Flere matleie gravide her?

I dag har jeg begynt å slite med smågulping/sure oppstøt også. Får ikke skikkelig halsbrann enda, men kjenner at magen småbobler liksom. Får ikke mer matlyst av det, akkurat. :/
Uff.. føler med deg! Husker jeg var sånn sist graviditet.. :/

Her går det for det meste i brødmat, knekkebrød med gulost og kornprodukter med youghurt! Middag er vanskelig..

Her går det for det meste i brødmat, knekkebrød med gulost og kornprodukter med youghurt! Middag er vanskelig..

Samma som meg!
Skjønner ikke hvorfor middag skal være så vanskelig å få ned...

Er egentlig ikke mat lei, sulten hele tiden.. skikkelig lyst på noe hele tiden, men vet ikke hva jeg vil ha... lager noe, så har jeg ikke lyst på det allikevel.. bah! skikkelig irriterende :confused:

Jeg får i meg greit med mat utover dagen, kanskje litt mindre enn vanlig pga tidvis kvalme. Men spiser alltid kveldsmat. Det som er nytt for min del, er at jeg vokner nesten hver natt og er skrubbsulten! Selv om jeg spiser best på kvelden.. Noen andre som har det slik? [emoji12]

Jeg får i meg greit med mat utover dagen, kanskje litt mindre enn vanlig pga tidvis kvalme. Men spiser alltid kveldsmat. Det som er nytt for min del, er at jeg vokner nesten hver natt og er skrubbsulten! Selv om jeg spiser best på kvelden.. Noen andre som har det slik? [emoji12]
Våkner på natten og er sulten jeg også :p men er så trøtt at jeg venter til morran :)

Middager går ned. Verre med pålegg til brødmat, går ofte i det samme, som leverpostei, ost, kalkunskinke..er litt lei av det nå :P

Middager går ned. Verre med pålegg til brødmat, går ofte i det samme, som leverpostei, ost, kalkunskinke..er litt lei av det nå :P

Det var jo ganske bra og variert da! [emoji3][emoji1360] I forhold til meg som bare vil ha ost på skiva [emoji15]
Klarer omtrent ikke skinke og har ikke rørt leverpostei siden jeg ble gravid.

Det var jo ganske bra og variert da! [emoji3][emoji1360] I forhold til meg som bare vil ha ost på skiva [emoji15]
Klarer omtrent ikke skinke og har ikke rørt leverpostei siden jeg ble gravid.
Oj..da skal kanskje ikke jeg klage :P Mannen mener jeg må spise mer variert - egg f.eks, men orker ikke tanken på å spise egg. Makrell i tomat gå ned av og til. Generelt veldig glad i brødmat ;)

Oj..da skal kanskje ikke jeg klage :P Mannen mener jeg må spise mer variert - egg f.eks, men orker ikke tanken på å spise egg. Makrell i tomat gå ned av og til. Generelt veldig glad i brødmat ;)

Vi er vel "flinke" på hver vår front. Jeg får heldigvis ned egg og spiser det til lunsj hver dag for å få i meg dagens dose av proteiner [emoji5]
Generelt er jeg også skikkelig glad i brødmat (med ost [emoji23]). Og yoghurt. Frokostblanding funker også.
Tror egentlig kroppen er veldig glad i karbohydrater nå om dagen og ikke så mye proteiner.

Vi er vel "flinke" på hver vår front. Jeg får heldigvis ned egg og spiser det til lunsj hver dag for å få i meg dagens dose av proteiner [emoji5]
Generelt er jeg også skikkelig glad i brødmat (med ost [emoji23]). Og yoghurt. Frokostblanding funker også.
Tror egentlig kroppen er veldig glad i karbohydrater nå om dagen og ikke så mye proteiner.
De små tar jo det de trenger uansett sies det :)

Jeg har også veldig lyst på karbohydrater nå. Sukker, brød, ris, baguetter etc. Proteiner er vanskeligere, men jeg spiser mye melkeprodukter (yoghurt, kesam etc) heldigvis. Der er det noe protein. Og jeg spiser egg innimellom.

etter å ha spist suppe og brun lapskaus i ei uke nå så er jeg drittlei det å. så nå får jeg finne noe annet å få dilla på da. haha

Jeg er skikkelig matlei. Jeg spiser normalt som en hest, nå har jeg ikke lyst på noe, blir veldig fort mett og matlysten er dårlig. Jeg har ikke engang noe særlig lyst på snacks. På èn måte fint, en middagsplanleggingen er et helvete..

Anbefaler proteinlapper :) kjempegodt! 2 egg, 150gr cottage cheese, 1dl havregryn og 1/2 dl vann. Kjør det med stavmikser til glatt røre. Ha i litt salt og kardemomme :) stek til gylne og spis med kesam og bær[emoji39][emoji39]

Vil du dele oppskriften med oss?
Er det bare vanlig gjærdeig? Hvordan har du gjort det med fyllet?

500 g hvetemel
2 ts salt
2 ss sukker
3 dl melk eller vann (jeg bruker melk)
25 g gjær ( jeg brukte tørgjær, noe jeg alltid har)
4 ss olje eller smør ( jeg bruker olje)
1 egg (valgfritt)

bland alt det tørre i en bakemaskin, varm væsken fingervarm og hell i. Tilsett gjær, smeltet smør eller olje og egg.

deigen eltes godt til den er smidig.

settes et varmt og fuktig sted til heving, dekk til bollen.

når deigen er hevet til dobbel størrelse knas den godt sammen og deles opp i to eller tre like store emner som trilles til boller.
kjevle deigemnene til pizza-store rundinger ca 1/2 cm tykkelse. del opp i 8 like store biter. ( trekanter)

legg så fyll på den bredeste delen og rull de sammen. begynn å rulle fra den brede delen mot den smale.

setter så på en bakeplate kledd med bakepapir. La heve i en halv time tre kvarter.
pendsle med egg eller vann og strø på med valmuefrø eller sesamfrø før steking.
stekes midt i ovnen på 220 grader i 7-10 min. :D

Back
Topp