Flere langtidsplanleggere her?

HEI!

Trudde nesten at det bare var gravide, folk med barn eller prøvere som brukte denne sida, men det var fint å se at det er flere enn mag som er i samme situasjon. [:)] Vi har bestemt oss for å prøve,men pga. av studiet mitt MÅ vi vente helt til neste høst! [:'(]

Det er så lang tid å vente når man vil så gjerne prøve nå..men men..Sånn er detnå bare

Neida, går vel greit med en sånn dingeli-dong som du sier, men det har litt med den spontaniteten man har hatt tidligere som forsvinner litt - litt uromantisk med den "vent litt mens jeg roter rundt i nattbordskuffen min..." Det ordner seg vel. Har en venninne som ble gravid første pp etter 10 år på pillen, så det er ganske individuelt.

sånn følte jeg det også malene, så det var litt deilig å ikke være helt alene som fremtidig prøver... vi kan jo gjøre andre ting i mellomtiden - lese, planlegge, glede oss over andres lykke, vente, vente, vente [;)]

Jeg går siste året på bacherlor i sosiologi, men til høsten skal jeg fortsette på master graden etter planen, og jeg håper å bli ferdig med bachelorgraden før jeg blir gravid, altså passer det best å starte prøvinga i april ca slik at jeg er godt igang med mastern før jeg tar fri.

Har dere noen tanker om permisjon og slikt? Skal dere ha pause fra studiene eller prøve å fullføre skolen mens dere har en liten baby?
Mye å gruble på da. Men interessant å høre hva andre tenker og planlegger.[:)]

personlig har jeg tenkt å fullføre studiet mens jeg har en småttis (om jeg får en i løpet av studiet da....). Planlegger prøving på vårparten, og om jeg blir gravid da så har jeg bare 3. året igjen... det får gå som det går, og klarer jeg det ikke får jeg ta et år om igjen.

Hei lenemor!

Jeg var egentlig i din situasjon jeg...JEG ville begynne å prøve, men mannen ville vente noen måneder. For at kroppen min skulle stabilisere seg så skulle jeg slutte på piller i august, og så skulle vi bruke kondom til mannen min var klar. Det som skjedde så var at mannen plutselig sluttet å mase om prevensjon i oktober...noe som betyr at vi faktisk prøver allerede NÅ!!!

Det er helt supert altså, han bare vendte seg til tanken mye fortere enn forventet!!

Ønsker deg lykke til med "tilvenningen" framover!!

Klem, m

lenemoren: hvor går du på skole henn? lillehammer?
jeg går faktisk barnevernspedagog jeg også [:D] 2. året akkurat nå, men ikke lillehammer da ..
spennede at det er flere i samme "situasjon" her [:D]
har planer om å fulføre studiet etter jeg blir gravid/får barn jeg også, hvis jeg klarer .. ellers tar jeg bare et friår (alt etter hvordan det går)! Har dere tenkt til å ha med babyen i forelesninger og slikt (da den tid kommer)?

hmm... tenk om vi går samme sted. Jeg går i Volda jeg. Fin plass!

går i oslo jeg, men gikk på lillehammer i fjor. Var derfor jeg tenkte du kanskje gikk der?
det var synd, hadde vært gøy med noen andre med de samme planene på skolen min .. men den gang ei (det er sikkert noen men) ..

trives du på barnevernspedagog utdanninga da?

Trives veldig! Har begynt på prosjektpraksis nå, så det blir en spennende tid frem til jul. Hadde vært litt rart kanskje om du gikk her, for da hadde vi gått i samme klasse..

Hei. jeg er også langtidsplanlegger:o)
Vi har nettopp flyttet sammen, og har tenkt til å begynne å prøve når han er ferdig utdannet sommer 2007. (jeg er for tiden jobbsøkende etter å ha hoppet av studie...) Derfor har jeg sluttet på p-sprøyta, og begynt på p-piller igår... så det skal bli litt lettere liksom... har jo hørt om folk som har slitt i 3 år etter siste sprøyta!!!!
men vi må hvertfall vente til jeg har en jobb å få permisjon fra før vi begynner å aktivt prøve;o)
ellers så tar vi det med et smil hvis noe plutselig skulle dukke opp:o) Særlig siden jeg allerede har hatt lyst på barn i ti år, og han ikke er helt fremmed for tanken...

fint å se at det ikke bare er meg som tenker på ting langt framover...

lilleninni

er det ikke deilig bare å ha bestemt seg? Jeg går nesten og teller dager til vi kan begynne jeg!![:D]

Så godt at det er flere som ikke ser på barn som noen hindring for studiene! Det går jo faktisk an å bare ha permisjon noen uker etter fødselen og så la pappa`n ta resten av permisjonen mens du selv studerer! Vet om et par som gjorde det slik; pappan var i full jobb og mamman student. Pappan kom på skolen med barnet da det var tid for amming og det gikk visst veldig greit.

Personlig ville ikke jeg ha gjort det slik da.... da hadde jeg følt at jeg gikk glipp av fryktelig mye tror jeg. Alle de små øyeblikkene som det første smilet, den første trille- latteren og første gang småtten klarer å snu seg eller holde i en leke selv.
Denne tida får du aldri tilbake, det var det som avgjorde da jeg søkte om ett års permisjon fra skolen. Har ikke angret et sekund!!!!! [:D]
Skolen står da der til høsten igjen og den! [;)]

Lykke til alle sammen, dere går en spennende tid i møte!!!!!!!!!!! [:D][:D][:D]

Back
Topp