Flere kaffeelskere her??

Firkløver26

Blir kjent med forumet
Februarlykke 2022❄️
Flere som er glad i kaffe? Hvor mange kopper drikker dere om dagen? Har prøvd å holde meg til en kopp, men det merkes at det er litt lite:smiley-ashamed008 vet noen om det er forskjell på koffeininnholdet i traktekaffe og bønnekaffe?:Heartred

Jeg er glad i kaffe, men drikker vanligvis ikke mer enn tre kopper per dag uansett. Nå kjenner jeg at det frister mindre med kaffe faktisk, blir litt kvalm av det, så det hjelper jo på. Ellers er trikset mitt å kun forsyne meg med en halv kopp om gangen, da kan jeg forsyne meg flere ganger i løpet av dagen ;)

Hva mener du med bønnekaffe?

Ja, men kaffe smaker ikke så godt/frister ikke så mye, og det er skikkelig nedtur merker jeg :shifty:

Flere som er glad i kaffe? Hvor mange kopper drikker dere om dagen? Har prøvd å holde meg til en kopp, men det merkes at det er litt lite:smiley-ashamed008 vet noen om det er forskjell på koffeininnholdet i traktekaffe og bønnekaffe?:Heartred

JA! Drikker ca to kopper nå for dagen, men noen ganger tar jeg de største koppene jeg finner:angelic: Ellers har jeg funnet to gode koffeinfrie alternativ så da kan jeg fortsette å drikke på det til jeg blir grønn etter koffeinkvoten er dekket:cat:

Jeg er glad i kaffe, men drikker vanligvis ikke mer enn tre kopper per dag uansett. Nå kjenner jeg at det frister mindre med kaffe faktisk, blir litt kvalm av det, så det hjelper jo på. Ellers er trikset mitt å kun forsyne meg med en halv kopp om gangen, da kan jeg forsyne meg flere ganger i løpet av dagen ;)

Hva mener du med bønnekaffe?
Det var et lurt triks!:) Sånn kaffemaskin som maler bønner, husker ikke helt hva det heter hmm, espresso?:)

JA! Drikker ca to kopper nå for dagen, men noen ganger tar jeg de største koppene jeg finner:angelic: Ellers har jeg funnet to gode koffeinfrie alternativ så da kan jeg fortsette å drikke på det til jeg blir grønn etter koffeinkvoten er dekket:cat:
Hehe, store kopper tar jeg gjerne og:woot: Hvilken koffeinfri kaffe er det? Det har jeg ikke prøvd enda, så det må jeg kjøpe meg og:)

Hehe, store kopper tar jeg gjerne og:woot: Hvilken koffeinfri kaffe er det? Det har jeg ikke prøvd enda, så det må jeg kjøpe meg og:)

Friele sin koffeinfrie traktekaffe er faktisk god!
På jobb har jeg kjøpt min egne koffeinfrie pulverkaffe. Den var dyr, men også veldig god! Husker ikke merket, men kan sjekke på jobb imrn:)

Jeg er over gjennomsnittet glad i både kaffe og energidrikker. «Monster» sin Mango Loco er farlig god! Men nå prøver jeg å begrense inntaket på begge deler.. Hvis jeg skal tidlig avgårde så tar jeg en liten kopp før jeg drar, men om jeg har fri eller jobber sent så prøver jeg å drøye til litt utover dagen. Prøver å holde meg til 1-2 kopper pr dag, pluss at jeg har en Monster stående i kjøleskapet som jeg tar en liten slurk av i ny og ne:D

I uke 4 og 5 drakk jeg to kopper til dagen. Men nå i uke 6 frister det ikke et sekund med kaffe.. er vanligvis kaffoman! Pleier å komme tilbake etter uke 10++ merker litt hodepine i «nedtrappingen»

Det er forskjell på traktekaffe og espresso ja, men husker jo ikke hva forskjellen var. Lurer på om det var ca 60(mg?) koffein per desiliter i traktekaffe mot det dobbelte i espresso. Men så drikker man jo mer trakt enn espresso så da går det litt opp i opp. Men ikke stol på mine tall, sjekk det opp :)

Jeg er over gjennomsnittet glad i både kaffe og energidrikker. «Monster» sin Mango Loco er farlig god! Men nå prøver jeg å begrense inntaket på begge deler.. Hvis jeg skal tidlig avgårde så tar jeg en liten kopp før jeg drar, men om jeg har fri eller jobber sent så prøver jeg å drøye til litt utover dagen. Prøver å holde meg til 1-2 kopper pr dag, pluss at jeg har en Monster stående i kjøleskapet som jeg tar en liten slurk av i ny og ne:D

Den monsteren er min svakhet også. Er ikke så veldig begeistret for kaffe, men hadde ikke klart meg uten energidrikke. Ble tipset om å kjøpe f.eks 2 små redbull eller 2 powerking istedenfor en 500ml boks så jeg kan porsjonere koffeinet utover dagen. Jobber turnus og merker at det er veldig tøft med sein-tidlig og begrensinger på koffein :woot:

Den monsteren er min svakhet også. Er ikke så veldig begeistret for kaffe, men hadde ikke klart meg uten energidrikke. Ble tipset om å kjøpe f.eks 2 små redbull eller 2 powerking istedenfor en 500ml boks så jeg kan porsjonere koffeinet utover dagen. Jobber turnus og merker at det er veldig tøft med sein-tidlig og begrensinger på koffein :woot:

Hvis jeg skal følge det tipset så tror jeg at jeg må be Monster produsere MangoLoco i små bokser:hilarious::hilarious:

Finnes en oversikt her over innholdet koffein: https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/ :coffee2

Hvis du maler bønner til en vanlig kopp kaffe, ikke til espresso, så tipper jeg det ligner mer på koke- og filterkaffe. En espresso er jo veldig sterk! Men nå gjetter jeg bare :angelic:
Maler bønner til en vanlig kopp ja, satser på at der tilsvarer noenlunde samme koffeininnhold som filterkaffe:smiley-angelic002 kaffe er så godt! Ihvertfall enda, hihi

Elsker kaffe, men har klart å unngå kaffe siden jeg fant ut at jeg var gravid. Utenom to glass Coca Cola forrige lørdag. Men kjenner jeg tenker på iskaffe heeele tiden. Spesielt rundt lunjstider.

Elsker kaffe, energidrikk og pepsi max:angelic: Prøver å holde meg til 1 kopp kaffe om dagen, eller et glass med energidrikk. Jeg har Nespresso maskin med sånne lungo kapsler, så litt usikker egentlig på hvor mye koffein det er i én kapsel..

Elsker kaffe, energidrikk og pepsi max:angelic: Prøver å holde meg til 1 kopp kaffe om dagen, eller et glass med energidrikk. Jeg har Nespresso maskin med sånne lungo kapsler, så litt usikker egentlig på hvor mye koffein det er i én kapsel..
Lungo er vel relativt mild, om jeg ikke tar feil? Hvor mange streker er det på den? Tipper at sånn ca. medium styrke tilsvarer traktekaffe (tatt ut av løse lufta og sammenligning av smak) :happy:

Lungo er vel relativt mild, om jeg ikke tar feil? Hvor mange streker er det på den? Tipper at sånn ca. medium styrke tilsvarer traktekaffe (tatt ut av løse lufta og sammenligning av smak) :happy:

Den jeg bruker mest har styrken 4 på en sånn skala :) så har jeg noen som er 5 og 6 også

Vanlig lungo? Den oransje? Det er 89 mg per kopp. Sjekket selg tidligere i dag :) Vi kan drikke to kopper ca. Tipser ellers om lungo koffeinfri. Den er faktisk veldig god! Kan drikke 200 kopper dagen av den :hilarious: (1mg per kopp). Oversikten er her: https://www.caffeineinformer.com/caffeine-content/nescafe-dolce-gusto.

Back
Topp