Flere godt voksne her?

*Maya*

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Jeg er 40 år og har store barn fra før på 21, 20 og snart 16 år. Når jeg gikk gravid med dem bekymra jeg meg aldri. Tok bare ting som det kom.

Meeeen....sånn er det ikke nå.

Nå er jeg veldig bekymra for om dette skal gå bra og er usikker på hva jeg bør forvente av oppfølging pga alder?

Noen fler som er litt opp i alder og vet hvordan løpet blir for oss?

Jeg er 40 år og har store barn fra før på 21, 20 og snart 16 år. Når jeg gikk gravid med dem bekymra jeg meg aldri. Tok bare ting som det kom.

Nå er jeg veldig bekymra for om dette skal gå bra og er usikker på hva jeg bør forvente av oppfølging pga alder?

Jeg er også litt "oppi åra" og har et voksent barn, men ser ikke ut til at legen her var så bekymret for det. Får ikke første time til svangerskapskontroll før ca. uke 11. Fikk nesten inntrykk av at de forventer at jeg skal miste :)

Jeg ville bare ringt legekontoret/jordmor og hørt hva de tenker. Det jeg derimot ser er at svangerskapsoppfølgingen ser ut til å være mye dårligere nå enn for 10-20 år siden, men kan hende jeg tar feil...

Så hyggelig at vi er flere Er spent på veien videre. Har bestilt meg time til tidlig ultralyd 9.desember så håper alt går bra til det og at vi kan roe nervene pittelitt da.

Jeg blir 37 før knøttet kommer. Har ei på 14 og 2 allerede. Vil bare si at det er ganske deilig å være voksen mamma. Jeg opplevde en annen ro og trygghet med minstemor, sammenlignet med hu første. Vil absolutt si at alder og erfaring er knall å ha med på veien med en liten en!

Jeg blir 37 før knøttet kommer. Har ei på 14 og 2 allerede. Vil bare si at det er ganske deilig å være voksen mamma. Jeg opplevde en annen ro og trygghet med minstemor, sammenlignet med hu første. Vil absolutt si at alder og erfaring er knall å ha med på veien med en liten en!

Dette har jeg tenkt også. Nårcde tre andre var små var jeg mye alene med dem og etter en tid ble jeg alenemamma. Husker tiden med små barn som hektisk og med følelsen av å måtte stå i alt alene.

Ser for meg at jeg nå vet mer og i tillegg har en fantastisk mann som er veldig tilstede. Tror dette blir en helt annen opplevelse og der gleder jeg meg veldig til :happy093

Hei, jeg er 39, rekker bli 40 før den lille kommer. Mannen er 42, blir 43 før fødsel, så vi er godt voksne, ja. Og har to fea før, på fire og to år.

Jeg var sååå rolig som førstegangsgravid, men nå, etter to litt trøblete svangerskap, er jeg mer og mer engstelig..

Så kjekt å se at det er flere av oss:D
Jeg blir 39år før den lille kommer til verden, har fra før en på ungdomsskolen og ei på barneskolen. Er så nervevrak om dagen, skikkelig redd for å miste. Trur jeg skal bestille TUL nå i uke 9-10 eller noe, bare for å roa meg selv ned :shy:

Tilhøyrer også dei modne damene her! :D Er 40 år, fyller 41 før termin. Har eit barn på 5 år frå før som kom på vanleg måte, og så har mannen og eg hatt ein veldig lang veg for å få nr. 2. Men etter fleire egguttak, ein MA og mykje kjemping er me no endeleg gravide igjen. Alt såg fint ut på TUL, så no håpar me inderleg at dette går vegen! ❤️❤️ Dei siste rundane har me gjort IVF hos OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg og dei har gentesta embryoet vårt i forkant (PGT-A), så me veit at embryoet har eit normalt antal kromosom. Så det er iallfall betryggande!

Me gjorde TUL privat og har også fått innkalling til tidleg ultralyd med NIPT-test gjennom det offentlege når eg er 12+0. Og skal også på svangerskapskontroll hos fastlegen før den tid.

Blir spennande å følgja kvarandre her!

Er 39, blir 40 i januar. Har barn på 14,12 og 4 fra før. Har også vært alenemor i mange år, så jeg og opplever en ro og trygghet som eldre mamma med samboer. :Heartred
Skal til TUL om et par uker, og håper på mer info om oppfølging for oss "gamle". :happy:

Er 38, blir 39 før termin. Dette er nr 4, De andre er 11, 10 og 8. Det har vært en travel tid med tre tette, så jeg tenker det gjerne blir litt roligere nå og at de store kan hjelpe mer til med attpåklatten :)
Skal ha TUL og Nipt uke 9-10

Jeg er ikke heltung jeg heller, rekker å bli 36 før termin. Førstegangs da :woot:

Ikke av de yngste jeg heller! Blir 38 før termin. Kjenner på en liten uro jeg også, på om dette går galt. Så i dag ringte jeg for å bli henvist til TUL og NIPT test. Håper det blir snart :) vi har ei på 3.5 år fra før av og jeg hadde ganske mye av ansvaret i starten og tipper det blir litt sånn nå også, siden mannen jobber endel med seg selv, da han ble uføre for noen år siden. Men er veldig leken og er flink pappa når han kan :)

Skulle gjerne hatt en normal hverdag som "alle andre", mem får nå bare stå i det. Det blir sikkert bra tilslutt

Vi er også på din alder og en 11 åring fra før. Har ønsket en til veldig lenge så får håpe det går veien :smiley-angelic001

Jeg er 38, og førstegangs :facepalm:

Har vært i sammen med mannen i 9 år (han er et par år yngre) men det skulle jammen ikke være lett for oss å få barn. Oppdaget endometriose omsider, ganske tilfeldig. Hadde sanering i vår og håper inderlig at det har vært der mye av problemet lå. Har hatt utallige ivf-forsøk, begynte den prosessen i slutten av 2018. Burde begynt lenge før.

Vi håper at det sitter denne gang. :Heartred

Av oppfølging aner jeg ikke annet enn NIPT. Skal ha ny UL på fredag, kontakter fastlegen hvis det fortsatt ser fint ut.

Så kjekt å se at det er flere av oss:D
Jeg blir 39år før den lille kommer til verden, har fra før en på ungdomsskolen og ei på barneskolen. Er så nervevrak om dagen, skikkelig redd for å miste. Trur jeg skal bestille TUL nå i uke 9-10 eller noe, bare for å roa meg selv ned :shy:

Jeg også er skikkelig nervevrak :nailbiting: Har ønska oss dette så veldig så er livredd for å miste nå, for jeg føler tida går litt i fra meg hvis det ikke lykkes nå.
Jeg har bestilt meg time til tidlig ultralyd 9.desember og en samtaletime hos privat jordmor som jeg også brukte i siste svangerskap for 16 år siden. Hun er så fin og beroligende så tenker det er godt å bare få en samtale der og få litt oversikt.
Så blir ultralyd og jordmorsamtale nå før jul sånn at jeg kanskje kan føle meg litt roligere å klare å slappe av i jula :rolleyes:

Er 40 jeg også! Var ganske ung og var alene ved første, så håpte jeg skulle være roligere nå. Men kjenner jeg er mer redd for å miste nå, nå har vi prøvd lenge og håper at denne gangen skal alt går bra.

Jeg aner ikke noe enda om oppfølging. Var til lege i dag, og fikk beskjed om å ta prøvene som følger svangerskapet ikke var nødvendige å ta før jeg er 12 uker og sikker på at dette går bra. :bag: ikke store forventninger der nei.

Har tul i neste uke når jeg er 7 uker. Og jordmor time når jeg er i uke 10.

Har lurt en del på det samme som du lurer på.

Jeg har bestilt meg time hos en privat jordmor som jeg gikk til i siste svangerskap for 16 år siden. Egentlig kun for å ha en samtale med henne om denne veien sånn at jeg kanskje kan slippe å gå så lenge med denne uroen og bekymringa inni meg.
Så blir jordmor samtale og tidlig ultralyd 7 og 9 desember når jeg er 7+2 og 7+4 uker på vei.
Er en stund til men føles godt å ha en plan hverfall.

Hei! Jeg er 40, og rekker å bli 41 før termin (om vi kommer så langt:nailbiting:). Har ingen barn fra før av, men forsøkt IVF i flere år. Er også superengstelig for å miste, men prøver å holde motet oppe.

Hei! Jeg er 40, og rekker å bli 41 før termin (om vi kommer så langt:nailbiting:). Har ingen barn fra før av, men forsøkt IVF i flere år. Er også superengstelig for å miste, men prøver å holde motet oppe.
Jeg blir også 41 før termin. Krysser fingrene for at vi kommer i mål :happy:Er skikkelig spent på hva slags kommentarer vi får når vi forteller om dette. Kjenner at jeg ikke er klar for kritikk for at vi er godt voksne :hungover:

Jeg blir også 41 før termin. Krysser fingrene for at vi kommer i mål :happy:Er skikkelig spent på hva slags kommentarer vi får når vi forteller om dette. Kjenner at jeg ikke er klar for kritikk for at vi er godt voksne :hungover:

Det har ikke falt meg inn at det i det hele tatt skal være et tema å kritisere. Jeg har flere venninner på min alder som har fått barn de siste årene og tror virkelig det blir vanligere og vanligere. :happy:

Back
Topp