Flere godt voksne her?

Det har ikke falt meg inn at det i det hele tatt skal være et tema å kritisere. Jeg har flere venninner på min alder som har fått barn de siste årene og tror virkelig det blir vanligere og vanligere. :happy:
Heilt einig!! Men eg bur i Oslo, så det er vel kanskje vanlegare her. Uansett, det er jo også veldig mange fordeler med å ha ein del livserfaring før ein får barn. Eg og mannen har for øvrig også ein lang IVF-kamp bak oss for å få nr. 2, som eg nevnte over her. Håpar for oss alle modne damer her at dette går vegen!!! ❤️❤️

Jeg blir også 41 før termin. Krysser fingrene for at vi kommer i mål :happy:Er skikkelig spent på hva slags kommentarer vi får når vi forteller om dette. Kjenner at jeg ikke er klar for kritikk for at vi er godt voksne :hungover:
Det må du ikke tenke på, jeg tipper alle deres nærmeste blir overlykkelige for at det endelig traff blink lykke til

Blir 39 før fødsel, så hører vel til i denne kategorien:happy:

Å være voksen mor og trygg på seg selv, gjør kanskje alder til en fordel. Selvstendighet og ro i livet. Men, jeg er så innstilt at nettopp pga alder så er det stor risk for å miste, så jeg klarer liksom ikke forholde meg til graviditeten overhodet. Tar tilskudd og drikker ikke alkohol, å er jo her på forum som gravid, men veldig pragmatisk og fornuftig, ikke påkoblet følelser. Hvis det gir mening..

Målet bare å komme seg over nyttår og få kommet til legen for å forhåpentligvis få en bekreftelse på liv og at ting er ok:happy: Så andre ser frem til jul, mens jeg egentlig bare vil ha den overstått :joyful:

Hei va er godt voksen da? jeg er 36 og ser på meg selv som godt voksen :) har 2 barn fra før på 16 straks 17 og 12 år.

Jeg og mannen møttes ikke før jeg var 31, og vi var jo ikke annet enn venner før jeg ble 32. Så da til å få barn når jeg er 35, 37 og 40 er jo greit nok. VI brukte nesten to år på å unnfange nr 1.

Men merker at jeg synes det er kjedelig å være sist ute. Min bror fikk barn tidlig, hans yngste er 10. Min svoger også, der er yngste 14. Min svigerinne har på 10, 8 og 6, og så kommer mine på 4 og 2 rett etter (alle født på høsten), men synes likevel det er skikkelig kjipt å være sist. Min svigerinne er 5 år yngre enn min mann, så de begynte jo også en del tidligere med barn.

Jeg og mannen møttes ikke før jeg var 31, og vi var jo ikke annet enn venner før jeg ble 32. Så da til å få barn når jeg er 35, 37 og 40 er jo greit nok. VI brukte nesten to år på å unnfange nr 1.

Men merker at jeg synes det er kjedelig å være sist ute. Min bror fikk barn tidlig, hans yngste er 10. Min svoger også, der er yngste 14. Min svigerinne har på 10, 8 og 6, og så kommer mine på 4 og 2 rett etter (alle født på høsten), men synes likevel det er skikkelig kjipt å være sist. Min svigerinne er 5 år yngre enn min mann, så de begynte jo også en del tidligere med barn.
Slik er det her også. Mine søstre har barn som blir 18 år neste år, yngste tantebarn er 14. De vil vel føle seg mer som tanter og onkler for dette knøttet som er på vei, enn søskenbarn. Tror det blir veldig koselig det også da. Jeg har ei niese som elsker de små, og hun kan nok bli en fantastisk barnevakt :Heartpink

Er midt på treet(?), men føler meg nokså voksen. Er 34, og bikker nok 35 før barnet kommer. Har en gutt på snart 7 fra før. Ikke blitt gravid på alle de årene etter han. Er for tiden separert (han er far til begge), og kjenner på enormt mye press knyttet til dette. Var lenge i tvil om jeg skulle gå videre med det, men har ønsket meg det såå lenge, og føler på mange vis at dette var min siste sjanse. Er redd for om jeg takler det alene, og «skam» over å være separert og gravid. Noen som har erfaringer med det? Skal på TUL på torsdag, har en dårlig følelse

Er midt på treet(?), men føler meg nokså voksen. Er 34, og bikker nok 35 før barnet kommer. Har en gutt på snart 7 fra før. Ikke blitt gravid på alle de årene etter han. Er for tiden separert (han er far til begge), og kjenner på enormt mye press knyttet til dette. Var lenge i tvil om jeg skulle gå videre med det, men har ønsket meg det såå lenge, og føler på mange vis at dette var min siste sjanse. Er redd for om jeg takler det alene, og «skam» over å være separert og gravid. Noen som har erfaringer med det? Skal på TUL på torsdag, har en dårlig følelse
Jeg har datet min eksklusivt i over ett år. Han er eksmilitær og har aldri hatt kjæreste før så det går med museskritt. Graviditeten var ikke planlagt men vi har ikke gått på noe prevensjon, noe vi begge har visst. Jeg blir 36 før barnet kommer og vil gjerne beholde. Han ønsker abort, og har sagt at om jeg beholder så går han. Jeg beholder. Og håper at han ikke går. Han er i tenkeboksen nå. Livet as. Jeg syns du er sterk. Og flink. Og barnet ditt får et helsøsken. Du har ingen ting du skal skamme deg over.

Jeg har datet min eksklusivt i over ett år. Han er eksmilitær og har aldri hatt kjæreste før så det går med museskritt. Graviditeten var ikke planlagt men vi har ikke gått på noe prevensjon, noe vi begge har visst. Jeg blir 36 før barnet kommer og vil gjerne beholde. Han ønsker abort, og har sagt at om jeg beholder så går han. Jeg beholder. Og håper at han ikke går. Han er i tenkeboksen nå. Livet as. Jeg syns du er sterk. Og flink. Og barnet ditt får et helsøsken. Du har ingen ting du skal skamme deg over.
Takk for gode ord. Kan ikke være lett for deg heller. Håper han ser hvor fantastisk dette egentlig er! Ønsker deg pg barnet uansett masse lykke til

Heisann
38 her og barn nr 3. Er ganske uvirkelig enda og skal til lege om litt over en uke, da er jeg 8uker.

Legen min var litt bekymret for nipt og kapasitet på sykehus over jul. Fikk først time 18 januar men så avlyste de og ba oss sende henvisning til annet sykehus og har ikke hørt noe siden.
Har dere alle dato for testen?

Ellers er jeg livredd og utslitt

Heisann
38 her og barn nr 3. Er ganske uvirkelig enda og skal til lege om litt over en uke, da er jeg 8uker.

Legen min var litt bekymret for nipt og kapasitet på sykehus over jul. Fikk først time 18 januar men så avlyste de og ba oss sende henvisning til annet sykehus og har ikke hørt noe siden.

Jeg fikk avslag på NIPT test, selv om jeg er 36 når barnet kommer og 13 uker på veg i januar. Skjønner ikke helt det?

Jeg fikk avslag på NIPT test, selv om jeg er 36 når barnet kommer og 13 uker på veg i januar. Skjønner ikke helt det?

Hei. Kan jeg spørre hvor du fikk avslag i landet? Alle har jo krav på dette fra 1 januar, som er over 35 år? Jeg er bare i uke 5, har ikke kontaktet jordmor for å få en henvisning enda. Men er vel i uke 12 i slutten av januar..

Heisann

Hvilket sykehuset hadde du time først?
Går jo ikke an å avlyse, er jo så viktig at du får tatt nipt test i tide

Heisann

Hei!
Jeg blir 38 før fødselen, fikk time slutten av desember for TUL og nipt. Da er jeg i uke 12+.

Nipt er jo mulig å ta i uke 10, skjønner ikke helt hvorfor de velger å vente til uke 12, men ok.

Du har sikkert rett til det, så bare fortsett å ringe rundt og spørre om en time.

Hvorfor er du livredd?

Legen min fikk melding fra sykehuset hvor de ba han søke annet sykehus pga kapasitetsproblemer. Er nok mulig det er pga corona nå. Legen min mente jeg burde ha testen uke 10 så jeg havnet innenfor grensen for 12 uker i tilfelle abort. Så det ikke skulle bli forsinkelser og søknad til nemda.
Jeg har enda ikke mottatt ny time men har ny time hos fastlegen min neste uke. Slik jeg forstår tar det ogsa litt tid å få svar på blodprøvene ved testen.

Er livredd bare generelt.. hehe. Har to store barn fra før og dette er å starte helt på nytt da med ny mann. Er redd for alt rundt og forbi. Hormoner hjelper ikke akkurat på den hysteriske emosjonelle tilstanden

Æsj, ringte sykehuset for å høre ang TUL siden vi over 38år har faktisk krav på dette. Min jordmor hadde sendt henvising men til vanlig OUL. Så når jeg nevnte alderen min så sa hu at jeg hadde krav på dette, men siden det var så fullbooket så så det dårlig ut at jeg kunne få noe TUL.. dette er skikkelig frustrende om de ikke prioriterer meg altså. Ikke min feil at jordmor ikke har skrevet noe om alder. Andre som har opplevd dette?
(Dette har ikke noe med nipt og ul å gjøre som vi allerede har krav på)

Æsj, ringte sykehuset for å høre ang TUL siden vi over 38år har faktisk krav på dette. Min jordmor hadde sendt henvising men til vanlig OUL. Så når jeg nevnte alderen min så sa hu at jeg hadde krav på dette, men siden det var så fullbooket så så det dårlig ut at jeg kunne få noe TUL.. dette er skikkelig frustrende om de ikke prioriterer meg altså. Ikke min feil at jordmor ikke har skrevet noe om alder. Andre som har opplevd dette?
(Dette har ikke noe med nipt og ul å gjøre som vi allerede har krav på)
Jeg vet ikke om jeg forsto helt? Jeg har UL og NIPT i uke 12, alt gjøres samme dag på sykehuset, det var jordmor sendte henvisning til det pga alder. Har man krav på noe utover det? Noe før det? Det er ikke jeg informert om, jeg har tatt UL privat. Når har du fått time til UL og NIPT da? :Heartred

Jeg vet ikke om jeg forsto helt? Jeg har UL og NIPT i uke 12, jordmor sendte henvisning til det. Har man krav på noe utover det? Noe før det? Når har du fått time til UL og NIPT da? :Heartred

ja sånn jeg forstod det så har vi krav på TUL i ca uke 11 før Nipt test/ul. Jeg hadde time opprinnelig til nipt/ul 3 eller 4 Januar, men ringe de å fikk heller 28 Desember for det passet best for meg. Så den 22 des er jeg 11 uker, så skulle jo hatt TUL helst den uka der. Får bare vente på tlf fra sykehuset i håp om at de får skviset meg inn

ja sånn jeg forstod det så har vi krav på TUL i ca uke 11 før Nipt test/ul. Jeg hadde time opprinnelig til nipt/ul 3 eller 4 Januar, men ringe de å fikk heller 28 Desember for det passet best for meg. Så den 22 des er jeg 11 uker, så skulle jo hatt TUL helst den uka der. Får bare vente på tlf fra sykehuset i håp om at de får skviset meg inn
Det visste jeg ikke. Håper de finner en plass til deg!

Back
Topp