Flere her uten eggledere?

Surra88

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Hei.
Jeg er helt ny på det her, ble lagt inn på sykehuset på lørdag med mistanke og blindtarmbetennelse. Visste at jeg var gravid og informerte de om det, de ville ha meg ultralyd før operasjon men fordi det tok så tid og få svar på coronaprøven så rakk de ikke ultralyd. Ble trilla inn til operasjon med beskjed om at blindtarmen skulle bort og ble trilla ut med blindtarmen inntakt men uten den siste egglederen jeg hadde igjen. Hadde exu for 5år siden også og da igjen nå, så her sitter jeg uten eggledere og med spørsmål jeg ikke vet hvor jeg skal hendvende meg for svar..
Jeg vet jeg ikke lenger kan bli gravid på den naturlige måten og at vi må ha hjelp så henvisning er allerede sendt.
Men hvordan fungerer kroppen uten eggledere? Får jeg mensen? Egget går jo gjennom egglederen uansett om det er befrukta eller ikke? Hvor kan jeg får svar på alle spørsmålene mine? Hva kan jeg forvente av oppfølging og hjelp fremover?
Jeg blir litt gal av det her, hvorfor kunne ikke hode mitt bare funket før jeg ble skrevet ut av sykehuset så jeg kunne spurt om alt der..

Dette ble langt og rotete, måtte bare få det ut en plass og dette er vel eneste stedet der folk faktisk forstår at det er tøft og vanskelig..

Du får mensen ja. Oppbygging av slimhinner i livmoren fortsetter som før, det samme med modning av egg. Egget faller ut i buken når eggcysten sprekker, og så får du mens som følge av at det ikke slår seg ned et befruktet egg i livmora.

Du får mensen ja. Oppbygging av slimhinner i livmoren fortsetter som før, det samme med modning av egg. Egget faller ut i buken når eggcysten sprekker, og så får du mens som følge av at det ikke slår seg ned et befruktet egg i livmora.
Takk for svar:happy:
Synes dette er så vanskelig men prøver og tenke positivt, får bare ta tiden til hjel og fordøye det mens jeg venter i spenning på innkalling til porsgrunn..

Du blir innkalt til en forsamtale før oppstart med IVF. Jeg ville laget en liste med spørsmål og stilt de der! :happy: Min erfaring er at man ikke får veldig mye oppfølging i form av samtaler og sånt når behandlings er i gang. Man møter jo leger ved ultralydundersøkelser og sånt, og da må man bare fyre løs det man har av spørsmål. Ellers er det ganske sånn samlebåndfølelse. Jeg har fått mest informasjon her inne og gjennom google, vil jeg si! :joyful: Ønsker deg masse lykke til!

Jeg har heller ingen eggledere. Har operert for endometriose på den ene og hatt en exu i 2017 på den andre.

Har regelmessig syklus og får mens som normalt. Men egget trenger hjelp til livmoren, så for meg ble IVF eneste alternativ for å kunne få barn.

Er en ganske kjip beskjed å få, men jeg fikk en frisk gutt i 2019 ved hjelp av IVF, så det kan gå helt fint:Heartred

Du blir innkalt til en forsamtale før oppstart med IVF. Jeg ville laget en liste med spørsmål og stilt de der! :happy: Min erfaring er at man ikke får veldig mye oppfølging i form av samtaler og sånt når behandlings er i gang. Man møter jo leger ved ultralydundersøkelser og sånt, og da må man bare fyre løs det man har av spørsmål. Ellers er det ganske sånn samlebåndfølelse. Jeg har fått mest informasjon her inne og gjennom google, vil jeg si! :joyful: Ønsker deg masse lykke til!
Takk for svar:happy: da vet jeg litt mer hva som venter meg:happy:

Jeg har heller ingen eggledere. Har operert for endometriose på den ene og hatt en exu i 2017 på den andre.

Har regelmessig syklus og får mens som normalt. Men egget trenger hjelp til livmoren, så for meg ble IVF eneste alternativ for å kunne få barn.

Er en ganske kjip beskjed å få, men jeg fikk en frisk gutt i 2019 ved hjelp av IVF, så det kan gå helt fint:Heartred
Det var en veldig kjip beskjed og få ja, men vi gir ikke opp fordet. Dette var 5.gangen vi mistet og jeg sitter igjen med ekstremt mye skyldfølelse for problemet har ikke vært å bli gravide tidligere selvom jeg bare hadde 1eggleder problemet var at jeg ikke klarte og holde på det men ingen fant ut hvorfor og røyk den andre egglederen også.
Så det blir ivf siden det ikke er mulig på annet vis og vi håper så inderlig at jeg da skal klare og holde på det så vi endelig kan få en liten tass i hus vi også:Heartred

Det var en veldig kjip beskjed og få ja, men vi gir ikke opp fordet. Dette var 5.gangen vi mistet og jeg sitter igjen med ekstremt mye skyldfølelse for problemet har ikke vært å bli gravide tidligere selvom jeg bare hadde 1eggleder problemet var at jeg ikke klarte og holde på det men ingen fant ut hvorfor og røyk den andre egglederen også.
Så det blir ivf siden det ikke er mulig på annet vis og vi håper så inderlig at jeg da skal klare og holde på det så vi endelig kan få en liten tass i hus vi også:Heartred

Krysser fingrene for dere:signs003

Jeg vet ikke ha jeg skal si,men sender deg ett :Heartbigred.
Det må være en helt grusomt beskjed å få.
Lykke til!

Back
Topp