Flere med klistremerke baby? Tips?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Har fått meg et skikkelig klistremerke! Hun vil ha kontakt hele døgnet, og er nesten umulig å legge ned. Blir hun liggende "alene" i feks babygymmen blir hun misfornøyd, så går det relativt raskt over i hysterisk gråt, samme i vogn og bilstol. Skal hun sove, må hun sove oppå oss, ellers sover hun maks ti min, som regel kortere. Er jo koselig med babykos, men kjenner jeg får klaustrofobi.. Har også ei på 2,5 som krever sitt, så vi er helt avhengige av å være to med barna, om jeg ikke har baby i bæresjal.

Noen som har noen tips?
Skal en tur til legen pga mistanke om stille refluks, og bæresjald er gull, men jeg sliter med spenninger i kroppen, så skulle gjerne hatt mer avlastning..
 
Mini var slik en periode, men da sovnet han oppå oss eller i armene våre også kunne vi flytte han til vogna eller vugga hvor han sov videre, går ikke det? Nå gråter han med en gang jeg legger han i vugga hvis han er veldig trøtt, og da snakker jeg med han, holder hånda på magen hans og vugger til han roer seg ned. Noen ganger nytter det, andre ganger ikke hehe.

Ellers vet jeg rett og slett ikke, ser jo du har bæresjal og det jeg skulle anbefale var en god bæresele. Ellers prøv å avlaste hverandre godt slik at man får en god pause og hentet seg inn litt :)
 
Har fått meg et skikkelig klistremerke! Hun vil ha kontakt hele døgnet, og er nesten umulig å legge ned. Blir hun liggende "alene" i feks babygymmen blir hun misfornøyd, så går det relativt raskt over i hysterisk gråt, samme i vogn og bilstol. Skal hun sove, må hun sove oppå oss, ellers sover hun maks ti min, som regel kortere. Er jo koselig med babykos, men kjenner jeg får klaustrofobi.. Har også ei på 2,5 som krever sitt, så vi er helt avhengige av å være to med barna, om jeg ikke har baby i bæresjal.

Noen som har noen tips?
Skal en tur til legen pga mistanke om stille refluks, og bæresjald er gull, men jeg sliter med spenninger i kroppen, så skulle gjerne hatt mer avlastning..

hadde også klistermerke baby, eneste stedet hun godtok å ligge en liten stund var i en fisher price vippestol med vibrering som vi arvet:)
 
Har fått meg et skikkelig klistremerke! Hun vil ha kontakt hele døgnet, og er nesten umulig å legge ned. Blir hun liggende "alene" i feks babygymmen blir hun misfornøyd, så går det relativt raskt over i hysterisk gråt, samme i vogn og bilstol. Skal hun sove, må hun sove oppå oss, ellers sover hun maks ti min, som regel kortere. Er jo koselig med babykos, men kjenner jeg får klaustrofobi.. Har også ei på 2,5 som krever sitt, så vi er helt avhengige av å være to med barna, om jeg ikke har baby i bæresjal.

Noen som har noen tips?
Skal en tur til legen pga mistanke om stille refluks, og bæresjald er gull, men jeg sliter med spenninger i kroppen, så skulle gjerne hatt mer avlastning..

Vår er helt lik, 2,5 mnd han å.. hater vogn å hater bilstol, når han har sovna kan vi ikke legge han ned for da våkner han med en gang. Han kan sove i bæresele når vi er ute, kun på pappaen. Sover ikke på dagen, ved mindre han kan sove på pappaen sin. Har å en på 2,5 år som jeg heletiden har dårlig samvittighet mot som heletiden får «vent litt» eller «nei, ikke nå» til svar fordi lillebror krever en voksen konstant. Vi har prøvd alt for å få han til å sove å har vært i kontakt med helsesøster flere ganger men får bare til svar at «noen barn trenger mye nærhet». Han har blitt sjekka for låsninger og refluks:(
 
Sniker
Bæresele var redningen her. Var klistermerke til hun nærmet seg 1 år.
 
Flere av mine har ikke villet ligge flatt. Da har det hjulpet med å sitte i stedet for å ligge i vogna. Man får jo ikke gjort noe husarbeid mens man triller tur, men får i det minste avlastet skuldrene litt om det virker.

Sittende i vippestol som jeg vipper med foten har også gitt noen minutter med hendene fri til eldre barn.

Ellers så blir man jo sterk i biceps etterhvert når man spiser alle måltider ol. med en hånd ;)
 
Jeg synes Ammehjelpen beskriver det så fint, hvis det er en trøst. Ingen løsning da :)
 

Vedlegg

  • 20200805_111759.jpg
    20200805_111759.jpg
    32 KB · Visninger: 56
Før vi i det hele tatt bestemte oss for sistemann, sa jeg til mannen min at han måtte da være forberedt på å ha alt ansvar for husarbeidet og de eldre barna fram til fullammingen var over:hilarious: Men utrolig nok har jeg for første gang fått en baby som sover mye:gen014
 
Vår er helt lik, 2,5 mnd han å.. hater vogn å hater bilstol, når han har sovna kan vi ikke legge han ned for da våkner han med en gang. Han kan sove i bæresele når vi er ute, kun på pappaen. Sover ikke på dagen, ved mindre han kan sove på pappaen sin. Har å en på 2,5 år som jeg heletiden har dårlig samvittighet mot som heletiden får «vent litt» eller «nei, ikke nå» til svar fordi lillebror krever en voksen konstant. Vi har prøvd alt for å få han til å sove å har vært i kontakt med helsesøster flere ganger men får bare til svar at «noen barn trenger mye nærhet». Han har blitt sjekka for låsninger og refluks:(
Høres veldig likt ut som her. Såå utmattende... :( I dag monterte jeg leandervuggen jeg hadde til storesøster, og festet en rockid baby rocker på den, det funket relativt bra! Hun sovnet faktisk i den nå.. Men er jo ganske håpløst når storesøster er våken, er en grunn til at vi ikke har montert den før nå... Men det er likevel stort for meg, da hun aldri har sovnet uten byssing, bæring eller amming...
 
Samme her! Kan ikke legges ned, vil bare være i armene, nekter vogn og bilstol. I tillegg må Man gå eller stå når hun er på oss. Setter vi oss ned blir hun misfornøyd. Aksepterer nå ved 3 mnd 5 min her og der i vippestol med automatisk vipping. Fullstendig utmattende og håper dette snart blir bedre
 
Samme her! Kan ikke legges ned, vil bare være i armene, nekter vogn og bilstol. I tillegg må Man gå eller stå når hun er på oss. Setter vi oss ned blir hun misfornøyd. Aksepterer nå ved 3 mnd 5 min her og der i vippestol med automatisk vipping. Fullstendig utmattende og håper dette snart blir bedre
Uff, føler med dere, det eer så slitsomt! Har dere prøvd ut noen form for behandling ect?
 
Back
Topp