Flere lærere her?

kreativmamma

Glad i forumet
Jeg er lærer, og skal starte med en ny førsteklasse til høsten. Jeg kjenner veldig på samvittigheten min ovenfor elevene når jeg må forlate dem midt i skoleåret - kanskje allerede i løpet av høsten hvis formen blir dårlig. Noen som kjenner seg igjen?
Gruer meg veldig til å fortelle det til ledelsen, og lurer på når det er best å si noe. Skoleåret avsluttes jo når jeg bare er snaut 8 uker, og det føler jeg blir litt tidlig - samtidig som jeg jo vil være nesten 16 uker når vi starter opp igjen i august... Er det litt sent å si noe?

Hei! Jeg er lærer på en ungdomsskole, og syns dette var helt forferdelig vanskelig første gangen. I ettertid har jeg begynt å tenke at vi må tenke på det som en vanlig jobb, og du må gjøre det som er best for deg. Jeg skal egentlig følge klassa mi gjennom 10.trinn til høsten (med påfølgende eksamener), men jeg kan ikke planlegge graviditet ut i fra hvilken klasse jeg har. Jeg tenker bare at jeg er ikke uerstattelig, og at elevene kommer til å klare seg veldig bra ;) Når det gjelder ledelsen, så er planen å ikke si noe før jeg er tilbake, eventuelt ringe rektor i sommerferien. Jeg mistet i uke 11 sist, og var veldig glad jeg ikke hadde sagt noe til ledelsen da. Husk også at ledelsen vet at vi blir gravide når de ansetter unge damer.
Jeg høres kanskje litt kynisk ut, men hos oss så er folk ut og inn av fødselspermisjon, og det rynkes ikke på nesa av den grunn. Foreldrene (de fleste i alle fall - hehe) forstår veldig godt at vi også har et liv ved siden av jobb :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er også lærer og skal følge en klasse gjennom 10. til høsten.
Jeg tenker helt likt som Medønskeomentil2015.
Kommer ikke til å si noe til ledelsen før etter sommerferien.

Fra mobil.