flere enn meg...

hjertebarnmama

Glad i forumet
er mye fokus på kiloer som skal av etter fødsel.. men hos meg er det omvendt..
er sikkert mange som himler med øya og mener jeg er heldig som ikke har mer å gå ned og ikke har gjort noe for det.. men helt ærlig skulle jeg ønske jeg hadde litt kg ekstra etter svangerskapet...
etter svangerskapet med min sønn for snart 3 år siden gikk jeg helt ned i 50 kg få uker etter fødsel...(veide 70 kg når jeg fødte)
og strevde leeenge med å komme opp i 56 kg igjen...
og samme greia er det nå også... men er så kjedelig og trist å hele tiden få høre at jeg er for tynn og spm om jeg er redd for å spise og redd for å legge på meg.. men sannheten er at det GÅR IKKE... helt håpløst....

flere som har det som meg der ute...???

har fullstendig forståelse for dere som sliter med å gå ned etter en fødsel også... er like vanskelig å gå ned som det er å gå opp i vekt... for disse henger faktisk hånd i hånd.....

Herer det motsatt, har ikke gått ned noe siden vi kom hjem fra sykehuset, og skulle gjerne ha kvitta meg med noen kg...

da har vi det akkurat på samme måte... er virkelig sårende og trist...
for jeg spiser jo...[X(]
ORIGINAL: Leyah

Skjønner deg veldig godt.
Jeg har gått ned 11 kg etter fødsel, veier nå 57 kg, 5 kg mindre enn når jeg ble gravid.
Jeg har alltid vært syltynn, og fått kommentarer som "spiser du ikke?" osv.
Folk skjønner ikke at det kan være sårende også motsatt vei!

ORIGINAL: cathrine_*

er mye fokus på kiloer som skal av etter fødsel.. men hos meg er det omvendt..
er sikkert mange som himler med øya og mener jeg er heldig som ikke har mer å gå ned og ikke har gjort noe for det.. men helt ærlig skulle jeg ønske jeg hadde litt kg ekstra etter svangerskapet...
etter svangerskapet med min sønn for snart 3 år siden gikk jeg helt ned i 50 kg få uker etter fødsel...(veide 70 kg når jeg fødte)
og strevde leeenge med å komme opp i 56 kg igjen...
og samme greia er det nå også... men er så kjedelig og trist å hele tiden få høre at jeg er for tynn og spm om jeg er redd for å spise og redd for å legge på meg.. men sannheten er at det GÅR IKKE... helt håpløst....

flere som har det som meg der ute...???

har fullstendig forståelse for dere som sliter med å gå ned etter en fødsel også... er like vanskelig å gå ned som det er å gå opp i vekt... for disse henger faktisk hånd i hånd.....

signerer denne, er overhode ikke morro! har til og med hørt er du dårlig blitt[:@] hadde folk sett matmengden jeg inntar om dan så hadde døm vel fått sjokk, så d er i alle fall ikke derfor jeg er skren[8D]

Jeg spiser og spiser og spiser, men legger aldri på meg et gram..... [&o]

Føler at jeg faller litt utenfor alle samtalene som andre gravide har da de ofte dreier seg om å bli kvitt kiloene... Og føler ikke at jeg passer inn blant de som drar og trener sammen.. Da kommer kommentarene om at du trenger vel ikke trene som er så tynn og fin?? Har også kommet mange kommentarer opp gjennom årene om jeg spiser nok, "nå må du forsyne deg nå, du som er så tynn", du kan jo bare spise så mye du vil, osv....

Og det er jo ikke noe sunnere for oss tynne å spise mer og usunt eller å la være og trene! Mange ganger tenker jeg at de som er større sikkert er sunnere og har bedre helse enn meg for de MÅ tenke på å spise sunt og å trene innimellom, mens jeg trenger ikke tenke på noe slikt!

Er sikkert mange overvektige som ler av dette, men det er faktisk ikke alltid en dans på roser å være tynn... Jeg tar det som et stort kompliment når noen kommenterer om jeg har gått opp i vekt, det gjør meg veldig glad! [:D]

Uff , det er ikke bare bare når kiloene renner av og man i utgangspunktet er tynn [&o]

Kanskje det hadde vært noe å prøve proteinpulver? De inneholder jo mange kcal. Spis ofte og unngå lettprodukter og velg mat med mange kcal [:)] Skjønner det er vanskelig
og du spiser sikkert så ofte du klarer. Håper det går seg til og at du kan gå opp noen kg igjen [;)]

Her renner også kg av meg, 10 kg ned på ca 3 uker her.. mye ,men jeg har LITT å gå på , så foreløpig er det greit! Men jeg kan jo ikke fortsette å gå ned 3 kg i uka i evigheter, da blir det jo ingenting igjen av meg.

Ønsker deg lykke til med å gå opp i vekt [;)] klem

ORIGINAL: Moffe79

Uff , det er ikke bare bare når kiloene renner av og man i utgangspunktet er tynn [&o]

Kanskje det hadde vært noe å prøve proteinpulver? De inneholder jo mange kcal. Spis ofte og unngå lettprodukter og velg mat med mange kcal [:)] Skjønner det er vanskelig
og du spiser sikkert så ofte du klarer. Håper det går seg til og at du kan gå opp noen kg igjen [;)]

Her renner også kg av meg, 10 kg ned på ca 3 uker her.. mye ,men jeg har LITT å gå på , så foreløpig er det greit! Men jeg kan jo ikke fortsette å gå ned 3 kg i uka i evigheter, da blir det jo ingenting igjen av meg.

Moffe, hva gjør du?? Jeg vil også 'lære' å gå ned!! regner med at oppskriften ikke er sitte i sofan med micca og 200g melkesjokolade[&:]

Forstår deg utrolig godt!
Jeg har alltid vært slank / tynn, og har alltid fått høre at jeg må spise [&:] og jeg spiser MYE!
Er vel ingen som forteller de som er litt kraftige at de må spise mindre!?

Akkurat nå har jeg 15 kg for mye, men bryr meg lite om det for å være helt ærlig..
det forsvinner som regel når jeg er aktiv.. men det tar litt tid..

Søsteren min er helt motsatt, hun legger ikke på deg noe som helst når
hun går gravid, og har blitt tynnere etter hver unge ( venter nr.4 )

ORIGINAL: marihøna30

ORIGINAL: Moffe79

Moffe, hva gjør du?? Jeg vil også 'lære' å gå ned!! regner med at oppskriften ikke er sitte i sofan med micca og 200g melkesjokolade[&:]

He he , si ikke det [;)][;)] Har vel ikke gjort så mye for det, ammingen må nok ta på seg skylda for vektnedgangen [;)] Er glad til foreløpig, bruker å måtte svette som bare det for å gå ned til vanlig og må holde meg i skinnet med maten!

Her er det en del kilo som skal av, men det er like vanskelig som å gå opp. Tror folk har lettere for å kommentere hvis folk er tynne er overvektige, men er like sårende. Når man ammer så går man som regel mye ned i vekt da mye av fettet og næringstoffer går i melka. Her er kuren maaaasssse[&:] melkesjokolade desverre. Men går nå ned hver uke for det, men må nok passe meg for en dag så snur det[:-]
Lykke til videre og prøv ikke å ta deg nær av kommentarer[;)]

ORIGINAL: mettemor!

Jeg spiser og spiser og spiser, men legger aldri på meg et gram..... [&o]

Føler at jeg faller litt utenfor alle samtalene som andre gravide har da de ofte dreier seg om å bli kvitt kiloene... Og føler ikke at jeg passer inn blant de som drar og trener sammen.. Da kommer kommentarene om at du trenger vel ikke trene som er så tynn og fin?? Har også kommet mange kommentarer opp gjennom årene om jeg spiser nok, "nå må du forsyne deg nå, du som er så tynn", du kan jo bare spise så mye du vil, osv....

Og det er jo ikke noe sunnere for oss tynne å spise mer og usunt eller å la være og trene! Mange ganger tenker jeg at de som er større sikkert er sunnere og har bedre helse enn meg for de MÅ tenke på å spise sunt og å trene innimellom, mens jeg trenger ikke tenke på noe slikt!

Er sikkert mange overvektige som ler av dette, men det er faktisk ikke alltid en dans på roser å være tynn... Jeg tar det som et stort kompliment når noen kommenterer om jeg har gått opp i vekt, det gjør meg veldig glad! [:D]

dette høres akkurat ut som meg...
veldig sårende å høre dette med mat.. ler av det når folk sier det til meg men blir såret og trist når jeg kommer for meg selv senere..

Jeg veier 47. Men får ikke slike komentarer for det! Er jo sykt frekt! Slet veldig med at jeg var for tynn før jeg begynnte på p piller når jeg var 14. Men har jo mye og ta i selvom jeg bare veier 47. Bruker str 80 C i bh. Så det hjelper kanskje litt på :p

Men ikke hør på de som sier sånne ting til deg! Vær stolt av kroppen din :)

Back
Topp