Flere med barn over gjennomsnittet??

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Noen som har vært på vekst kontroll og fått vite at barnet er større enn gjennomsnittet? Evn. Hvor mange prosent større er babyen? Og hvor store er/ var de og i hvilken uke ble det målt?

Var I uke 29da var hun 16% større enn gj.sbitt, tilbake I uke 32 da 6% over. Og skl tilbake på mandag så spent på hvordan det ligger ann da. Har sv.diabetes så er denne tiden hun legger på seg mest.

Min var +16%. :) Målt i uke 32+4 hvis jeg husker riktig, da tror jeg vekten var 2250g. Da ligger hun midt mellom storesøsknene i størrelse. :) Skal tilbake for ny måling om et par uker.

Fikk beskjed av legen etter skriv fra sykehuset (ekstra ultralyd og sjekk pga tullerier) i uke 33 at han var +7%. Ligger an til å bli ca 4 kg. Storebror var 3,7 ved fødsel, så blir vel omtrent det samme. Symfysemålene ligger øverst, men innenfor hver gang. Flater ut litt nå som magen har falt.

Jeg har tidligere født 21 dager og 12 dager før terminen. Jeg er derfor forberedt på at også denne gutten kommer litt før terminen. Jeg skal ha ks 1-2 uker før terminen. Så jeg håper han holder seg inne til da. Men på den andre siden så er jeg så lei at jeg ønsker å bli ferdig!

I uke 27 - 1650g og I uke 31 - 2000g. Litt høyt, men innenfor normalen. Vet ikke prosent, siden det ikke ble nevnt noen av gangene.. Symfysemålene ligger litt høyt, men innen for normalen.
Venter jente

Last edited:
Jeg har tidligere født 21 dager og 12 dager før terminen. Jeg er derfor forberedt på at også denne gutten kommer litt før terminen. Jeg skal ha ks 1-2 uker før terminen. Så jeg håper han holder seg inne til da. Men på den andre siden så er jeg så lei at jeg ønsker å bli ferdig!
Oi, ser nå at jeg skrev dette på feil tråd! :)) Dette skulle egentlig være et svar på magefølelsen om når fødselen kommer til å bli. :))

I denne tråden kan jeg heller svare at jeg var på kontroll da jeg var 36+0 og fikk da vite at lillegutt var 2800-2900g (husker ikke tallet helt sikkert). Legen sa at dette var ca 5 % over snittet.

Jeg tror selv at han er noe større. Jeg har tidligere født ei jente da jeg var 37+3 og hun var 3500g. Jente nr to kom da jeg var 38+5 og hun var 4135. Begge disse ville vært gode og runde babyer dersom jeg hadde gått helt til terminen og vært mer enn 5 % over snittet på 3600g. Derfor har jeg en følelse av at lillegutt også ligger litt høyere over snittet.

Jordmor tror at det blir en stor gutt, men har ikke estimert noe enda. Var på ul i uke 30, da var han 1750 g, og litt over gjennomsnittet. Gyn mente da at jeg kunne legge til 150-200 g i uka, og at han kom til å bli i underkant av 4000. Håper at jeg kan få ekstra oppfølging om jordmor mener han blir stor, kanskje en ekstra ul eller noe...

Back
Topp