Flere med hyperemesis?

SaraSi

Forelsket i forumet
Jeg er så lei! Kaster opp absolutt alt! Har en innleggelse bak meg og nå går det mot ny. Er bare 9+4 så vanskelig å se lyset i tunnelen...

Dette ble veldig sutrete, men finnes det flere her som har det sånn?

Gir denne en dytt! Noen fler? Håper virkelig du blir bedre snart. Klem

Jeg har fått diagnosen Hypermesis av legen og er for tiden sykemeldt.
Men er ikke like dårlig som deg.
Jeg kaster helst opp på tom mage på morgen/formiddag og beholder det jeg spiser på ettermiddag/kveld.
Det er ikke så rart man blir sur og lei. Føler jo at jeg ikke fungerer i noe som helst... Og møter faktisk enkelte som fnyser og sier: Graviditet er ikke en sykdom!
Det får meg jo til å føle meg enda verre :(

Jeg har fått diagnosen Hypermesis av legen og er for tiden sykemeldt.
Men er ikke like dårlig som deg.
Jeg kaster helst opp på tom mage på morgen/formiddag og beholder det jeg spiser på ettermiddag/kveld.
Det er ikke så rart man blir sur og lei. Føler jo at jeg ikke fungerer i noe som helst... Og møter faktisk enkelte som fnyser og sier: Graviditet er ikke en sykdom!
Det får meg jo til å føle meg enda verre :(

Hjelpes! Det er rart hva folk får seg til å si! De viser kunnskapsløshet og manglende empati:-( Man skal virkelig være forsiktig med å synse om ting man ikke vet noe om.

Graviditet er ikke en sykdom, men det er hyperemesis! Jeg kunne fått nyresvikt om jeg ikke hadde fått behandling!

Kjenner godt til disse fordommene! Var hos fastlegen dagen før innleggelse (!) og ba om kvalmestillende. Det fikk jeg ikke "fordi det var bare sånn å være gravid." Han testet meg heller ikke for dehydrering da det var "helt normal å ga ned 5 kg på 1 uke". Fikk beskjed om å spise vann med teskje.

herlighet for en udugelig lege, hadde bytta på flekken altså, ååårh, kjenner jeg blir så irritert på sånne uttalelser, å gå ned 5 kilo på 1 uke når du er gravid er IKKE normalt!!!

Graviditet er ikke en sykdom, men det er hyperemesis! Jeg kunne fått nyresvikt om jeg ikke hadde fått behandling!

Kjenner godt til disse fordommene! Var hos fastlegen dagen før innleggelse (!) og ba om kvalmestillende. Det fikk jeg ikke "fordi det var bare sånn å være gravid." Han testet meg heller ikke for dehydrering da det var "helt normal å ga ned 5 kg på 1 uke". Fikk beskjed om å spise vann med teskje.

Huff, den behandlingen du fikk av fastlegen din var alarmerende. Jeg ville byttet fastlege sporenstreks! Håper du får bedre behandling nå.

Huffameg, kjenner meg igjen! Har til nå vært sykemeldt 6 uker. Også innlagt uke 8-9. Er i uke 12 og kaster mindre opp nå enn tidligere, men den konstante kvalmen er veldig plagsom. Fikk kvalmestillende afipran av legen, hjalp ingenting for min del. Håper du snart føler deg bedre, men forstår at det føles håpløst

Back
Topp