Flere her som er sykemeldte?

Nystart1975

Betatt av forumet
Jeg ble sykemeldt for halvannen uke siden, og skal tilbake til legen i dag for videre vurdering, kjenner at formen er er den samme...veldig laber, trøtt og null energi :/ Har en førsteklassing, samt hus og hjem som jeg føler jeg bruker all min energi på. Det vil si jeg ønsker å ha energi til gutten min.
Er hjelpepleier av yrke og da blir det tidvis tunge tak, vet jeg at jeg hadde slitt på hjemmeban om jeg skulle jobbet slik formen er nå, ikke meningen å høres negativ ut her altså ;) Men kjenner at jeg sliter litt med dårlig samvittighet i forhold til jobb og har normalt veldig høy terskel for å være hjemme fra jobb... tror nok sjefen min vil ha meg tilbake i redusert, men både kroppen og magefølelsen sier "slapp av" ....
Andre som føler det litt slik? eventuelt noen tips for å "fjerne den dårlige samvittigheten"? ;) (er vel typisk damer)

Ha en fin dag :D

Jeg er ikke sykemeldt nå men jeg vet at jeg kommer til å bli det .
Jeg håper å holde ut lengst mulig da. Hos meg er det bekkenet som ryker.

Men du skal ikke ha dårlig samvittighet for det at du er hjemme. Du er mamma først å fremst, så å fungere hjemme er viltigst. Det er å viktig å ikke presse for mye. Da blir veien tilbake enda lengre. Det har jeg prøvd selv.
Så vis du føler fomrmen ikke er bedre så får du lengre sykemelding å fokuserer på deg selv :)

Tenk på din egen helse nå og ikke ha dårlig samvittighet for det.:) noen ganger må man det. Når kroppen sier at du må slappe av så bør en lytte til det. Ihvertfall når en er i en sårbar situasjon som jo graviditet er.:)

Er 100% sykemeldt. Har vært det i 6 uker pga dårlig form. Men her har jeg ikke energi til ting på hjemmebane heller. Stakkars mannen min som må styre med alt:)

Jeg er sykemeldt, har vært det siden rett før påske. Skal til legen neste uke, så får se hva som skjer da. Men er fortsatt kvalm hele tiden og lite energi:( har en på snart to som krever sitt også, så det tar igrunn det jeg har av energi. Utrolig kjipt å ikke være i form, men vi kan jo faktisk ikke noe for at formen er dårlig. Er litt spent på den legetimen, om han syns jeg må tilbake i jobb. Håper virkelig det går over snart, ganske kjedelig å ikke gjøre noe..

Jeg er sykemeldt og har vært det siden før graviditeten. Møtte veggen etter alt for høyt arbeidspress over for lang tid. Kroppen stoppa rett og slett...
Hadde håpet på å komme tilbake i gradert sykemelding ila sommeren, men nå ble jeg oppsagt pga nedleggelse av min avdeling..

Er ikke nå, men kommer til å bli delvis sykemeldt etter fagprøven (3 uker til). Bekkenet verker, og jeg er bare utslitt. Gir 100% på jobb, og har 0 energi når jeg kommer hjem.. Går utover både barn, mann, hus og hjem:-( godt det finnes lettvinne middager;-)

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg ble 100 % sm.fortsatt, frem til og med 20.05.
Skal på svangerskapskontroll den dagen (uke 13) Ønsker dere alle fortsatt lykke til! :D

Jeg har vært sykemeldt nå i 6-7 uker (hovedsaklig pga kvalme). Har tidligere prøvd med 50%, men det endte med at jeg slet meg helt ut. Kvalmen ble værre, klarte ikke få i meg noe, og ble til slutt innlagt i flere dager... Så det beste er absolutt å lytte til kroppen! :)
Har kjempe dårlig samvittighet for det, men prøver å tenke at det er det beste for meg og babyen akkurat nå :)

Ja jeg er 100% sykmeldt t.o.m 17.05, vært det siden 20.03.. mulig det blir forlenget ut mai. Så kanskje begynne et par dager i uka fremover.. får se an litt. Jeg har ikke dårlig samvittighet, det viktigste er at den lille har det bra, jobben blir ikke borte :)

Jeg er ikke sykemeldt, men burde absolutt vært det! Huset ser ikke ut og må faktisk få inn vaskehjelp til helgen, da jeg ikke orker noe annet enn jobb og sove om dagen. Lager ikke mat, vasker ikke klær eller hus. Føler alt hoper seg opp, men klarer ikke gjøre noe med det. Lagde lasagne i forigårs, men oppvasken står fremdeles på bordet istedenfor i oppvaskmaskinen.. Uff :sorry:

Jeg er nettopp blidt en dag i uke.. Er så trøtt å sliten å har ikke noe tilovers for di hjemme :/ så da snakket jeg med legen og ba om ein dag i uka jeg kan samle meg litt :)

Jeg har vært sykemldt i 3 uker nå. Er kvalm, trøtt og tom for energi. Pressa meg gjennom påska på jobben, for ikke å gjøre det vanskelig for de der med å prøve å få inn vikarer på vaktene mine. Men etter påske kasta jeg inn håndkleet for en periode. Skal til legen i morgen, og da blir jeg nok videre sykemeldt. Fastlegen min er veldig forståelsesfull og grei. I motsetning til sjefen, som mener symptomene er hormonelle, og at jeg ikke blir bedre av å være hjemme...

Jeg har vært sykemldt i 3 uker nå. Er kvalm, trøtt og tom for energi. Pressa meg gjennom påska på jobben, for ikke å gjøre det vanskelig for de der med å prøve å få inn vikarer på vaktene mine. Men etter påske kasta jeg inn håndkleet for en periode. Skal til legen i morgen, og da blir jeg nok videre sykemeldt. Fastlegen min er veldig forståelsesfull og grei. I motsetning til sjefen, som mener symptomene er hormonelle, og at jeg ikke blir bedre av å være hjemme...
Så utrolig dumt sagt av sjefen din:o blir iallfall IKKE bedre av å være på jobb når en er dårlig..

Har vært sykemldt siden 19.05.2014, er nå 90% sykemld frem til 05.05, begynner da for fullt. :-) skal bli gått, men har jo brukt opp sykemld retten min. Så må være friskmlt i 26 uker, vil da si helt frem til permisjonen. Så akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad jeg er ansatt i kommunen og at det er IA bedrift. :-)

Du burde følge magefølelsen, og du skal ikke ha dårlig samvittighet. Det er din kropp, det er du som kjenner den å må lytte til den. Pluss at du har leieboer i magen, så kroppen har nok mere rett enn arbeidsgiver :-) :-P

Jeg er 40 % sykemeldt i håp om forebygge at bekkenet ikke skal bli verre.. Det hjelper nok litt, men det går nok bare en vei desverre så sykemeldingen vil nok vedvare og sikkert øke etterhvert. Jeg har høy terskel for å være hjemme fra jobb, men pga bekkenet og en del andre grunner har jeg for første gang ikke dårlig samvittighet for at jeg må ta det litt med ro i dette svangerskapet.. :)

Jeg har vært sykemeldt i 2 uker grunnet blødninger. Alt er bra men man blir jo redd. Regner med jeg starter på jobb igjen førstkommende mandag!

Jeg ble sykemeldt to dager i uke 7 pga at jeg var sykt kvalm. Presser meg på jobb siden jeg for tiden jobber 50% på natt men skal tilbake til min faste 100% stilling 3 mnd før termin. Har mye å si for hva jeg får i permisjonspenger så det må bare gå. Har ikke klart å være i full jobb i de tre andre sv.sk men så lenge det bare er jeg som sliter og ikke går ut over babyen skal jeg holde ut :-)

Back
Topp