siste gang i morgen. Gutten vår var veldig stiv i nakken, så han har prøvd å få løsne litt opp i den. Føler der har blitt bedre, men må nok slite m kolikksmerter n stund til..blir jo litt mer dreven etter hvert, men tungt for både kropp og sinn :))

Back
Topp