Flere? Hjerteformet livmor

precious2013

Glad i forumet
Som har hjerteformet livmor her?
Jeg fikk vite det da jeg skulle på vekst sjekk (UL) i uke 35. Jordmor sa, du vet du har hjerteformet livmor?
Ehhh, nei?
Men lille Matheo kom i uke 37 så ble ikke premature, som er kjempe bra[:D]
Fikk beskjed om at hjerteformet livmor kunne øke abort og for tidlig fødsel.

Noen som har erfaring er? Og de som har fått flere barn[:)]

Har ikke det selv, men ville bare tipse om at mange fler går inn på tråden din om du skriver hva den handler om i overskrifta :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Har ikke det selv, men ville bare tipse om at mange fler går inn på tråden din om du skriver hva den handler om i overskrifta :)

OK=) Takk!

jeg fikk å beskjed om at jeg har hjerteformet livmor, men fikk absolutt ingen mer informasjon enn de, utenom at hun sa; vi får ta det senere.

ORIGINAL: heidi.a

jeg fikk å beskjed om at jeg har hjerteformet livmor, men fikk absolutt ingen mer informasjon enn de, utenom at hun sa; vi får ta det senere.

Fikk ikke nå beskjedpå ultralyden i uke 35 jeg heller. Men fikk informasjon om det i ettertid...

Jeg har hjerteformet livmor - jeg fikk vite det da jeg var gravid første gang. Jeg var gravid med tvillinger, og begge fostrene hadde festet seg på den ekstra skilleveggen i midten av livmoren. Der fikk de ikke nok næring og jeg mistet den ene i uke 13 og den andre i uke 14. Etter det har jeg mistet 3 ganger til, om det er på grunn av dette er uklart, ettersom det skjedde tidligere i svangerskapet.

Slike misdannelser i livmoren fører gjerne til at den er mindre fleksibel og tøyelig. William ble liggende i seteleie pga dette, han hadde ikke nok plass til å snu seg, og han ble født i uke 35. Fikk høre etterpå at jeg var heldig som fikk gå såpass lenge! Det gikk heldigvis kjempefint med ham! [:)]

Det er mange grader av hjerteformet livmor, noen har bare en liten skillevegg - som aldri behøver å skape noen problemer i det hele tatt, andre har større skillevegger som deler livmoren nesten helt i to. Hvis de ikke er for store kan de også fjernes ved operasjon om man mener de skaper problemer, men det behøver altså absolutt ikke å gjøre det!

jeg har det.. har hatt to sa'er, men vet ikke m det var derfor.. har ikke født for tidlig, men har født en i seteleie.. fikk ikke noe info om det når jeg fikk vite det, men har aldri vært noen vanskeligheter med det..
eller, hadde kobberspiral, å den forsvant opp i toppen på ene sida av livmora å kilte seg fast, å de sa det kunne være fordi jeg hadde hjertformet livmor da.. men aner ikke..

Back
Topp