Flere med babyer som er født med "feil"/handikapp?

[Lisa]

Forelsket i forumet
Var litt usikker på hvilket ord jeg skulle skrive i tittelen men..

Var på kontroll i dag og det ble som vi ventet - hun har HD (hofteleddsdysplasi)
Storesøstra hadde det også, så det kom ikke som noe bombe.

Føler likevell vi var "heldige" som slapp unna med "bare" det [;)]

Noen fler som har baby ned HD eller andre ting?

Tja, ikke noe som vil hemme han senere men som må opereres, men han er født med sammenvokstra tær på begge ben[;)]

storebror blei født men reflux i urinveiene. så urinveiene og nyrene funke rikke som det skall, men han er blitt bedre nå og ser ut som han vil vokse det fra seg han er 3 år snart

Snuppa har forstørra nyrebekken.. usikkert om det er stenose eller reflux.. Holder på med undersøkelser på sykehuset fremdeles.. siste undersøkelse til onsdag.

selv er jeg født med tre nyrer, noe som har plaget meg veldig de siste årene. Snuppa mi har bare en liten utvekst ved siden av det ene øret, ikke noe som vil plage henne, men den vil nok bli operert bort etterhvert, for hennes egen del :)

Lillepia vår har medfødt grå stær på høyre øye. Ikke store handicapet, men det er jo ille allikevel.

Hun ble operert når hun var 4 uker gammel, da skiftet de ut linsen og fjernet den grå stæren. Nå har hun begynt med kontaktlinse på det øyet som ble operert, og annenhver dag må hun ha lapp over det friske øyet for å trene opp det "syke".

Synet hennes blir vel aldri helt bra, men jeg blir fornøyd bare hun får syn på det øyet i det hele tatt. Er eneste redd for at hun skal føle seg anderledes/bli mobbet pga det nedsatte synet, og den lappen hun må ha over øyet. Vil jo alt det beste for henne. Samtidig er jeg glad for at det "bare" var det, når det først skulle være noe. Synes dette er skummelt nok som det er.

ORIGINAL: Miss lilla m baby

Jeg er heldig med 2 friske barn[:)]

Gutten min har HD. Ble oppdaget mens vi fortsatt lå på sykehuset, så nå er vi omtrent halvveis [:)] Gleder meg veldig til å få av puta da!

ORIGINAL: MammaOgLilleS

selv er jeg født med tre nyrer, noe som har plaget meg veldig de siste årene. Snuppa mi har bare en liten utvekst ved siden av det ene øret, ikke noe som vil plage henne, men den vil nok bli operert bort etterhvert, for hennes egen del :)

knyttet de ikke bare en stram tråd rundt? da faller de jo av med tiden.

Jeg hadde hd når jeg var liten.
Victoria fikk ikke. isabell har vært på en ul og skal på ny ktr den 28. Tror hun også slipper unna.

Jeg vet ikke ennå.
 Men min kjære har CMT (en muskelsykdom), som det er 50/50% sjanse for at hun også kan få.
Må vente til hun begynner å gå, da vil han se det og da kan man begynne med utredning. 
Så vi må bare vente å se.

ORIGINAL: mamihe

Gutten min har HD. Ble oppdaget mens vi fortsatt lå på sykehuset, så nå er vi omtrent halvveis [:)] Gleder meg veldig til å få av puta da!

Hvor lenge skal dere ha puta på da? Tror det blir 4 mnd her. Var det sist. Lurer på om det er standard i Tr.heim. Men at det kanskje er ulikt rundt om i landet.

ORIGINAL: *Nikki*

ORIGINAL: MammaOgLilleS

knyttet de ikke bare en stram tråd rundt? da faller de jo av med tiden.

Nei, den er for tjukk, så hun hadde fått veldig vondt hvis de skulle ha gjort det slik.

Lillegutt har ingen feil som vi vet, men storesøster er født med klumpfot på begge føtter og bruker skinner om natta.
Er enda litt usikkert hvor lenge hun må bruke dem, men føttene ser nå fine ut. Men desverre er det risiko for tilbakefall
frem til hun er ferdig vokst så jeg gruer meg nesten til skinnene skal av for da kommer DOMMEDAG. Vi kan nemmelig
risikere å måtte starte behandlingen på nytt og i verste fall må hun opereres...

ORIGINAL: [Lisa]

ORIGINAL: mamihe

Hvor lenge skal dere ha puta på da? Tror det blir 4 mnd her. Var det sist. Lurer på om det er standard i Tr.heim. Men at det kanskje er ulikt rundt om i landet.

3 måneder.. håper vi slipper noe lenger! UL-bildene var bra, men de hørte fortsatt en klikke-lyd, så da var det bare på med pute! Sist vi var på kontroll var det ikke noe klikke-lyd lenger [:D] Skal på UL igjen på fredag, og ny kontroll-time onsdag neste uke!

Jenta mi har ynglings side, så hun har fått skjev hode bunn :( Å hvis det ikke rettes opp av seg selv, så må hun til kiropraktor og få han til å fikse det :S

Back
Topp