Flere gravide vegetarianere her?

Nadera

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Jeg er gravid, og straks i uke 20. Har vært vegetarianer i mange år, og har hatt gode verdier hele veien.

Samtidig skjønner jeg at dette er mer utfordrende når man blir gravid. Jeg tok blodprøver i uke 12, og da var alle verdier fine. Har dere tatt blodprøver senere i svangerskapet også for å følge med? Ser det er en del som sliter med lavt jern (uavhengig av kosthold), men er det flere ting man bør være obs på? Jeg tar Omega 3-olje.

Lurer også på om det gikk greit under amming, eller om dere trengte tilskudd da.

Jeg er ikke vegetarianer, men kjenner ei som har vært det i sikkert 15'ish år nu og har tre barn. Alt har gått bra for hu både svangerskap og amming. Ungan hennes hadde definitivt ikke noe problem med vektoppgang :P
Spirulina er et godt kosttilskudd for vegetarianere da det er rent algepulver og tettpakket med mye næringsstoffer. :)

Eg åt ikkje kjøtt i mine to første svangerskap. Hadde ikkje jern- eller vitaminmangel før svangerskapet og tok heller ikkje ekstra tilskudd som gravid (tok folat og tran).

Fekk jernmangel etter svangerskapa, men det gjorde eg denne gongen og - så eg trur ikkje det hadde noko med kjøtt/ikkje kjøtt å gjere.

Back
Topp