Flere barn og aldri mistet?

Jeg venter 4. Nå. Hatt en abort, der utviklingen ikke gikk som normalt , kort forklart to sædceller kom seg inn i egget og det ble bare en « masse « inni livmora .. jeg trodde jeg var gravid i 12 uker, hadde symptomer . Måtte ha utskrapning og ta blodprøve i ett halvt år etterpå.

Derfor venter jeg med å fortelle offentligheten om graviditet ( kun nærmeste venner ) til jeg har tatt tul ;)

Tusen takk for alle svar! Det er flere som aldri har mistet, og det er selvfølgelig godt å høre :) Sender en stor klem til alle dere som har opplevd SA/MA :Heartred:Heartred

Har to barn og har aldri mistet er gravid 7+4 når med nr 3 og det er sånn så du sier når alle sier hvor normalt det er å minste hele tiden så tenker jeg jo at nå må det være min tur. Men alt ser bra ut så langt.

Sniker fra januar

Jeg har mistet tre ganger, alle rundt uke 8/9. Jeg har to barn og er godt over halvveis med mitt tredje nå.

Første gangen jeg mistet og måtte inn til sjekk på gyn sa overlegen til meg at det er store mørketall, men det antas at rundt 80% av alle svangerskap tar slutt før uke 9. Mange kan da ikke engang ha oppdaget at de er gravide og tolke det som en ekstra kraftig menstruasjon. Han sa også at mange prøvere kunne spart seg for masse knust håp og bitre tårer ved å vente med testingen til de eventuelt ville vært forbi det stadiet. Og at når fosteret faller fra så tidlig er det ofte naturens måte å rydde opp i noe som kanskje ikke ble helt som det skulle, som ikke var forenelig med liv.

Har vært gravid to ganger- foreløpig ikke mistet♥️ 10 uker er jeg nå, men livredd hver dag♥️

3 barn, aldri mistet. Jeg har blødd en del i det ene svangerskapet, i uke 11. Men der var det to sprell levende barn inni!

Gravid med nr 4 nå.

Er gravid med nummer 2 nå, og har heller aldri mistet. Bekymringene er der, men krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen også.

Hittil 2 av 2 vellykket, og gravid med tredje. Kan jo hende jeg har mistet veldig tidlig før, men ikke vært klar over det.

Hittil 2 av 2 vellykket, og gravid med tredje. Kan jo hende jeg har mistet veldig tidlig før, men ikke vært klar over det.

Litt ironisk at jeg skrev dette innlegget. Jeg følte jo at det var for godt til å være sant, og det endte med MA for oss :sorry:

Sniker litt fra juni. Jeg fikk mine tre barn uten å oppleve verken MA, SA eller BO. Så det går:happy:

Litt ironisk at jeg skrev dette innlegget. Jeg følte jo at det var for godt til å være sant, og det endte med MA for oss :sorry:
Åh så trist :sad010 Sender en klem ♥

Hei.
Jeg leser stadig om de som mister, og som har mistet tidligere. Det virker som det er veldig vanlig, og sies at så og si alle opplever det iløpet av sin fruktbare alder. Men er det noen som har flere barn og aldri mistet før? Altså bare hatt «vellykkede» fullgåtte svangerskap?

Jeg er jo gravid med nummer 2. Første svangerskap resulterte i en frisk liten baby, og jeg har heller ikke mistet før jeg ble gravid denne gangen (som jeg vet om ihvertfall). Tenker ofte at det er for godt til å være sant og at det denne gangen må gå galt for meg også..? Føler oddsen er imot meg på en måte. Og virker som det er vanlig å miste i uke 8/9, og jeg er 8 fullgåtte uker i dag. Kjenner dette faktisk bekymrer meg litt :sorry:

SA er fortsatt noe vi snakker lite om i samfunnet. Her på bv så blir mange medlem tidlig i svangerskapet, og det er ofte også en overvekt av de som har slitt over lengre tid med å bli gravid eller har hatt mange SA på slike forum. Det blir derfor veldig synlig at mange mister. Sist svangerskap valgte jeg derfor å ikke melde meg inn i noen terminklubb før etter de fleste hadde rundet 12 uker, for å skåne meg selv for redselen for selv å miste!

når det snakkes om at de fleste opplever dette så gjelder ikke dette nødvendigvis når man prøver å bli gravid - men mange mister uten å merke det ved å bli gravid og miste rundt tiden man skulle ha hatt mens (f.eks at mens er noen dager for sen)

så nå at det hadde gått galt for deg :( klem til deg

Back
Topp