Flere med feber-barn?

Mammalykke

Gift med forumet
Januarhula 2014
VIP
*Aprilbaby 2018*
Minsten min får stadig vekk feber som dukker opp ut av intet. Flere dager på rad, hvor temperaturen sjelden er under 39, men stadig vekk sniker seg over 40 (tiltross for hyppig tilførsel av paracet). Crp er alltid lav, og vi blir avfeid med "virusinfeksjon" hver gang. Natt til igår startet en ny runde, det er jo hele 14 dager siden sist vi var hjemme med han i fire dager. Jeg er bare så frustrert og lei :( Føles ut som hvert j*****a virus klarer å slå han helt ut...

Kan det være tenner på vei feks? Jenta mi får alltid feber når tenner bryter ut... veldig irriterende og kjedelig :-/ men ellers vet jeg ikke om noe annet!

Har ikke feberbarn selv, men tenker at kanskje det kan være noe med mandlene. Jeg hadde selv store hull i mine mandler, som første til at jeg slet med virusinfeksjoner oftere enn jeg var frisk. Fikk dem fjernet etter mange år med hyppig sykdom. Også ville jeg bare tipse om at ibux mixtur (har vel byttet navn til Nurofen nå da) fungerer mye bedre enn paracet ! ;)

Vi har kjøpt inn Nurofen idag, den har fått ned feberen bra nå ikveld :)

Kan han være stresset...?

Minsten min får stadig vekk feber som dukker opp ut av intet. Flere dager på rad, hvor temperaturen sjelden er under 39, men stadig vekk sniker seg over 40 (tiltross for hyppig tilførsel av paracet). Crp er alltid lav, og vi blir avfeid med "virusinfeksjon" hver gang. Natt til igår startet en ny runde, det er jo hele 14 dager siden sist vi var hjemme med han i fire dager. Jeg er bare så frustrert og lei :( Føles ut som hvert j*****a virus klarer å slå han helt ut...

Føler med deg! Hvor gammel er minsten? Vi var gjennom en skikkelig tøff periode i fjor. Fra desember til mars hadde sønnen 12 runder med feber. Han fikk høy feber, som kunne vare i 5-7 dager. Et par av gangene hadde han feber kun en to dagers tid. Vi var innom legen flere runder med beskjed om virusinfeksjon. Dette var første året hans i barnehage, og sykt barn-dager forsvant i en fei. Nå nærmer han seg tre og har han kun hatt to korte sykdomsrunder siden august:) Håper og tror at det går over raskt for dere del! :)

Føler med deg! Hvor gammel er minsten? Vi var gjennom en skikkelig tøff periode i fjor. Fra desember til mars hadde sønnen 12 runder med feber. Han fikk høy feber, som kunne vare i 5-7 dager. Et par av gangene hadde han feber kun en to dagers tid. Vi var innom legen flere runder med beskjed om virusinfeksjon. Dette var første året hans i barnehage, og sykt barn-dager forsvant i en fei. Nå nærmer han seg tre og har han kun hatt to korte sykdomsrunder siden august:) Håper og tror at det går over raskt for dere del! :)
Han har nettopp fylt 2 år..første året i barnehagen her også.. Takk :)

Har feberbarn. Første året hadde vi kronisk 39-41 i feber. Rekordtid sammenhengende i barnehagen var 2 (!) dager før ny feberrunde. Hun ble utredet opp og i mente, men de fant ingenting. Til slutt ble hun satt på lavdose antibiotikakur i en mnd. Etter dette forsvant den hyppige feberen, før hun fikk tilbakefall med sykehusinnleggelse pga apati og feber. Ny runde med hestekur av en antibiotikakur. Hun ble så frisk og "normal". Det vil si at feberen kom/kommer ikke like hyppig. Hun blir fem år i år, og fortsatt har vi feberperioder. Hun får feber når hun er sliten, trøtt, oppjaget osv. Hun har store mandler, men ikke aktuelt å fjerne de. Hva feberen kommer av vites ikke, men konklusjonen har vel blitt dårlig temperaturregulering. Det blir bedre og bedre dess eldre hun blir.

Føler med deg. Minsten her får veldig fort feber, og tar imot alt av virus. Høsten var sørgelig for oss. Nå har han * bankibordet* vært frisk i 14 dager :p

Ja! Av og på feber i snart 2 uker. Bhg var ringt tre ganger siden fredag, rør ikke å sengen henne i bhg resten av uka.

Ja, min eldste hadde så og si sammenhengende feber fra han var 1 til 3 år.
Han har (bank i bordet) omtrent ikke vært syk siden. (Er 7 år)

Lillemor er slik. Kan være helt fin hele dagen, også skyter tempen i værs på natta, også helt fin dagen etterpå. Hun har iallefall feber 1-2 dager i uken.

Eldste har ettermiddags/kveldsfeber innimellom, ut av intet.. Helt fin neste dag. Ikke så høy da, mellom 38 og 38.5 som regel. Tror hun bare er sliten og kanskje det har vært litt mye en dag.

Det har vært mye her også i det siste :/ både omganssyken,feber,øyekatar og feber igjen nå.. Hjemme fra jobb igjen da mann og barn ligger rett ut,med feber på dag 3.. Veldig kjedelig :/

Guttungen min var sånn frå han var ca 1-2,5 år. Feber av og på. Ein gong hadde han uvi og ein gong den fjerde (eller femte eller sjette eller kva det no heiter) barnesjukdommen (då med feber opp over 40,5), ellers var det "berre virus" dei gongane vi hadde han med til lege. Sjeldan andre symptom enn feber.

Etter han var 2,5-3 år har han vore veldig sjeldan sjuk, ser ut til at temperaturregulering og immunforsvar har retta seg godt.

Ja, yngstemann min hadde feber hver eneste uke fra september 14- mai 15. Det var kjempefortvilende!

De fant ingen årsak til det. Eneste er at han har lite jern. Har ikke vært så mye syk etter høsten heldigvis!

Back
Topp