Flere langtidsplanleggere her?

lenemor

Forumet er livet
Jeg og samboeren min har nettopp bestemt at vi er klare for å bli tre (eller fler???), men ettersom jeg er student må vi vente littegrann før vi kan begynne. Selv om sjansene er små kunne vi være så heldige at vi fikk det til med en gang, og da ville termin falt midt i praksisperioden min til neste år. Derfor må vi vente helt til mars med prøvene (så får jeg heller skrive bacheloroppgaven og ta eksamen med et lite knøtt om vi skulle være så heldige å få det til rimelig raskt etter prøvestart).

føler at jeg er litt alene her, ettersom alle andre later til å være gravide, småbarnsforeldre eller aktivt prøvende. Hadde vært hyggelig å høre fra andre som bare går og venter på å kunne begynne med vitaminer og slutte med prevensjon en gang frem i tid [:)]

Heisann!
Velkommen skal du være!
Så flott at dere har bestemt dere for å få barn da!
Jeg er "prøver" og håper på å bli gravid, heldst med en gang.
MEn selv om du ikke vil prøve med en gang, har du nok mange forventninger, som du vil skravle litt om.
Her inne er det mye nyttige tips og råd å plukke opp, som kan være godt å ha med seg når du vill sette i gang å prøve!
Lykke til iallefall[:D]

Takk, og ja, det var hyggelig å komme til den avgjørelsen. Jeg har egentlig vært klar en stund, men jeg har vært bestemt på at jeg ikke skal tvinge frem noen avgjørelse hos kjæresten min, for jeg tror det er viktig å føle seg klar for sin egen del og ikke for partnerens. Når han en dag kom og fortalte at nå hadde han lyst, og gjerne så snart som mulig var det det herligste jeg har opplevd noen gang!

Har allerede bestilt gratisboken "graviditet, fødsel og den nye familien" og kjøpt folat. Begynt å kikke på røykekutt-sider, men jeg er nok ikke motivert før den tollfri-kartongen min med røyk begynner å bli tom...

I mellomtiden er det bare å lese, henge med på forumet, glede seg med alle de som er gravide eller har fått barn, og vente... [;)]

hei hei og velkommen hit [:D] Så gøy at dere skal prøve å få barn snart [:D] Jeg var nyutdannet sykepleier i vår, og vi sluttet på prevensjon i mai før jeg var ferdig på skolen.. Fordi jeg hadde planer om å få jobba 6 mnd før jeg evt måtte ta permisjon.. (man får ingen penger utenom engangsstønad om man får barn rett etter endt utdanning). Men så måtte jeg vente 3 mnd på mensen etter pilleslutt, og nå venter jeg igjen... nå har det gått 60 dager siden siste mens... Så skal til gyn å sjekke ut litt i november.... Så hvis du går på p-piller hadde jeg sluttet nå og heller brukt annen prevensjon frem til dere skal prøve, da det er MANGE som sliter med syklusen etter å ha sluttet på pilla...

LYKKE TIL [:)]

Ja, har tenkt på det, men det virker så utrolig trælete å skulle begynne med kondomer igjen.... noe så usexy! Men, jeg bør vel ta en tur til i tenkeboksen kanskje?

Dere får ha lykke til med forsøkene deres - det klaffer nok til slutt!! Kanskje det er en baby som har bestemt seg for å bli deres, og så ligger hans/hennes egg litt bak i køen [;)]

Så hvis du går på p-piller hadde jeg sluttet nå og heller brukt annen prevensjon frem til dere skal prøve, da det er MANGE som sliter med syklusen etter å ha sluttet på pilla...
Signerer den,jeg,Trine82! [:D] Veeeldig sant,selv om det ikke skjedde meg! [;)]

så frustrerende kittekat [:@] så nå har du begynt på pilla igjen? så du var gravid for en tid tilbake også..... Men er jo viktig å være to om det da, og det er kanskje ikke så dumt å ha utdannelsen ferdig?? Lykke til uansett, tiden går jo fort.. [;)]

Jeg skjønner at jeg har vært ute av prevensjons-livet en stund, etter 10 år på pillen... hva i all verden er ring??
Plaster forstår jeg jo, men hva er fordelen i forhold til pillen - har det med mengden hormoner å gjøre eller noe slikt?

p.ring er en ring som skal sitte inne i skjeden.. har ikke prøvd det men skal hvist være helt greit.. Det er sikkert mengden hormoner, ikke veit jeg... Men er mange flere som sliter å komme tilbake til syklusen med p-piller enn med plaster og ring... Men akkurta hvorfor vet jeg ikke... kanksje noe med at du da får en jevn lav hormondose.... Mens med pillene får man en plutselig hormondose en gang om dagen... Ikke veit jeg... [8|]

takk... følte meg litt teit som ikke visste dette men det er greit når det finnes søte mennesker som gidder å fortelle meg det.[:D]

Jeg får vel ta en prat med legen min kanskje?

nei det er vel ikke teit... Jeg veit det jo ikke selv.. Bare det jeg har fått med meg etter å ha lest om historiene til folk her... Og siden jeg selv sliter så innmari med syklusen min etter pilleslutt [:@] Prat med legen du, så vet han hva som surrer minst med kroppen hehe... Hvor gammel er du forresten? Klem fra Trine

hei! velkommen!![:)] jeg leste at du hadde bestilt en gratis bok, hvor har du fått tak i den? fikk lyst på den jeg også! [;)]

jeg er 33, og samboeren 35, så vi føler at det er på tide å sette igang - første gang for begge to så...

Gå inn her; http://www.libero.no/Pages/General/Article.aspx?id=8073 og trykk på "bestille den her", så skriver du bare i mailen at du vil ha boken og adressen din. Jeg fikk bokaetter to dager - sendte mail på søndag og den lå i postkassa i går...

JA!! Å så flott at det er flere som meg her!! Jeg er også student og vi har bestemt oss for å vente til mars/april med å begynne prøvingen slik at det på best mulig måte passer med utdannelsen min. Greit å vite at det er flere som "må vente" litt[:)]

Jeg også! [:D]
har egentlig sluttet på pillen nå, men har funnet ut at vi "må" vente noen måneder .. har nemlig praksis til høsten så det passer litt dårlig midt oppi der ..
kan jeg spørre hva dere går for noe? utdannelse altså?

Pelota og miss85; så deilig å se at vi er i samme båt, og nå ser det jammen ut som om vi kommer til å ha omtrent samme pp også [:D]

Jeg går nå andre året på barnevernpedagog-studiet. Studiet er treårig, så jeg er nesten halvveis[:)]

Hei!
Er vel nesten i samme båt jeg også, men ikke helt [:D]
Akkurat nå har jeg ett år permisjon fra studier, er ferdig med første året og har to år igjen. Fikk verdens skjønneste gutt i begynnelsen av august [:D]
Han var ikke planlagt, jeg og samboeren min hadde også planlagt å vente med barn i og med at jeg begynte på et treårig studie i fjor høst. Men slik ble det ikke, i desember viste testen at vi skulle bli en til [:D]

Vi vil gjerne ha en til med ikke alt for langt opphold, men nå bor vi 3 stykker på 48 kvm. Så vi må finne oss et nytt sted å bo først, regner med at det skjer til våren.
Satser på å sette igang med nr.2 i august/september [:D]

Ikke vær redd for å få barn under utdannelse, du får mer penger fra lånekassa når du får barn! [;)]

Hei jenter!

Jeg vil nå få ønske dere nykomlinger lykke til da, når den tid kommer. [;)]

Når det gjelder prevansjon så er det vel kanskje lurest å bruke noe uten hormoner, for det forstyrrer jo ikke syklusen sånn. Men man vet jo aldri, man kan jo bli gravid rett etter pilleslutt, eller man kan ende opp med å prøve leeenge. Søskenbarnet mitt ble gravid første pp etter p-pilleslutt, og hun hadde brukt hormonbasert prevansjon i flere år.

Så hva er best da? Hvis jeg hadde hatt bare noen bestemte perioder hvor jeg kunne prøve, ville jeg nok vurdert andre ting.

Vi har jo brukt kondom her i huset. I begynnelsen var det veeldig uromantisk, men når man får skikkelig "taket" på det tar det jo ikke mange sekundene å sette på dingeli-dong-dongen![;)]

klem!

Back
Topp