Flere flergangsfødende som er dørgende slitne?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Er uke 20+3 i dag og er dørgende sliten. Har opplevd en forverring siste ukene. Har målt HB hos jordmor på fredag og den var fin. Skal ta nye blodprøver hos legen i morgen.

Har en 2 åring hjemme og jobber allerede kun 30% pga. historikk. Dette er mitt tredje svangerskap. Vi mistet vårt første barn i uke 20+6 i august 2021 og fikk en datter i februar 1,5 år etter. I det svangerskapet ble premature rier stanset i uke 27.

Dette svangerskapet føles mye tyngre enn forrige. Jeg skjønner jo at det er naturlig med en 2 åring hjemme, frykt for å miste igjen og at jeg nå nylig har bikket 39, men likevel. Vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje mest av alt å høre at vi er flere i samme båt. Jeg er så misunnelig på freshe gravide som løper igjennom svangerskapet som en lek. For jeg føler meg som en skygge av meg selv.

Er uke 20+3 i dag og er dørgende sliten. Har opplevd en forverring siste ukene. Har målt HB hos jordmor på fredag og den var fin. Skal ta nye blodprøver hos legen i morgen.

Har en 2 åring hjemme og jobber allerede kun 30% pga. historikk. Dette er mitt tredje svangerskap. Vi mistet vårt første barn i uke 20+6 i august 2021 og fikk en datter i februar 1,5 år etter. I det svangerskapet ble premature rier stanset i uke 27.

Dette svangerskapet føles mye tyngre enn forrige. Jeg skjønner jo at det er naturlig med en 2 åring hjemme, frykt for å miste igjen og at jeg nå nylig har bikket 39, men likevel. Vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje mest av alt å høre at vi er flere i samme båt. Jeg er så misunnelig på freshe gravide som løper igjennom svangerskapet som en lek. For jeg føler meg som en skygge av meg selv.
Så leit å høre at du mistet det første barnet ditt :Heartred

Jeg har også en datter på to år fra før, og kjenner at jeg har mye mindre energi og overskudd denne gangen enn sist. Jeg er ikke skikkelig dårlig, men trenger mye mer søvn enn vanlig, får lett hodepine og blir reisesyk bare av å ta bussen hjem fra jobb. Sånn er det ikke til vanlig, og sånn var det ikke sist gang.
Har bare mye mindre å gå på, og det er slitsomt.

Håper virkelig at du får gå til termin denne gangen, uten tegn til for tidlig fødsel.

Vi er flere i samme båt. Er noe helt annet denne gangen. Krevende å føle man ikke strekker til på noen fronter, og ikke kjenne seg selv igjen. Trøster meg med at det heldigvis går over.

Sniker fra juli.

Så leit å høre om barnet du mistet <3

Lav energi og mye sliten her også. Har en halvannetåring fra før. Er sykemeldt 50%, men ettersom ukene går nå kjenner jeg at jeg snart må øke. Som jordmoren min sier: Med barn fra før er det jo bare på dagtid du faktisk kan hvile, det er jobben som må ryke. Jeg klarer ofte aktivitet over en tre timer maks, men det er som regel nok for en hel dag og da har jeg lite å gå på videre.

Så kort sagt: Det er helt normalt, og bare å sykemelde seg og hvile så masse en kan <3

Jeg har ei på 1 år og 7 måneder som sover godt (sammenhengende) hver natt, og er i strålende humør om dagen. Hun er også i barnehagen fem dager i uken, og ammer maks 1-2 ganger om dagen.

Likevel er jeg også redusert. Og jeg tror ikke det bare har med at vi alle er andregangsfødende, og har et barn hjemme vi må ta vare på. Jeg tror også at svangerskapet tar mer på fysisk denne gangen. Blant annet har jeg fått større mage mye tidligere, og derfor også mer ubehag når jeg sover, bøyer meg ned og generelt beveger meg. I tillegg bøyer jeg meg selvfølgelig mye mer ned siden jeg plukker opp klær, leker osv.

Mentalt/følelsesmessig føler jeg meg veldig lik som forrige svangerskap, men energi og overskudd er noe helt annet. Blir ganske sjalu på de som er førstegangs og kan sove til 12 i helgene, samt ikke gjøre noe som helst hele dagen hvis de ikke vil :rolleyes: her blir jeg vekt kl. 6 hver eneste dag, og da er det leeeeenge til dagens soveøkt!

Back
Topp