Flere langtidsplanleggere her?

lenemor

Forumet er livet
Jeg og samboeren min har nettopp bestemt at vi er klare for å bli tre (eller fler???), men ettersom jeg er student må vi vente littegrann før vi kan begynne. Selv om sjansene er små kunne vi være så heldige at vi fikk det til med en gang, og da ville termin falt midt i praksisperioden min til neste år. Derfor må vi vente helt til mars med prøvene (så får jeg heller skrive bacheloroppgaven og ta eksamen med et lite knøtt om vi skulle være så heldige å få det til rimelig raskt etter prøvestart).

føler at jeg er litt alene her, ettersom alle andre later til å være gravide, småbarnsforeldre eller aktivt prøvende. Hadde vært hyggelig å høre fra andre som bare går og venter på å kunne begynne med vitaminer og slutte med prevensjon en gang frem i tid [:)]

Heisann!
Velkommen skal du være!
Så flott at dere har bestemt dere for å få barn da!
Jeg er "prøver" og håper på å bli gravid, heldst med en gang.
MEn selv om du ikke vil prøve med en gang, har du nok mange forventninger, som du vil skravle litt om.
Her inne er det mye nyttige tips og råd å plukke opp, som kan være godt å ha med seg når du vill sette i gang å prøve!
Lykke til iallefall[:D]

Takk, og ja, det var hyggelig å komme til den avgjørelsen. Jeg har egentlig vært klar en stund, men jeg har vært bestemt på at jeg ikke skal tvinge frem noen avgjørelse hos kjæresten min, for jeg tror det er viktig å føle seg klar for sin egen del og ikke for partnerens. Når han en dag kom og fortalte at nå hadde han lyst, og gjerne så snart som mulig var det det herligste jeg har opplevd noen gang!

Har allerede bestilt gratisboken "graviditet, fødsel og den nye familien" og kjøpt folat. Begynt å kikke på røykekutt-sider, men jeg er nok ikke motivert før den tollfri-kartongen min med røyk begynner å bli tom...

I mellomtiden er det bare å lese, henge med på forumet, glede seg med alle de som er gravide eller har fått barn, og vente... [;)]