Flere barn?

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Hvordan ligger det ann med dere? ønsker dere å sette flere barn til verden, og i såfall når?

Jeg er midt i utdannelsen min, har 2 år igjen etter dette året(4 år deltid sykepleie).Ønsker å jobbe et år etter endt utdannelse før vi skal prøve å få et nurk til.Skal prøve å unngå to bleieunger på samme tid, men vi kan ikke vente for lenge, sambo er 35 år i år,han ønsker ikke å vente for lenge pga det...Forstålig.

Men vi ønsker absolutt en til, om ikke flere[:D].

har ihvertfall lyst på en til om ikke to.[:D]
Men tar det egentlig som det kommer!!!! Hadde hvert greit og fått oss et eget hus med litt større plass, for her vi bor nå så er det ikke mulighet for flere barn. Men kommer nok flere nurk med årene[8D][:D]  

to er nok foreløpig, men vi er jo fremdeles unge, så vi kan vel ikke være helt fremmed for tanken på et nytt barn om noen år [:)]

Vi har tre friske fine barn nå, så jeg er fornøyd nå jeg!! [:)][:)]

jeg har lyst på en til med en gang jeg. [8D] men om det skjer, lurer jeg fælt på hvordan det skal gå økonomisk, og man skal jo helst vente 18 måneder før man blir gravid igjen. men det tar vi som det kommer[:D]

Hmmmm, sambo vill det.. Eg vill det IKKE, i alle fall ikke enno.
Føl ikke førr å gå gravid eller førr å fød enno. Men kansje på sikt.
Ho kan jo ikke bi enebarn.. [8|]

Jeg og sambo har blitt enige om at vi skal prøve på en til om tre år.. blir det ei jente til da så tar vi en til etter det.. For meg spiller det ingen rolle om det blir to eller tre, men håper jeg får en gutt en gang oxo..

Her blir d så vi prøver igjen etter neste sommer..[;)] Så får vi se om d blir no spire da..[:)]
Ønsker iallefall ikke å få noen barn etter at jeg er fylt 30, så har 3 år på meg da..[;)]

hm..hva kan jeg si... har ny type for tia å da er det jo alltids nye muligheter å..men ikke med en gang da..men skal ha en til ja![:D][:D]

me seier oss fornøyd med to! skal ha tidog ork til å følge opp i lang tid framoverog, så for min del er tobarnsmor meir enn nok. sambo vil inn i snippe snappen for å vere heilt på den sikkre sida. men einebarn er litt kjipt, det veit eg av erfaring!

Uff Lonamor, nå får eg dårlig samvittigheit, for eg er ein av dei som skriv som du her seier, men det må sjølvsagt sjåast ut i frå meg og min person!!!

Eg meiner absolutt ikkje at ein ikkje kan vere god forelder til meir enn eitt eller to barn, for det trur eg så gjerne!! Men eg trur ikkje EG ville vore noko god mor til ein stor ungeflokk. Kjenner at eg er litt for egoistisk. Vil ha litt tid til meg sjølv, til mine ting! Er litt for rastlaus og lite organisert til å å takle ein stor ungeflokk. Men som sagt, det er mange som greier det fint, og som gjev barna sine ein mykje betre barndom enn kva ein som bere har ein kanskje gjer. Så misforstå meg rett, når eg seier at to er nokk å følge opp[:D]

Eg trudde ikkje du meinte heller berre meg, men eg tenkte litt på akkurat den kommentaren når eg skreiv den, for den kan misforståast. Men som du sjølv seier, du og dine barn fungerer fint og har det bra, og det er jo DET som tel da, ikkje kor mange ein har, for det er kvalitet som tel, ikkje kvantitet.

Beundrar dei som har ork til ein storfamilie. Ønskte meg det før eg fekk førstemann, men innsåg ganske fort at det nok ikkje kom til å passe meg.....

Vi er en søskenflokk på seks, og jeg føler virkelig at vi alle har fått mye oppmerksomhet, selv om vi selvfølgelig ikke har fått like mye som et enebarn eller kun to søsken ville ha fått... men vi har alle fått til store ting i livet allerede, og jeg føler ikke at vi har mistet noe ved å være mange søsken - heller fått masse ved å alltid ha en søster eller bror å snakke med [:)] Når man er mange søsken, får man kanskje et enda bedre forhold til hverandre, siden man må stille mer opp for hverandre enn man kanskje må om man kun har en søsken... føler jeg ihvertfall [:)] Jeg beundrer også de som velger å få mange barn - slik som mine foreldre har gjort. De er begge høyt utdannede og har nå toppstillinger begge to, så de har virkelig klart det å både ha en stor familie og et godt og viktig arbeid. Jeg selv klarer nok ikke det, og så har jeg vel også valgt meg en litt feil livsledsager om jeg ville ha hatt mange barn [8|]

Jeg vil ha en til, om ca 2-3 år.

Vil gjerne ha en til om 3-4 år.

ORIGINAL: natt

jeg har lyst på en til med en gang jeg. [8D] men om det skjer, lurer jeg fælt på hvordan det skal gå økonomisk, og man skal jo helst vente 18 måneder før man blir gravid igjen. men det tar vi som det kommer[:D]
Oj skal man vente så lenge?
Broren min er 1 år og 1 uke eldre enn meg, så man kan vel regne ut selv hvor lang tid det tok etter broren min at mamma ble gravid med meg.

Jeg vil ha en til. Vil ikke nødvendighvis føde me da..[8D]Men en til vil jeg ha![:D] Ligger litt dårlig an nåda som mannen min nettopp har flytta ut![:D]

Gubben var litt nestemt på at vi bare skulle ha to, men jeg har jobba litt med han.
Men etter at lillegull kom, fikk jeg spørsmål om når vi skal begynne på neste... Jeg må hvertfall komme meg på 6-ukers kontroll, fikk han til svar.

Har lyst på tre jeg, og to fosterbarn. Men vi får se. Ikke sikkert naturens gang ønsker at vi skal ha flere..

det er planlagt 3 til.... med ca 2 års mellomrom...
både sambo o jeg kommer fra store familier så det føles naturlig å få mange barn...

Back
Topp